Strona 1 z 2

M52B28 e39 1998r Brak mocy po zagrzaniu silnika

: 2013-01-29, 23:37
autor: Adio
Witam. Problem polega na tym że po remoncie silnika tj. Wymiana głowicy wraz z planowaniem oraz wymianie czujnika położenia wału , wałka ori bmw [NOWE] przepływomierza używanego , zaworu elekrohydraulicznego vanosa. Samochód przez kilka miesięcy jezdził normalnie, od momentu kiedy postał jakieś 2 miesiące nie użytkowany po pierwszym odpaleniu niestety na kable bo aku zdechło auto do czasu osiągnięcia temperatury 90 stopni jechało normalnie... Po przejechaniu jakiś 10km gwałtownie traci 90% mocy i strzela w układzie ssącym. Dodam jeszcze że przed remontem silnika w samochodzie była zamontowana instalacja gazowa jeszcze we włoszech skąd auto było sprowadzone. Nie była to SEKWENCJA lecz poprostu na dzień dobry stwierdziłem że korzystać z niej nie będe. w Kolektorze ssącym oraz obudowie filtra są porobione klapki które są w razie strzałów w kolektor. Niewiem czy te auto wariuje z powodu łapania lewego powietrza czy mechanicy którzy robili ten silnik nie popierniczyli coś w rozrządzie... Bo po każdym wykasowaniu błedów tj. Czujnik wałka , wału , przepływka , sondy one znów wracają.

Pytanie moje brzmi.
szukać przyczyny w :

- sondy
- rozrzad
- cewki
- czujniki
- sterownik silnika [komputer]
- odma


Jeszcze raz powtórzę auto wraz jadąc przykładowo na 3 biegu i 4 tysiące obrotów momentalnie spada do 2 tysiecy brak mocy i na większą skalę się nie wkręci.




Prosze o jakiekolwiek podpowiedzi bo miałem zamiar sprzedać te auto ale jednak nie poddaje się i będe walczył z nim dalej... Już wsadziłem w nie taki nakład pięniedzy że nie opłaca mi sie go pozbywać. Bo wiem że to jest drobnostka do której nie potrafię dotrzeć. :br: :br:

: 2013-01-30, 08:34
autor: BeleX
to moze byc zle ustawiony rozrzad i problem z przesunieciem konta zaplonu i wyprzedzeniem walkow...dlatego jak sie rozgrzeje i zaczynasz go krecic to wypada zaplon itd potem ECU wchodzi w tryb awaryjny


ja zaczal bym od rozrzadu...ewentualnie od wymiany swiec

: 2013-01-30, 09:11
autor: DREE
ja na poczatku bym radzil posprawdzac czujniki czy sa ok,np igdy masz czujnik polozenia walku walniety to auto zamula... jest sporo opcji... a jesli bledy wracaja to musi byc jakas przyczyna...

: 2013-01-30, 09:15
autor: Adio
Belex swiece są nowe nawet i sondy są nowe a problem jest strasznie dziwny ponieważ auto po dłuższym przestoju ma właśnie takie problemy a jeszcze dziwniejsze jest to że kiedy te auto pochodzi i rozrusza się to problem ustępuje ma jakieś dziwne manewry ale nie takie że traci w 90% moc... Wygląda to tak że po ogarnięciu się tego silnika wraca moc , pięknie wkręca się na obroty i pracuję jak powinien. Vanos pracuje jak należy. Niewiem czy może też to być spowodowane brakiem KATALIZATORA

