[E39] problemy z klimą a może nie ??

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Awatar użytkownika
Gucio
Zaawansowany forumowicz
Posty: 657
Rejestracja: 2009-07-04, 07:31
Lokalizacja: Rybnik

[E39] problemy z klimą a może nie ??

Post autor: Gucio »

witam. Mam taki problem a i może pytanie..

wczoraj stwierdziłem że nie chłodzi mi klimatyzacja no i dziś chciałem nabić , kolega który to robi podpiął węże i kazał odpalić silnik i załączyć klimę .. no i miała się załączyć do 2 min , a tu lipa ... sądziłem że może bezpiecznik ale nic z tego , na krótko działa ..
Dodam iż mam mało wody w chłodnicy bo mam wąż do wymiany , ale sądzę że to nie to..

Dzwoniąc do innego znajomego mówił mi że może być tam taki zawór czy cos podobnego i nie załączy klimatyzacji jeśli mało płynu by nie zatrzeć , po prosu nie odpali..

I tu problem.... jak to jest ? :neutral:

Bmw e39 ..

( wcześniej naciskając klimę miałem zimny nadmuch do 2 min max ) podczas jazdy , stojąc nie wiem :sad:
Było Fiat Tipo 2.0 16v
Było Ford Escort 1,6 16v
Było BMW e36 1,8is Touring
Było E39 Limo 523i
Było Mercedes Vito 2,3 TD
jest seincento Van 1,1
Vw Polo 1.4 16V
BMW e39 530 Individual
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

Gucio pisze:Dodam iż mam mało wody w chłodnicy bo mam wąż do wymiany , ale sądzę że to nie to..
to gratuluje podejscia - taniej wymienic waz czy uszczelke pod glowica ?
Gucio pisze:( wcześniej naciskając klimę miałem zimny nadmuch do 2 min max ) podczas jazdy , stojąc nie wiem
sprawdz wiatrak klimy


ale dla mnie to co chcesz zrobic to zwykla glupota...silnik na klimie grzeje sie 2x szybciej bo nie dosc ze wiecej mieszanki idzie to jeszcze zmieniaja sie katy zaplonu itd...temp rosnie zastraszajaco a Ty chcesz klime na niesprawnym ukladzie chlodzenia...

teraz w te upaly jak odpale klime to visco chodzi caly czas a temp nie spada ponizej 90 na silniku...o tym ze wiatrak klimy chodzi caly czas to nawet nie wspomne
...tak znowu sie czepiam...
Awatar użytkownika
pr0sty
Zaawansowany forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: 2007-08-18, 21:51
Lokalizacja: SO

Post autor: pr0sty »

Pewnie rezystory uwalone i nie ruszają nawet wiatraki więc i cały układ musi się wyłączyć lub wcale się nie włączy aby nie dopuścić do wzrostu temp. i ciśnienia w układzie klimatyzacji co by spowodowało buum
Awatar użytkownika
Gucio
Zaawansowany forumowicz
Posty: 657
Rejestracja: 2009-07-04, 07:31
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Gucio »

Dziś naprawiłem układ chłodzenia..
( dodam ze przed chłodziło ale uciekał minimalnie płyn ( woda ) .
Teraz już jest płyn do chłodnic :razz:

Ale gdy podjechałem do gościa od klimatyzacji i sprawdził ile gazu mówił mi że powinna odpalić bo gazu jest około 450.. a pompa klimy się nie włącza...

Jutro sprawdzi na kompie bo może czujnik może moduł a może tylko luźne kable..

Na krótko działa i schładza..


