Strona 1 z 1

[E36] Problem z temperaturą...

: 2013-10-28, 18:59
autor: zygaa
Witam! Wiem, że pojawiło się już wiele tematów na temat chłodzenia etc. Otóż, niedawno kupiłem 316 coupe 93'. Płynu było mało ale trzymało się na równym poziomie ponad minimum więc nic z tym nie robiłem, ponieważ się nie przegrzewał. Lecz dziś zauważyłem że podczas stania w korku ok. 3 min temperatura skoczyła, lecz gdy zacząłem jechać temperatura zmalała. Postanowiłem wymienić cały płyn. Wylałem tyle ile się dało, dolałem nowego płynu ok. 3 cm poniżej korka, zapaliłem odkręciłem korek odpowietrzania. Niestety przez ok. 5 min leciała sama para bez płynu a silnik się przegrzewał, a płyn był zimny. I tu pojawia się moje pytanie co zrobić? Wymienić termostat, przetkać czy cokolwiek innego. :cry:

: 2013-10-28, 19:56
autor: Ksawer
Cokolwiek innego :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Odpowietrz ja ale z głową-a nie jest to takie całkiem proste :wink:

: 2013-10-29, 09:06
autor: Moloch
źle odpowietrzyłeś jeśli leiała sama para może za mało płynu wlałeś?

: 2013-10-29, 09:16
autor: zygaa
Płynu wlałem dobrze, sprawdzałem kilka razy. Podejrzewam że to termostat... Wąż który idzie od silnika jest gorący, a ten który doprowadza płyn do sinika chłodny i pusty.. :mad:

: 2013-10-29, 10:17
autor: Moloch
To jeśli ten z dołu jest pusty to może chłodnicę masz zatkaną?

: 2013-10-29, 10:23
autor: GERMAN
Moloch pisze:To jeśli ten z dołu jest pusty to może chłodnicę masz zatkaną?
Jeżeli dolny wąż jest zimny diagnoza jest tylko jedna termostat się nie otwiera więc jest uszkodzony w razie czego mam termostat używany i jest sprawny jak ci się chce podjedź wymienimy odpowietrzymy :wink:
U mnie również miałem problem z odpowietrzeniem te silniki trudno się odpowietrza troszkę kombinacji ale nima rzeczy niemożliwych :razz:

: 2013-10-29, 11:14
autor: Moloch
no ale pusty? :razz:

: 2013-10-29, 12:44
autor: GERMAN
zygaa pisze:Wąż który idzie od silnika jest gorący, a ten który doprowadza płyn do sinika chłodny i pusty.. :mad:
No w sumie fakt dobrze Moloch podkreślił :razz: Skąd wiesz że pusty ściągałeś go ?

: 2013-10-29, 20:33
autor: Ksawer
Ja bym zaczął od samego odpowietrzenia :wink:

: 2013-10-29, 23:24
autor: Śpiewek
Na bank zle odpowietrzony... Masz lpg ? Ile wlales plynu ze mowisz ze wystarczajaco ?

W M43 jest banalny dostęp do termostatu. Trzy śruby chyba, klucz numer 10. Wykręcasz gotujesz wode, jak się prawie gotuje lub jak masz termometr 90 stopni wkładasz. Jak się pomalutku otworzy, i gdy wyjmiesz zamknie to termostat ok.

Sprawdz najpierw to, bo do m43 termostat jest razem z krocem i kosztuje zapewno minimum 120 zl.. Jak ktoś jeździł na wodzie moźe być tylko zawalony kamieniem lub jakąś rdzą, wtedy go wygotuj w occie i bedzie jak nowy!!! To też może pomoć.

Radził bym też układ przed zimą zalać wodą destylowaną z specyfikiem do czyszczenie chłodnic za 12 zł. czyści układ z kamienia i rdzy. Jak ktoś ma słabe ogrzewanie itp to pomaga i nic nie psuje i nic nie zatyka. Może to też być ocet, zalać zagrzać i układ jak nowy czysty i drożny. I autko może już się nie grzeć ale nagrzewnica może za to na nowo grzać :mrgreen:

Wiec tak:
1 najpierw sproboj odpowietrzyć... Płynu pod korek i uciskaj dolny wąż, i tak do skutku. Lub wlewaj plyń przez korek odpowietrzający i tak do pełnego. Po zagrzaniu i ostudzeniu powtórzyć, chyba że już zaciągnie i z nawiewu zacznie lecieć cieple to wyrównawczym unormuj poziom.
2 Wyjmij termostat i jak wyżej.
3 Ocet lub płyn do czeszczenia ( NIE DO USZCZELNIANIA CO WSZYSTKO ZAPYCHA)
np: PRESTON 14 zł ocet 6 zł

To by było na tyle ;)

: 2013-10-29, 23:37
autor: Moloch
tak jak śpiewek pisze lej przez korek wyrównawczy aż do pełna, operacja sprawdziona działa bdb :wink:

: 2013-10-30, 20:00
autor: Krzys
ja jak wlewalem plyn to jak juz mialem pelny zbiornik dmuchalem do niego mocno i fajnie sie odpowietrzalo ;) Mozna tez przez korek wyrownawczy ale to dlugo sie bedzie wlewalo :)

: 2013-10-30, 20:20
autor: Moloch
O widzisz Krzyś dobrze że o tym napisałeś bo może wygląda to trochę śmiesznie ale działa :bmw:

: 2013-10-30, 20:33
autor: Krzys
oczywiscie jak juz ubywalo w zbiorniczku to dolewalem do pelna i tak az juz mi pluca wysiadaly ;)
No i odpowietrzamy na goracym nadmuchu ustawionym na ful moc zeby chlodzilo nam od strony nagrzewnicy.

: 2013-10-30, 23:31
autor: Śpiewek
No i jeszcze jedno, na wolnych obrotach samo nagrzanie nie wystarcza bo pompa niezrobi cisnienia by wszystkie "bombelki" z ukladu wypchnąc... Jak juz mam full trzeba zrobić najlepiej runde ;)

No i kolego dzialasz coś ? 1.6 i tak łatwiej odpowietrzyć bo do mojej m50b25 z podtlenkiem lpg wchodzi 12 litrów plyny :zdziwko: :mrgreen: