Strona 1 z 2

Wymiana oleju w tylnym moście+ skrzyni biegów, co myślicie?

: 2014-01-02, 00:55
autor: BarMoto
mam sprawę. moja E36 ma już kilkanaście lat na karku, chce dla niej dobrze, chce żeby było wszystko z nią ok, i tak naszła mnie myśl żeby wymienić oleje skrzyni biegów + tylnego mostu.. wymieniam regularnie wszystkie filtry, plyny oleje itd, ale nigdy jeszcze powyższych olejów. a becie mam już 3 lata.

dodatkowo jeszcze skłania mnie ku temu (jeśli chodzi o skrzynię biegów np) że ciężko wchodzi 1..nie wtedy gdy auto stoi, tylko np jak redukuję np z 2...jak auto się porusza, jest w ruchu..i podobnie jest przy redukcji z 3 na 2.żeby 2 weszła jak masełko to muszę zwolnić np do 30-20km/h.. może jest ku temu inny powód ale może olej jest w opłakanym stanie i wymiana coś pomoże?

z kolei jeśli chodzi o tylny most, to czuje takie lekkie szarpnięcia zaraz po zmianie biegów, szczególnie jak silnik jest zimny.
czytałem na różnych forach że ludzie przy wymianie oleju są zszokowani stanem wylewanego w porównaniu z nowym..tak jak mówię nic przy tym nie robiłem 3 lata...a i pewności nie mam co do serwisowania poprzedniego właściciela.

jak myślicie pomogą wymiany tych olejów?
jest to drogie jeśli zdecydowałbym się u mechanika na wymianę? czy jednak na tyle proste żeby samemu zrobić, bo wystarczy tylko np wjechać na kanał? chociaż nie mam wprawy powiem szczerze...

i jakie wg was oleje są najlepsze??
z innych forum BMW dowiedziałem się że:

-do skrzyni biegów jeśli chodzi o E36 to tylko ATF kolor czerwony. ale czytalem ze tez sa jakies skrzynie z wydukiem MTF i ze tego sie nie wymienia bo to olej dożywotni-to prawda?
i ile wchodzi litrow?

-do tylnego mostu, mam E36 316i Compact czyli tam nie ma szpery czyli podobno tylko CASTROL SAF-XO 75W90, to jakiś olej specjalnie swtorzony do BMW i tylko do nich "pasuje".
i podobno wchodzi 1,2l do małego mostu montowanego w 316..

poratujcie radą bo mało się na tym znam.
mogę tego wszystkiego nie ruszać i zostawić tak jak jest, może to jest moja nadgorliwość, sam nie wiem. po prostu lubię wiedzieć że coś jest nowe/wymienione.

pozdro
BMW E36 316i Compact 97r

: 2014-01-02, 01:34
autor: Przemo
bartek. wymiana zaszkodzic nie zaszkodzi. wiec jesli masz zbedne 50zl w portfelu kupuj olej i wymieniaj. :bmw:
co do pojemnosci skrzyni/ mostu- nie pamietam- Pewnie ktos napisze. ale te dane mozna znalezc wystarczy poszukac. zmienialem u mnie jakis rok temu moze wicej. z tego co pamietam to w granicach 1-1.2litra. poprostu lejesz. dopoki nie zacznie sie przelewac z korka wlewu. :lol: co do trudnosci zadania. porownalbym z wymiana zarowki/filtra powietrza. :zdziwko: wiec totalny banal .
wystarczy wejsc pod auto i odkrecic srube spustowa (mam nadzieje ze wieesz gdzie znalezc :wink: ) niech zleci stary olej :mrgreen:
zakrecasz spowrotem.jesli jest uszczelka,pierscien pod sruba- wymien koszt zlotego moze dwoch.
z wlaniem oleju moze byc lewel wyzej :mrgreen: :mrgreen: ale z pomoca duzej strzykawy dasz se rade. zabieg banalnie prosty.
pozdro :bmw:

: 2014-01-02, 14:10
autor: sylvestr
http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi
Wpisz tu 7 ostatnich cyfr nr vin i będziesz miał podane ilości wszystkich płynów i olejów do twojego auta.

: 2014-01-02, 22:35
autor: BarMoto
Przemoo... no ja jednak nie porównywałbym tego do wymiany filtra powietrza albo żarówki..przesadziłeś trochę.. :zdziwko:
głownie chodzi mi o to że do wymiany filtra/zarowki nie jest potrzebny kanał/podnośnik..a ja takiego luksusu nie mam. więc tylko mechanik zostaje w moim przypadku.
wtedy wymiana sama w sobie nie może być trudna to logiczne :wink:

a mam pytanie..jak wymieniles olej w moscie to był straszny syf?chodzi mi o stary?
i jak pierwsze wrażenia na nowym? duża różnica??

w sumie wymiana tych płynów to moje widzi mi się.. ale sam już nie wiem, na innych forach artyści piszą że wymiana może wprowadzić odwrotny skutek od zamierzonego...czyli stuki (w moscie) przeciekanie...itd..
ja się pytam JAK to możliwe???

