Witam.Jestem na forum od niedawna i na początku chciałem powitać serdecznie wszystkich )....A teraz przedstawię swój problem.
1)E39 535i przy wciśnięciu nagle pedału gazu do "dechy" przydusi (zatelepie silnikiem) przez ok 1-2 s i następnie się wkręca....jak nagle depnę tak z połowę gazu t.j OK ....jak już jadę (silnik ma powiedzmy 1200 obrotów) i wcisnę gaz do "dechy" to jest ok....co to może być ...(inpa nie pokazuje błędów ). Dodam że wymieniałem przepływkę (błędów nie było a auto było zamulone ).
2)Drugim problemem-mniejszym jest smród z rury wydechowej ...taki jakiś dziwny drażniący i tak dziwnie kopci szarawo-biało(samochód mam z instalacja gazową PRINCE ale ten smród jest na benzynie i na gazie ) ,wiem że jest zimno i nie ukrywam że robię małe odległości ....Czy to może być od odmy ???? (nigdy nie wymieniałem - ale też nie słyszę jakiegoś "chlupotania" po wyjęciu bagnetu ani jakiegoś zasysania (nie wiem jak to dokładnie wygląda jak jest odma padnięta ). Poza tym samochód zapala normalnie , płynów nie ubywa (oleju też nie ) mało pali ....
co do dlawienia to na 99% masz nieszczelnosc w dolocie
zerknij na uszczelke przepustnicy bo wiem ze lubi w Vkach strajkowac - warto ja wymienic na nowa - gumy dolotu tez trzeba sprawdzic bo wyglada to na objaw zlej mieszanki
Co do filtra paliwa to nie wymieniałem ...ale taki sam efekt jest na LPG więc to nie będzie to...Jeśli chodzi o "dolot" to kupiłem samostart i psikałem w okolicach przepustnicy i nic nie zaobserwowałem (może słabo psikałem,bałem się żeby się nie zapaliło...) Posprawdzam jeszcze ....
Jak najprościej sprawdzić czy bierze mi gdzieś to lewe powietrze ??? rozkręcić wszystko i pooglądać ??( boję się że jak porozkręcam to coś się ukruszy itp ).A co do odmy to mam zamiar zamówić tylko nie wiem czy oryginał czy jakiś zamiennik (przepływkę kupiłem oryginał wiadomo ...czujnik abs też ....ale w odmie to raczej nic nie ma skomplikowanego i może kupić zamiennik??? ) Różnica duża oryginał ~250 a zamiennik ~100 zł.
Witam ponownie .... nie fajna pogoda do grzebania przy aucie....ale ....rura od pzepływki do przepustnicy wygląda ok ....mówię o tym ..dolot .Przepustnica jest przykręcona do kolektorów i tam pewnie też jest uszczelka ale wygląda na dobrą ....Od tej rury idzie rurka w okolice odmy ...jest sztywna ale wygląda na dobrą ....Zastanawiam mnie co to jest ...coś ?? bo jest to zaślepione śrubką (to jakiś elektrozawór ) i nie wiem czy to zaślepienie jest oryginalne....Odma to jest to odma i tam jest kilka węży ...rozumiem że te węże należy dokładnie przeczyścić przy wymianie odmy ??? Pozdrawiam....Ps ile u mechanika może kosztować wymiana odmy ??? Samemu trudne do wymiany ??? widzę dostęp nie ciekawy ....oprócz odmy coś jeszcze kupić (jakieś opaski ,silikon itp.)
kruel pisze:rozumiem że te węże należy dokładnie przeczyścić przy wymianie odmy
jak sie nie rozleca - to mozna to zrobic - nie zaszkodzi
o te pierdoły na zdjeciach to mnie nie pytaj bo przyznam sie bez bicia ze nie wiem co to
o wymianie na Vce tez nic nie wiem
uszczelka na przepustnicy wyglada na dobra ale wiem ze bywaja z nia cyrki ( znajomy ma 4.4 i wlasnie przez ta uszczelke mial jaja z zapalaniem samochodu - wymieniajac wszystko od poczatku az na ostatniej biednej uszczelce ktora rozwiazala problem )
Ostatnio zmieniony 2013-03-14, 00:34 przez BeleX, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam.Dzisiaj wymieniłem odme ...."kopcenie śmierdzące" jak było tak jest ( fakt-faktem ze po wymianie przejechałem tylko 15 km....) ...(:( na obroty po nagłym naciśnięciu gazu wchodzi tak samo ...czyli 1 sekundę go przymuli a potem się wkręca....(dolot do przepustnicy sprawdzony, niby wszystko ok) .Przepustnica nie czyszczona .....przy następnej wizycie u mechanika będzie czyszczona .....Troszkę zdziwiła mnie kompresja.... na 6 garach 9 kg/cm3 a na 2 9,5 kg/cm3 ....Takie jednostki miał ten miernik ....Mechanik mówił ze super silniki wskazują 11-12 diesle 16-18 .....fakt,faktem troszkę mało ale równo !!!! (auto oleju nie bierze,zapala w mrozy ). Zastanawia mnie fakt auto ma na wolnych ~ 600 obrotów ...troszkę mało ...(jak zimne ma ~900 obrotów) ...Moze te obroty to przyczyna tego przyduszenia po naciśnięciu całego gazu.....(jak pisałem wcześniej jak jest ~1000-1200 obrotów i nacisnę cały gaz to wydaje mi się ze jest OK .)Co dalej robić ???? Pozdrawiam
A bo nie miałem uszczelki a przy wyciągnięciu lepiej załozyć nową ....Ja mam tylko przepustnicę (tą bez linki ). Zamówię uszczelkę i w przyszłym tygodniu za to się wezmę.