Strona 1 z 1

[e39] kontrolka ładowania

: 2014-02-18, 19:15
autor: kwietniu
witam
mam mały problem z ładowaniem po uruchomieniu zimnego silnika kontrolka accu znika ale w miare jak dostaje temperatury to się zaczyna żarzyć najpierw tylko na wolnych potem juz stale. no to po 300tyś km ekploatacji można zajżeć do niego na dzień dobry sprawdziłem pasek ( mechanik wymieniał rok temu ok 40 kkm) napinacz lekko zastany ale po rozruszaniu brak poprawy. kopiemy głębiej po wypatroszeniu prawej strony komory silnika ( pucha filtra oraz relokacja zbiorniczka wspomy ) aby mieć łatwy dostęp do śrub trzymających, i ich odkręceniu, wydobyłem go na światło dzienne... i tak po usunięciu "odkurzacza" wysypałem ok kilograma śmieci ( głównie liście) potem poszło z górki odkręciłem dwie nakrętki trzymające regler i nic nie rusza się dalej siedzi regulator ale coś mi mówiło że mi brakuje złączy elektrycznych wtyczek czy czegoś i bingo pod plombami znalazły się jeszcze dwie śróbki..... i tutaj kończy się moja wiedza jako taka bo kumutator ma ładne rowki ponad 1 mm i szczotki też jakoś super nie wystają zwłaszcza ta wew.
2 mm wystaje przednia
i teraz jakieś sugestie ????
pytania:
ile mm powinny mieć szczotki minimum

fotki pogladowe alkta firmy valeo:

http://imageshack.com/a/img196/1895/cni1.jpg
http://imageshack.com/a/img34/4403/kb1n.jpg
http://imageshack.com/a/img19/8015/sjxh.jpg

: 2014-02-18, 19:31
autor: Sebek
2mm szczotek to juz mozna powiedziec ze juz ich niema! Zacznij od wymiany ryglera a potem mozna dochodzic dalej, sprawdzales jaki masz w ogule ladowanie? Mam przeczucie ze bedzie ponizej 12 max 12,5, mogles przemierzyc ile ma ladowania przede wszystkim zanim zacząłeś jego demontaż ;) zmien rygler i daj znac czy cos sie poprawilo, jesli nie bedziemy myslec dalej

: 2014-02-18, 19:37
autor: karpiu12345
hmmm ... Sebek ma rację i "rygler" to to samo co komutator ?? :P te wytarcia mają tam jakieś normy , sam wymieniałem w obu swoich i w kilku nie swoich autach :)nie jest to droga rzecz , do tego szczotki jak dobrze pamiętam są chyba z regulatorem , ale nie jestem pewny więc nie chce w błąd wprowadzać :)

http://allegro.pl/alternator-pierscien- ... 72620.html

: 2014-02-18, 19:42
autor: Sebek
Rygler kupujesz kompletny ze szczotkami ja bym sie nie bawil w wstawianie samych szczotek a znam takich ktorzy ucinali lutowali itd itp a i tak im to nic nie dalo, rygler kupic i po klopocie, szkoda ze jestes za granica bo by sie to obejrzalo i zrobilo raz dwa

: 2014-02-18, 19:43
autor: kwietniu
szczotki można przelutować
niestety nie miałem jak sprawdzić.....
rygler= regler=reglulator
tak tylko ze mam valeo..... droższy przerabiałem to w audicy......

: 2014-02-18, 19:45
autor: karpiu12345
no fakt , regulator :) właśnie się zastanawiałem co to ten rygler :P też widziałem , stare szczotki z malucha lutowali do któregoś boscha :P bo pasowały ;)

: 2014-02-18, 19:48
autor: kwietniu
szczotki to są koszta w pl 5-7 zł idziesz u mnie do klocka i sobie kupujesz jakie chcesz na wymiar a jak lekko nie pasują to "pucpapiur" XD
dobra jutro jedziem na zakupki .....

: 2014-02-18, 19:51
autor: karpiu12345
"pucpapiur" zawsze efekt zdaje ;) ok , to powodzenia przy naprawach ;)pozdro

: 2014-02-18, 19:53
autor: Sebek
Mnie osobiscie nie chcialo by sie bawic w lutowania przekladania i inne ;) kupil bym kompletny regulator i po problemie ;)

: 2014-02-20, 16:33
autor: kwietniu
założenie regulatora okazało się dziecinne proste :D był kapturek ściągany który trzymał szczotki :D