: 2013-01-30, 09:26
autor: Adio
DREE pisze:ja na poczatku bym radzil posprawdzac czujniki czy sa ok,np igdy masz czujnik polozenia walku walniety to auto zamula... jest sporo opcji... a jesli bledy wracaja to musi byc jakas przyczyna...
Wiem że zamula bo zaraz po wyjezdzie auta od Mechanika który skasował mnie za remont głowicy ponad 3tys złotych padł czujnik Wału auto nadzwyczajniej zdechło. Co się okazało okucie na kabli poprostu było sparciałe i czujnik nie działał. Po podmianie czujnika od kumpla auto odpaliło. Pojezdziłem chwile i wszystko było w miarę ok. Lecz długo nie mogłem się nacieszyć jazdą bo kolega też coś pod maską musi mieć ;). No i zamówiłem sobie oba czujniki VDO i Wału i Wałka nówki sztuki. Po wymianie czujników auto jezdziło ale to do końca nie było to. Po podpięciu pod komputer tak czy siak wywalało błedy czujników , przepływki. Błedy po wykasowaniu znikały lecz po przejechaniu kilku kilometrów i ponownym podłączeniu pod komputer znów te same błedy. Ręce mi opadają ale nie chce siępoddawać bo wiem że to jest PIERDOŁA.


jeszcze kilka moich sugestii i pytań :

- Jak jest z okablowaniem wtyczek do których sie podpina czujniki ?
również mają tendencje te kable do zużywania się pękania pancerzy ?
Bo może w nich jest wina ?

czy te paścierze jeszcze coś mogli źle porobić ? Bo wydaje mi się również strasznie dziwnie poprowadzony kabel + co przykręcany jest do Kolektora ssącego. Może on robić jakieś spięcia po instalacji i przez to silnik wariuje ?

: 2013-01-30, 09:29
autor: BeleX
Adio pisze:Niewiem czy może też to być spowodowane brakiem KATALIZATORA
masz pojedynczego vanosa wiec katalizator srednio...chociaz moze miec to wplyw na dogrzewanie pierwszej sondy lambda

podepnij inpe i zobacz jak sie zachowuje w czasie jazdy sonda i sklad mieszanki

skoro to zalezne od temp to na moje oko trzeba zerknac na:

zacinajacy sie silownik od vanosa ( tloczek )

problem z sondami lambda ktore sie nie dogrzewaja - napisz co masz zamiast kata w ukladzie

problem z przeplywka ( odepnij ja i zobacz czy cos sie zmienilo )


skasuj adaptacje w inpie i zobacz czy to cos dalo

: 2013-01-30, 09:38
autor: majek
spróbuj podmienić komputer (sterownik silnika)

: 2013-01-30, 09:40
autor: Adio
BeleX pisze:
Adio pisze:Niewiem czy może też to być spowodowane brakiem KATALIZATORA
masz pojedynczego vanosa wiec katalizator srednio...chociaz moze miec to wplyw na dogrzewanie pierwszej sondy lambda

podepnij inpe i zobacz jak sie zachowuje w czasie jazdy sonda i sklad mieszanki

skoro to zalezne od temp to na moje oko trzeba zerknac na:

zacinajacy sie silownik od vanosa ( tloczek )

problem z sondami lambda ktore sie nie dogrzewaja - napisz co masz zamiast kata w ukladzie

problem z przeplywka ( odepnij ja i zobacz czy cos sie zmienilo )


skasuj adaptacje w inpie i zobacz czy to cos dalo





- Nie posiadam INPY :s lecz to sprawdzę w najbliższym czasie.
- Jeżeli chodzi ci o tłoczek z Vanosa to ten taki zawór z przodu na głowicy mam rozumieć? Jest wymieniony na sprawny bo poprzedni niestety ale paścierze przy odkręcaniu go ukręcili kable
- Po odpięciu przepływki problem nie znika
- Po odpięciu akumulatora problem nie znika
- Jeszcze jest jakiś jeden reset całego komputera ale podobno jest to ryzykowne?
- Po odpięciu czujnika wałka silnik pracuje nadal odzywają się jedynie wtryski
- Po odpieciu czujnika wału normalnie w świecie nie pali
- W ogole po zagrzaniu silnika i przełączeniu w ten smieszny tryb auto ma ciężko z odpaleniem
- Auto po dogrzaniu czyli nie otrzymaniu wkazanej temperatury odpala okej
- Czy czujniki temperatury też mogą takie głupoty robić czy nie bardzo ?



