Wymiana oleju w tylnym moście+ skrzyni biegów, co myślicie?
: 2014-01-02, 00:55
mam sprawę. moja E36 ma już kilkanaście lat na karku, chce dla niej dobrze, chce żeby było wszystko z nią ok, i tak naszła mnie myśl żeby wymienić oleje skrzyni biegów + tylnego mostu.. wymieniam regularnie wszystkie filtry, plyny oleje itd, ale nigdy jeszcze powyższych olejów. a becie mam już 3 lata.
dodatkowo jeszcze skłania mnie ku temu (jeśli chodzi o skrzynię biegów np) że ciężko wchodzi 1..nie wtedy gdy auto stoi, tylko np jak redukuję np z 2...jak auto się porusza, jest w ruchu..i podobnie jest przy redukcji z 3 na 2.żeby 2 weszła jak masełko to muszę zwolnić np do 30-20km/h.. może jest ku temu inny powód ale może olej jest w opłakanym stanie i wymiana coś pomoże?
z kolei jeśli chodzi o tylny most, to czuje takie lekkie szarpnięcia zaraz po zmianie biegów, szczególnie jak silnik jest zimny.
czytałem na różnych forach że ludzie przy wymianie oleju są zszokowani stanem wylewanego w porównaniu z nowym..tak jak mówię nic przy tym nie robiłem 3 lata...a i pewności nie mam co do serwisowania poprzedniego właściciela.
jak myślicie pomogą wymiany tych olejów?
jest to drogie jeśli zdecydowałbym się u mechanika na wymianę? czy jednak na tyle proste żeby samemu zrobić, bo wystarczy tylko np wjechać na kanał? chociaż nie mam wprawy powiem szczerze...
i jakie wg was oleje są najlepsze??
z innych forum BMW dowiedziałem się że:
-do skrzyni biegów jeśli chodzi o E36 to tylko ATF kolor czerwony. ale czytalem ze tez sa jakies skrzynie z wydukiem MTF i ze tego sie nie wymienia bo to olej dożywotni-to prawda?
i ile wchodzi litrow?
-do tylnego mostu, mam E36 316i Compact czyli tam nie ma szpery czyli podobno tylko CASTROL SAF-XO 75W90, to jakiś olej specjalnie swtorzony do BMW i tylko do nich "pasuje".
i podobno wchodzi 1,2l do małego mostu montowanego w 316..
poratujcie radą bo mało się na tym znam.
mogę tego wszystkiego nie ruszać i zostawić tak jak jest, może to jest moja nadgorliwość, sam nie wiem. po prostu lubię wiedzieć że coś jest nowe/wymienione.
pozdro
BMW E36 316i Compact 97r
dodatkowo jeszcze skłania mnie ku temu (jeśli chodzi o skrzynię biegów np) że ciężko wchodzi 1..nie wtedy gdy auto stoi, tylko np jak redukuję np z 2...jak auto się porusza, jest w ruchu..i podobnie jest przy redukcji z 3 na 2.żeby 2 weszła jak masełko to muszę zwolnić np do 30-20km/h.. może jest ku temu inny powód ale może olej jest w opłakanym stanie i wymiana coś pomoże?
z kolei jeśli chodzi o tylny most, to czuje takie lekkie szarpnięcia zaraz po zmianie biegów, szczególnie jak silnik jest zimny.
czytałem na różnych forach że ludzie przy wymianie oleju są zszokowani stanem wylewanego w porównaniu z nowym..tak jak mówię nic przy tym nie robiłem 3 lata...a i pewności nie mam co do serwisowania poprzedniego właściciela.
jak myślicie pomogą wymiany tych olejów?
jest to drogie jeśli zdecydowałbym się u mechanika na wymianę? czy jednak na tyle proste żeby samemu zrobić, bo wystarczy tylko np wjechać na kanał? chociaż nie mam wprawy powiem szczerze...
i jakie wg was oleje są najlepsze??
z innych forum BMW dowiedziałem się że:
-do skrzyni biegów jeśli chodzi o E36 to tylko ATF kolor czerwony. ale czytalem ze tez sa jakies skrzynie z wydukiem MTF i ze tego sie nie wymienia bo to olej dożywotni-to prawda?
i ile wchodzi litrow?
-do tylnego mostu, mam E36 316i Compact czyli tam nie ma szpery czyli podobno tylko CASTROL SAF-XO 75W90, to jakiś olej specjalnie swtorzony do BMW i tylko do nich "pasuje".
i podobno wchodzi 1,2l do małego mostu montowanego w 316..
poratujcie radą bo mało się na tym znam.
mogę tego wszystkiego nie ruszać i zostawić tak jak jest, może to jest moja nadgorliwość, sam nie wiem. po prostu lubię wiedzieć że coś jest nowe/wymienione.
pozdro
BMW E36 316i Compact 97r