P.S Ma ktoś do sprzedania pompę klimy ...i jaka cena .. może być z e38 (podobno pasuje )
Było Fiat Tipo 2.0 16v
Było Ford Escort 1,6 16v
Było BMW e36 1,8is Touring
Było E39 Limo 523i
Było Mercedes Vito 2,3 TD
jest seincento Van 1,1
Vw Polo 1.4 16V
BMW e39 530 Individual
Awatar użytkownika
Gucio
Zaawansowany forumowicz
Posty: 657
Rejestracja: 2009-07-04, 07:31
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Gucio »

Auto zostawiłem u elektryka który też zna się na klimie i sporo osób jeździ do niego..
Dzwonił mi że panel nie działa, klima chodzi ale cały czas, wszystko w panelu działało ( chyba że przycisk klimy nie ) chodź świecił , dziś dzwonił że to nie to ... masakra.

Sądzę że jako doświadczony sprawdził czujnik , chyba że coś wyjarał i teraz zwali na mnie ...

CDN..

Dziś 25.06.13

Dalej nic nie wiem co z kilmą aż dziwie się ze jako fachowiec nie zadzwoni i nie powie co jest nie tak..
Jakie mogą być przyczyny ?
jedni mówią że jakiś fiiltr mały od klimy jest gdzieś obok błotnika , inni że czujnik , jedni znów że panel no i mało gazu czy nie sprawna pompa klimy , ale 90% było sprawdzone ...
Może ktoś zna jakąś przyczynę która jest błacha a ciężko znaleźć ...
Było Fiat Tipo 2.0 16v
Było Ford Escort 1,6 16v
Było BMW e36 1,8is Touring
Było E39 Limo 523i
Było Mercedes Vito 2,3 TD
jest seincento Van 1,1
Vw Polo 1.4 16V
BMW e39 530 Individual
Awatar użytkownika
Gucio
Zaawansowany forumowicz
Posty: 657
Rejestracja: 2009-07-04, 07:31
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Gucio »

Ludzie pomóżcie ...
fACHOWIEC z Rybnika - elektryk i gość od klimy nie daje sobie rady z moją klimą ?
Ma komputery , wiedzę i narzędzia a od 22 czerwca nie mam auta ..
Jak pisałem wcześniej przestałą mi chodzić klima , gość to robił .
wymienił mi panel , sprawdził bezpieczniki , filtr klimy , czujnik klimy i nic ..
teraz zabrał się za chłodnice , wisco itd ..

Podpowiedzcie co może być o czym nie wiem i on też ....


Wcześniej miałem tak że klikma włączała ( chłodziła ) mi dopiero po przejechaniu 3-4 km... aż się silnik zagrzał .. po zapaleniu silnika nigdy nie dmuchał od razu zimnym ..
Było Fiat Tipo 2.0 16v
Było Ford Escort 1,6 16v
Było BMW e36 1,8is Touring
Było E39 Limo 523i
Było Mercedes Vito 2,3 TD
jest seincento Van 1,1
Vw Polo 1.4 16V
BMW e39 530 Individual
Awatar użytkownika
GERMAN
Maniak forumowy
Posty: 1643
Rejestracja: 2012-04-04, 21:24
Lokalizacja: MANHATTAN ALGIDA

Post autor: GERMAN »

Nie wiem czy w BMW jest podobne rozwiązanie jak Klapy Odmrażania w układzie klimatyzacji kiedyś miałem podobny problem w innym samochodzie co było powodem przegrzewania się silnika coś się tam zacinało ale na kompie ta usterka była widoczna może to coś pomoże :smile:
Gdzie się nie schyle tam leżą wentyle
Awatar użytkownika
Gucio
Zaawansowany forumowicz
Posty: 657
Rejestracja: 2009-07-04, 07:31
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Gucio »

Dzięki, wszystko biorę pod uwagę, sam prosił mnie o każde info że sprawdzi...

piszcie coś co wam przyjdzie do głowy...
Było Fiat Tipo 2.0 16v
Było Ford Escort 1,6 16v
Było BMW e36 1,8is Touring
Było E39 Limo 523i
Było Mercedes Vito 2,3 TD
jest seincento Van 1,1
Vw Polo 1.4 16V
BMW e39 530 Individual
Awatar użytkownika
Krzys
Site Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 2006-12-19, 18:23
Kontakt:

