Strona 1 z 1

[E36] Dziwne zachowanie po przekroczeniu 100km

: 2013-11-10, 15:58
autor: Glodek
A więc tak
Wczoraj jadąc do Rybnika z Katowic za uwarzyłem że samochód dziwnie się zachowuje po przekroczeniu 100km ,
uczucie jest takie jak by wiatr dmuchał izaraz ucieka na inny pas ,cały czas trzeba kontrowac kierownicą by jechał prosto ,
tak samo jest jak się wyprzedza Tira to czuc jak samochód ucieka

zawieszenie z przodu mam zrobione
tyłu jeszcze nie robiłem
Obawiam się że może to byc Maglownica ,
miał ktos taki przypadek

: 2013-11-10, 16:03
autor: Ksawer
A byłeś na geometrii kół??? :wink:

: 2013-11-10, 20:33
autor: Glodek
Ksawer pisze:A byłeś na geometrii kół???
No właśnie byłem
zapłaciłem 150zl za przd i tył ,a dalej sciaga delikatnie ,chyba po niedzieli zajadę jeszcze raz na geometrie ,

Powiedzieli mi tak
bo miałem fele Przód 8,5et13 opona 205/40/17
felga 10j et15 ,opona 225/47/17
jak mam takie rozmiary to może mnie sciagac ,nie dało im powiedziec że tak chece

oni po swojemu :evil: ,skasowali a dalej sciaga
może to byc przyczyną

: 2013-11-10, 21:45
autor: Garfild
Ja u siebie tez miałem cos takiego wymieniłem zawieszenie na gwintowane oraz wszystkie jego elementy i dopiero po wymianie calych drazkow kierownicy

: 2013-11-11, 00:44
autor: Ksawer
Głodek pisze:
Ksawer pisze:A byłeś na geometrii kół???
No właśnie byłem
zapłaciłem 150zl za przd i tył ,a dalej sciaga delikatnie ,chyba po niedzieli zajadę jeszcze raz na geometrie ,

Powiedzieli mi tak
bo miałem fele Przód 8,5et13 opona 205/40/17
felga 10j et15 ,opona 225/47/17
jak mam takie rozmiary to może mnie sciagac ,nie dało im powiedziec że tak chece

oni po swojemu :evil: ,skasowali a dalej sciaga
może to byc przyczyną
Nie może ściągać!!! Jeśli zrobili geometrie tak jak trzeba to powinno być wszystko dobrze :wink:

: 2013-11-11, 08:23
autor: Glodek
Ksawer pisze:Nie może ściągać!!! Jeśli zrobili geometrie tak jak trzeba to powinno być wszystko dobrze
No właśnie ciągnie w prawo ,nawet jak soje na parkingu i kierownice ustawiam prosto
to lewe koło pokazuje prosto a prawe widac jak kręci w prawo ,
Zauważyłem też jak zmieniałem koła na zimowe to Letnie prawe koło przednie było ścinane od środka

Wymienię jeszcze całe drążki kierownicze ,bo wymieniałem same końcówki może na tej kulce są luzy i auta jeżdzi po całej drodze

: 2013-11-11, 11:31
autor: Moloch
spartolili ci robotę, jedź i niech to poprawiają...

: 2013-11-11, 13:29
autor: ManiekCSL
jak masz różną wysokość kół oraz szerokość to ich maszyna może tego nie ogarniać i wychodzi na maszynie dobrze, nawet pokażą Ci wykresy a w rzeczywistości zbieżność może być bardzo rozjechana...

Jedź do specialisty od zbieżności
Albo przyjedź na zbieżność na 4x identycznych zimówkach

: 2013-11-11, 13:37
autor: Śpiewek
a pierscienie centrujace masz do feli? Kolo do e36 ? Gdy fela z innego auta i jest szczelina i gdy nie mamy pierscienia centrujacego odpowiedniego lub stary plastikowy jest zużyty to autko bedzie pływać i jedzić po swojemu.

: 2013-11-11, 13:42
autor: Śpiewek
Ja mialem też w stary e36 walnięta piaste, nie było słychać łożyska ani stukania a autko pływało... W jednym kole piasta była maksymalnie zjechana, wytarta i kołem można było ruszać na boki z 1cm luzami a to bardzo dużo !

Wiec podnieś auto na lewarku i sprawdz czy kóła nie mają luzów, no i czy fela ma dobre osadzenie. Jak nie to pierścienie centrujące.

: 2013-11-11, 15:55
autor: Glodek
ManiekCSL pisze:jak masz różną wysokość kół oraz szerokość to ich maszyna może tego nie ogarniać i wychodzi na maszynie dobrze, nawet pokażą Ci wykresy a w rzeczywistości zbieżność może być w :) rozjechana...

Jedź do specialisty od zbieżności
Albo przyjedź na zbieżność na 4x identycznych zimówkach
Mam teraz zimówki juz na aucie ,wszystkie te same
zajadę na geometrie i zobaczymy ,
Śpiewek pisze:a pierscienie centrujace masz do feli?
Tak pierścienie mam wszystkie 4 szt
W Sobotę byłem na podnośniku u kolegi żadnych luzów na piaście niem anic anic ,sworznie ,tuleje wymienione ,końcówki układu kierowniczego też ,ale nie zmieniłem całych ,wymienię jeszcze raz na całe razem z tymi kulowymi koncówkami

: 2013-11-11, 16:00
autor: DREE
Z mojej strony moge powiedziec ze w 5er gdy przerzucalem zimowki na letnie oraz odwrotnie zawsze ustawialem na nowo geometrie a letnie lacze mialem szerokie uwierz mi. podjedz na zimowkach i ustaw geometrie powinno byc wszystko ok,moze byc tak jak ManiekCSL pisze z ta maszyna... Jesli by byla to maglownica to przy skrecie czułbys na kierownicy stuki z tego ze drazek mialby luz na gniezdzie magliwnicy... wejdz pod auto i poruszaj drakiem czy nie ma luzów i na zmiane kiera w prawo w lewo bedziesz czuł czy jest luz czy nie ma...

: 2013-12-16, 13:38
autor: Glodek
A powiedzcie mi ,za uwarzyłem że prawy przedni amor sie poci ,
jak podniosłem prawa stronę auta
złapałem koło i ciągłem do góry to czułem że sie dzwiga całe koło
Może to byc przyczyna dziwnego zachowania na drodze
Chyba nie powinno się tak robic ,powinno byc bez ruchu