: 2014-01-02, 22:50
autor: Daniel
Nie słuchaj ludzi którzy twierdzą że po wymianie jest gorzej no chyba że w MTF wlali ATF.
Ponoć tak MTF jest dożywotnie ale też nie zaszkodzi wymienić jeśli masz dostępny MTF. Wymieniając te oleje wydłużamy żywotność części ... bynajmniej o to chodzi. Co do wycieków to jest to myślę normalna żecz, że z biegiem czasu uszczelka przepuści lub zimering itp itd.

: 2014-01-02, 22:56
autor: Przemo
BarmoTo. nie masz kanalu. mozesz go sam latwo zbudować;] jakis delikatny najazd wzniesienie zrobic. ew. podjechac do kogos na moment i zmienic. Nie wiem czy w Kato sa jakies warsztaty, ze mozna sobie wyporzyczyc podnosnik/dzwig na godzinke za maly pieniadz. tez jakies rozwiazanie. :wink: swoja droga kiedys wklejalem filmik jak kolesie zmieniali sprzeglo w m5 na chodniku :D lewarek cegly itp i tak mozesz budowac :mrgreen:
a jesli chodzi o sam olej no to wiadomo ze piekny to on nie byl. z reszta domysl sie jak moze wygladac 10-15 letni olej :shock:
Wrażenia po wymianie? nie wiem- w moim przypadku jakies mega roznicy ktora bym wyczul- nie bylo.
zmienialem dla wlasnego komfortu i spokoju. czesto duzo ludzi calkowicie zapomina o tych wlasnie wymianach. badz nie wiedza :shock: ? ze sie wymienia . hahah :571:

czy bedzie odwrotny skutek od zamierzonego- temat jak wiele innych np. czy robic plukanke silnika/ chlodnicy. temat rzeka.
jednak skrzynia /most - wiadomo trybka zebatki itd wiec potrzebuja odpowiednich wlasciwosci smarowniczych jakim jest olej.

: 2014-01-03, 12:43
autor: BarMoto
tak tak..idę po łopatę i wykopię dół pod autem :573: hehe
właśnie kurde skoro nie widać różnicy...to czy warto to robić?
wiadomo becia E36 auto-cud, ale jednak całe życie jej mieć nie będę. więc czy warto być takim nadgorliwym..

: 2014-01-03, 16:37
autor: Przemo
myślę, że warto. Być może coś Ci pomoże. Lżej będzie chodziło, może ciszej. Spróbuj- drogo nie jest :wink: Hmmm a po co wymieniasz olej w silniku?

: 2014-01-03, 17:48
autor: BarMoto
no tak zrobię. olej w silniku wymienia się regularnie, oleje w skrzyni i mostach potrafią być nie wymieniane przez kilku właścicieli tego samego auta.i w 3/4 kilkunastoletnich aut są nie wymieniane.

: 2014-01-03, 18:01
autor: Mystic888
Skoro BMW tak zaleca:
Obrazek

: 2014-01-03, 19:57
autor: BarMoto
no MTF się nie zmienia:D:D

jest tu jakiś artysta co po numerze VIN potrafi rozszyfrować jaki mam wlać olej do skrzyni?
bo do mostu wiem że ma to być Castrol SAF-XO 75W90(bez szpery)..albo innej marki o podobnej specyfikacji.

: 2014-01-03, 21:47
autor: pioneer85
Naklejka pomarańczowa
ATF Dexron IID

Naklejka żółta
Specjalny olej przekładniowy MTF LT1

Naklejka zielona
Specjalny olej przekładniowy 81-22-9-407-305

Bez naklejki
Olej przekładniowy API GL-4

: 2014-01-07, 15:09
autor: BarMoto
Dzięki Panowie za życzliwe komentarze.
teraz już przekonałem się na 100% (po wizycie na Castrol Polska i dobraniu mojego auta)
wiem że muszą to być:
skrzynia begów- pomarańczowa nalepka, a taką mam :lol: Castrol Transmax Dex III Multivehicle ATF.
dyfer- Castrol Syntrax Longlife 75W-90

gra i buczy :mrgreen:

: 2014-01-25, 04:14
autor: ogryzek
hym skrzyni ok ,ale mostu? sam kiedys chciałem wymienić to jak powiedziałem w sklepie ze chce olej d o tylnego mostu to popatrzyli na mnie dziwnie i powiedzieli ze tam sie nie wymienia oleju wiec nie wymieniłem;p hym czy drogo nimysle że jak kupisz olej na stacji diagnostycznej to wymiana bd gratis... a jak masz kanał to sam ogarniesz...

: 2014-01-25, 14:01
autor: Mystic888
Popatrzyli jak na idiote, bo w BMW nie ma mostu.