temperatura silnika
temperatura silnika
Witam,
od niedawna jestem posiadaczem e39 520i 170km(w gazie) i dziś zauważyłem na trasie, żę jak lece przez dłuższy czas 200 i wiecej minimalnie spada mi temperatura silnika jakies 2-3 stopnie a w momencie zwolnienia gdzies do 140-160 to po chwili znow wraca na miejsce i pokazuje 90 stopni, i moje pytanie brzmi czy to normalne czy to juz oznaka problemow z termostatem bądź czujnikiem temperatury??
od niedawna jestem posiadaczem e39 520i 170km(w gazie) i dziś zauważyłem na trasie, żę jak lece przez dłuższy czas 200 i wiecej minimalnie spada mi temperatura silnika jakies 2-3 stopnie a w momencie zwolnienia gdzies do 140-160 to po chwili znow wraca na miejsce i pokazuje 90 stopni, i moje pytanie brzmi czy to normalne czy to juz oznaka problemow z termostatem bądź czujnikiem temperatury??
MALIN
silnik sie przegrzewa ? nie....czy ma za niska temperature gdy jedziesz w trasie ? tez nie...sa poprostu spadki temp bo tak dziala chlodzenie.......rosnie temp to termostat ma ja zbic - ale gdy woda w chlodnicy jest bardzo zimna to zanim termostat sie zamknie to tez minie nieco czasu - dlatego czasami temp spadnie do 73-74 i to powoduje ruch wsazowki - 90% czasu smigam u siebie na tescie 07 w zegarach i obserwuje temp silnika i czasami pare razy widzialem taki przypadki u siebie....potem gdy predkosc jazdy spada temp silnika szybko wraca na 94 i tam zostaje.....malin pisze:noo ale wlasnie Ty mi napisaleś ze nie powinien sie marwtic a inni piszą ze termostat padł i dlatego chce miec różne opinie
takie rzeczy dzieja sie gdy temp na dworze jest specyficzna - tak jak Ci pisalem na 5er w okolicach 0-10 stopni gdy termostat jest chlodzony powietrzem ktore leci przez chlodnice ( w koncu jest z przodu silnika zaraz za chlodnica )
taka sytuacja ma najczesciej miejsce gdy auto stoi przez jakis czas na dworze - wsiadasz i jedziesz na trase powoli rozgrzewajac samochod - to pierwsze otwarcie termostatu powoduje wlasnie taka sytuacje - ja to czesto widze u siebie po pracy jak wyjade na szybkiego ruchu np - woda w chlodnicy zimna schlodzona jazda w okolicach 160 i otwiera sie termostat bo maly obieg ma juz za cieplo - wtedy nastepuje ostry spadek temp - potem jzu czegos takeigo nei ma bo temp w chlodnicy ma juz wieksza temp i termostat uchyla sie praktycznie caly czas bo maly obieg jest dogrzewany wysokimi obrotami silnika
w skrocie piszac
...tak znowu sie czepiam...
jeszcze jedna sprawa odnosnie E39 i samego silnika
pamietaj o tym ze wsazowka w pionie wcale nie oznacza osiagniecia temperatury roboczej silnika - bo jak wspomnalem 75 i masz pion...ale sam olej np jest wtedy jeszcze dosc zimny - warto poczekach pare chwil zanim zaczniesz wtedy wkrecac silnik zeby zagrzac te 6.5 litra oleju - wskazowka od temp mowi tylko o tym ze zagrzalo sie pare litrow plynu chlodniczego ( plyn w chlodnicy dalej jest zimny ) a plynu mamy 10.5 litra a polowa czy nawet mniej nie nie bierze udzialu w nagrzaniu silnika ( w pierwszej fazie przed otwarciem termostatu )
widac to swietnie na testach w zegarach - nie pamietam ktory test mowi o temp oleju ale jest to gdzies i tam widac dokladnie kiedy olej osiagnie temp pracy ( okolice 90-100 stopni )
pamietaj o tym ze wsazowka w pionie wcale nie oznacza osiagniecia temperatury roboczej silnika - bo jak wspomnalem 75 i masz pion...ale sam olej np jest wtedy jeszcze dosc zimny - warto poczekach pare chwil zanim zaczniesz wtedy wkrecac silnik zeby zagrzac te 6.5 litra oleju - wskazowka od temp mowi tylko o tym ze zagrzalo sie pare litrow plynu chlodniczego ( plyn w chlodnicy dalej jest zimny ) a plynu mamy 10.5 litra a polowa czy nawet mniej nie nie bierze udzialu w nagrzaniu silnika ( w pierwszej fazie przed otwarciem termostatu )
widac to swietnie na testach w zegarach - nie pamietam ktory test mowi o temp oleju ale jest to gdzies i tam widac dokladnie kiedy olej osiagnie temp pracy ( okolice 90-100 stopni )
...tak znowu sie czepiam...
wkońcu udało mi się sprawdzic na tescie 7 temperature, w miescie podczas jazdy 93-95 stopni podczas stania w korkach ukazywało mi sie 96 stopni po wyskoczeniu na trase szybkiego ruchu, to w czasie przyspieszania temperatura potrafila spasc do 74 stopni po czym jak zaczynałem zwalniac to odrazu zaczeła się podnosic. No i co mi koledzy poradzicie czy nie powinienem sie przejmować jak uważa kolega Belx czy powinienem coś wymienic?? Bo jesli to cos z termostatem, to czy nie powinien mi w mieście nie dogrzewać auta??
I jeszcze jedno pytanko mam na jakiej wysokości powinien być pływak z płynu chłodniczego w momencie gdy silnik jest zimny??
I jeszcze jedno pytanko mam na jakiej wysokości powinien być pływak z płynu chłodniczego w momencie gdy silnik jest zimny??
MALIN
moim zdaniem masz wzsystko ok - gdyby nie test to pewnie nawet bys nie wiedzial ze temp tak spada - dluzej pojedziesz to juz tego nie bedzie
96 to dobra temp w korkach itd - skoro wiecej nie ma tzn ze termostat otwiera sie w pelni
[EDIT]
malin jeszze takie pytanie z czystej mojej ciekawosci - jak nowa jest chlodnica w samochodzie ? wiesz moze czy byla wymieniana czy jest stara ( wiecej niz 5 lat np )
96 to dobra temp w korkach itd - skoro wiecej nie ma tzn ze termostat otwiera sie w pelni
na zimnym silniku max to plywaczek na rowni z wlewem - masz to narysowane obok wlewu na obudowie zbiorniczka - MAX COLD i tam jest zaznaczonemalin pisze:I jeszcze jedno pytanko mam na jakiej wysokości powinien być pływak z płynu chłodniczego w momencie gdy silnik jest zimny??
[EDIT]
malin jeszze takie pytanie z czystej mojej ciekawosci - jak nowa jest chlodnica w samochodzie ? wiesz moze czy byla wymieniana czy jest stara ( wiecej niz 5 lat np )
...tak znowu sie czepiam...