Strona 1 z 3
Wady zalety wycinania katalizatora e36 2,8...
: 2013-02-21, 10:17
autor: Patryk85
Jako ze mam wydech z 2 katalizatorami to chce je wyciąć:) Co zyskam co stracę znawcy do tablicy
wydech mam taki o podobny albo taki sam
http://www.super-bmw.pl/12521735478-uch ... ambda.html
: 2013-02-21, 10:44
autor: Zychu.
odpuść sobie, za te kilka stówek nie warto...
: 2013-02-21, 10:54
autor: Patryk85
Zychu. pisze:odpuść sobie, za te kilka stówek nie warto...
czemu??
: 2013-02-21, 12:43
autor: pierre27
bo bedziesz musial kąbinować z sondami lamda bo zaczna zle pokazywac bedzie za duzy przeciag chyba ze chcesz sie bawic w wstawiaie rurek w wydech
: 2013-02-21, 14:13
autor: Kamilbc
Zacznei Ci o polowe wiecej palic, na dzwieku na oryginjalnym wydechu nei zyskasz bo bedzie bardzo metaliczne, poszukaj byli juz tacy na forum co wycieli potem tego zalowali.
: 2013-02-21, 14:32
autor: Mystic888
Kamilbc pisze:Zacznei Ci o polowe wiecej palic
Masz jakies dowody na to? Czy opowiadasz bajki, bo kolega kolegi powiedzial?
Masa teoretykow, co w zyciu nie widzieli auta od spodu.
: 2013-02-21, 14:44
autor: Antek
non
: 2013-02-21, 15:18
autor: Mystic888
Rozmawiamy o Audi w gnoju czy BMW w benzynie?
Nigdy w zadnym samochodzie nie mialem katow. Czy to 320, 518, 540 czy obecne 550. Bylem rowniez przy wycinaniu katow z 740, 750, 328, 745 i masie innych. Nigdy samochod nie palil "o polowe" wiecej. Metaliczny dzwiek owszem pojawia sie, ale nie zawsze. Kata trzeba wyciac umiejetnie, sondy to rowniez nie problem. Sa emulatory itd.
Tryb awaryjny rowniez mozna ominac.
Samochody o ktorych gadamy maja po 15-20 lat, sadzisz ze po takim czasie reaktor katalityczny dalej spelnia swoja funkcje? Nie sadze. Co zreszta bylo widac na wielu przykladach, gdzie po jego usunieciu zawartosc doslownie wysypala sie ze srodka.
: 2013-02-21, 15:32
autor: Antek
non
: 2013-02-21, 15:40
autor: Mystic888
Wad wywalenia kata nie ma. Ma on za zadanie zmniejszyc ilosc szkodliwych zwiazkow chemicznych w gazach wydechowych. jedyna wada to taka, ze zginie jeden lub 2 dwa misie polarne wiecej. No i metaliczny dzwiek, ale jak pisalem zalezy to od wielu czynnikow.
Wszystkie kosmiczne teorie z internetu (spadek NM, mniejsza moc na niskich obrotach itd), biora sie z nieumiejetnego wyciecia katalizatora. Wydech musi byc odpowiednio skonstruowany. Po to sa wlasnie x-pipe, h-pipe, strumienice i inne wynalazki. W silniku wolnossacym musi sie robic odpowiednie cisnienie w wydechu. Przelot to dobry patent, ale do turbo.
Zalety sa takie, ze usuniecie starego, zapchanego kata odmuli samochod. I mozna go sprzedac i za te pieniazki kupic sobie powiekszony w McDonaldzie albo kilka powiekszonych.
: 2013-02-21, 15:45
autor: Antek
non
: 2013-02-21, 15:52
autor: Mystic888
jak juz jestesmy przy dzwiekach.
V12 z x-pipe bez tlumikow i katow:
http://www.youtube.com/watch?v=hCojnYNEc9g
V8 bez katow, tylko koncowy:
https://www.youtube.com/watch?v=80GUi2t7tGE
: 2013-02-21, 15:56
autor: Antek
non
: 2013-02-21, 15:59
autor: Mystic888
Moim skromnym zdaniem metaliczny dzwiek wystepuje czesciej przy silnikach R4,R6. Ale to tylko moja opinia. Przy Vkach nigdy nie zaobserwowalem takiego zjawiska.
Antek, Dzieki
: 2013-02-21, 16:05
autor: Antek
non