Nie chce też tym autem jezdzić bo po przełączeniu w ten stan kalectwa silnik cholernie kuleje , a zbyt wiele wsadziłem do niego żeby znów coś walnęło a nie jestem pewny czy ma optymalne smarowanie czy na temperature silnika to też nie wpływa bo silnik nie dostaje obrotów więc temperatury może i go dławi.
Jeszcze właśnie jest jedna obiekcja bo po przełączeniu w ten tryb włącza się po jakimś czasie wentylator klimy tak jakby chciał pomagać schłodzić ten silnik.

: 2013-01-30, 09:42
autor: Adio
majek pisze:spróbuj podmienić komputer (sterownik silnika)

Widze że mało przemyślałeś swoją wypowiedź bo wraz ze sterownikiem muszę zmieniać ews i kluczyk lub wkład kluczyka.

Nie jest to takie proste jak u Ciebie niestety.

: 2013-01-30, 10:03
autor: majek
też racja zapomniałem o tym ews`ie

: 2013-01-30, 10:56
autor: BeleX
Adio pisze:- Nie posiadam INPY :s lecz to sprawdzę w najbliższym czasie.
bez tego dalsza rozmowa nie ma sensu :) musisz miec :)
Adio pisze:- Po odpięciu przepływki problem nie znika
zmienia sie praca silnika czy nie ma roznicy ?
Adio pisze:- Po odpięciu akumulatora problem nie znika
zadna diagnoza - zwierac klemy tez sobie mozesz - to sie robi inpa a nie klemami
Adio pisze:- Jeszcze jest jakiś jeden reset całego komputera ale podobno jest to ryzykowne?
kasowanie adaptacji w inpie - jeden klawisz - zero ryzyka
Adio pisze:przełączeniu w ten smieszny tryb auto ma ciężko z odpaleniem
tryb auto ? a co to jest ?
Adio pisze:- Auto po dogrzaniu czyli nie otrzymaniu wkazanej temperatury odpala okej
nie kapuje :) po dogrzaniu ale nie otrzymaniu wskazanej temp ?
Adio pisze:- Czy czujniki temperatury też mogą takie głupoty robić czy nie bardzo ?
tak moze - dlatego mowie - inpa

ECU moze zakladac ze silnik jest zimny i auto moze byc zalewane ( wykresy lambdy - inpa )

zmiana ECU to juz wieksza zabawa a tutaj mamy auto ktore dawno nie bylo podpinane...bez tego to mozemy z gwiazd wrozyc - podepnij pod kompa

: 2013-01-30, 11:37
autor: Adio
Belex (smieszny tryb, auto ma problem z odpaleniem) Zapomniałem dodać przecinka

A z dogrzaniem to chodzi mi o to że wskaźnik temperatury nie dochodzi całkowidzie do pionu tylko według wskaźnika jakąś tam osiągną temperaturę dajmy przykład 60 stopni
Co do przepływomierza to po odłączenia chwilowo obroty pofalowały i chodził jak chodził z podpiętą przepływką. Ale moim zdaniem aż takich głupot przepływomierz by nie robił.

Nic pojadę pod komputer jeszcze raz. Samochód podczas każdej operacji błedy miał kasowane komputerem. Lecz nie sprawdzałem żadnych wartości tylko obserwowałem jakie błedy silnik wywala i kasowałem je. Po skasowaniu błędów tak czy siak silnik się nie wkręca na obroty bo po odpaleniu znów łapie te same błedy.

Belex jeżeli dam ci wykres z impy będziesz wstanie mi coś więcej poradzić?

: 2013-01-30, 14:21
autor: BeleX
Belex jeżeli dam ci wykres z impy będziesz wstanie mi coś więcej poradzić?
mozesz dac screeny na wolnych obrotach

zobaczymy moze cos wyjdzie

a przeplywka moze glupiec...bo w przeplywce jest termometr :) jej zasada dzialania opiera sie na pomiarze temperatury ( na roznicy temperatur )

w wodzislawiu jest pelno "naszych" wiec ludzi z kablem tez powinno byc sporo

: 2013-01-30, 23:48
autor: Adio
Zamówiłem kabel na allegro więc niedługo wyśle screeny co tam i jak tam się to wszystko zapatruje.

: 2013-01-31, 07:49
autor: BeleX
szukaj kogos z wodzislawia kto to juz robil - co dwie glowy to nie jedna