Post autor: Krzys »

najpierw zerknij ten wiatrak. Powinien sie wlaczyc od razu po zalaczeniu klimy. Jesli nie smiga to przez zawor bezpieczenstwa cala klima ci ucieknie. Co nie oznacza tez ze nie powinno chlodzic bo z poczatku powinno dmuchac zimnym. W jastrzebiu jest dobry fachowiec od klimy. Pazura ma dokladne namiary ale koles ma duzo klientow. Ale zna sie na tym dobrze :)
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE :lol:
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

Krzys pisze:najpierw zerknij ten wiatrak. Powinien sie wlaczyc od razu po zalaczeniu klimy
no nie od razu...wszystko zalezy od temperatury

ogolnie wiatrak po odpaleniu klimy powinien wykonac kilka ruchow takich testowych ( mowa o wiatraku na 3 piny z PWM ) wiatrak 4 pinowy to niestety nie wiem czy sie testuje przy starcie klimy

w inpie o ile sie nei myle powinien byc tryb testowy do klimatyzacji - tam odpalisz wiatrak
...tak znowu sie czepiam...
pazura
Maniak forumowy
Posty: 1452
Rejestracja: 2009-05-08, 06:31
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: pazura »

Podjedź gucio sprawdzę Ci to.
PS. wiatrak startuje wtedy kiedy uzbiera się odpowiednie ciśnienie w układzie klimatyzacji.
Gucio i nie nazywaj SPRĘŻARKI POMPĄ! :P
Podjedziesz sprawdzimy wiatrak, ciśnienie w układzie i czy klapy działają... Może poprostu Ci parownik marznie ;) bo bedzie walniety czujnik parownika, wtedy Ci powietrze nie będzie wpadać do kabiny... Może zawór rozprężny wlanięty, przyczyn może być tysiąc pięćset sto dziewięćset... i jak słysze, że mechanik nie daje rady, to nasuwa się jedno, zmień mechanika :O fakt faktem pod blokiem za dużo nie naprawimy, ale obadamy sytuację.
Awatar użytkownika
Gucio
Zaawansowany forumowicz
Posty: 657
Rejestracja: 2009-07-04, 07:31
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Gucio »

Cześć , dzięki za wszystkie odpowiedzi , pewnie się przydają nie raz komuś..

Ja miałem to u elektryka i gościa od klimy. W Rybniku znany bo dobry i ma sprzęt.
Warsztat ma boczna Wyzwolenia..

Po testowaniu , sprawdzaniu na komputerze, i grzebaniu wciąż dalej doszedł do tego co się dzieje.. Jeden z kabli był przerwany , a inny miał przepięcia gdzie startował klimę kiedy chciał a potem jej już nie wyłączał , tylko trzeba było zgasić auto.
Sprawdzał wszystko nawet chłodnicę , czujniki , panel czy filtry - tylko że szkoda że trwało to tak długo. Podobno do 97 ( do kwietnia ) jest coś innego niż w późniejszych modelach.
( mowa o schemacie klimy )

Problem rozwiązany więc się cieszę bo mam jak fabryka zrobiła.
Od razu klima dobita , sprawdzona i nasmarowane.
Teraz wsiadając po pracy , zapalam auto i startuje klimę , 2 min i mam LIGHT :mrgreen:
Było Fiat Tipo 2.0 16v
Było Ford Escort 1,6 16v
Było BMW e36 1,8is Touring
Było E39 Limo 523i
Było Mercedes Vito 2,3 TD
jest seincento Van 1,1
Vw Polo 1.4 16V
BMW e39 530 Individual
Awatar użytkownika
GERMAN
Maniak forumowy
Posty: 1643
Rejestracja: 2012-04-04, 21:24
Lokalizacja: MANHATTAN ALGIDA

Post autor: GERMAN »

Lubię szczęśliwe zakończenia :razz: :bmw:
Gdzie się nie schyle tam leżą wentyle
Zablokowany