Strona 1 z 1

[E36] Kila problemów proszę o pomoc..

: 2013-02-05, 23:01
autor: Derawen
Witam, jestem dumnym posiadaczem tej maszyny :D

Autko sprawowało się świetnie, aż pewnego czarnego dnia, jechałem i włączając wycieraczki spostrzegłem, że chodzą one jak krew z nosa. No cóż podjechałem na stację i okazuje się, że po nalaniu jej do baku nie chciało jej się ruszyć :D. Kontrolka abs, co jakiś czas mrygała. Mówiłem, że coś jest nie tak.. Ale dojade załatwie i jak wrócę to zajrzę. Okazało się, że auto nie ładuje mi akumulatora w trakcie jazdy. Postawiłem na alternator. Natomiast kontrolka gaśnie, czyli alternator daje napięcie..

Więc chciałbym prosić o Waszą diagnozę czym może to być spowodowane..

Postawiłem na kable. Może masa uciekła i muszę ją podłączyć, wszystko dowiem się wieczorem jutrzejszego dnia gdy pojadę na kanał ze skarbem. Otóż odpalę go za pomocą kabli rozruchowych :P i podjade sobie na spokojnie do garażu.

Korzystając z tematu chciałbym Was prosić o kilka porad i co należy sprawdzić.

1. Co może być przyczyną tego że akumulator w trakcie jazdy nie dostaje napięcia? Natomiast z niego korzysta? <Alternator daje napięcie, ale i tak wypadało by to sprawdzić :D>

2. W trakcie gdy samochód jest odpalony światło pulsuje. I czuć opór na silniku (bieg 4, 3) gdy osiągnię 2000 obrotów czuć na silniku, Radio wówczas dostaje czkawki, a tak btw. Widać nawet na wolnych obrotach.

3. Auto raz ma lepsze dni, raz gorsze chodzi o przyśpieszenie, raz ma niesamowitego buta, raz jakby mu zabrano 20 km..

Oraz mam pytanie czy ktoś mieszka blisko Bytomia i posiada kable do podłączenia pod komputer i wykasowaniu błędów? Interesuje mnie to, ponieważ autko raz łyknie sobie całkie pokaźne ilości benzyny. Ale nie mogę narzekać.. ^^

Dziękuje za jakiekolwiek rady i pomoc w naprawie mojego cudeńka.

Pozdrawiam

: 2013-02-06, 08:06
autor: lejek
najpierw zobacz miernikiem ładowanie na samym aku a jak nie bedzie to zobacz bezpośrednio na alternatorze jesli tam bedzie to znaczy że gdzieś po drodze jest przerwany kabel lub bezpiecznik jeśli jest, a jak nie bedzie to raczej regulator i sprawdz komutator.

: 2013-02-06, 10:25
autor: melmax1984
Ewentualnie padła jedna lub więcej dioda prostownicza w alternatorze i napięcie nie jest dostatecznie "wyprostowane"