[E46] trzesienie budy

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Awatar użytkownika
Dzidek
Maniak forumowy
Posty: 744
Rejestracja: 2011-12-24, 19:24
Lokalizacja: Ledziny City

[E46] trzesienie budy

Post autor: Dzidek »

Witam,

Jadac ostatnio autostrada bardzo zdziwila mnie jedna rzecz, dokladnie to takie cos ze przy predkosci 150km/h strasznie trzesie sie podloga, kierownica i ogółem cała buda....

Kiedy spokojnie moglem deptac do 180 i wiecej i takich drgań nie bylo....

Co może być przyczyna tych drgań??
Poduszki pod silnikiem ??

Dodam ze do 120 jest spokojnie i milo....

Jesli nie odpowiedni dzial prosze o przeniesienie.
Pozdrawiam Dzidek
Gdyby Pan Bóg Popierał Przedni Naped To Chodzilibysmy Na Rekach :D
Awatar użytkownika
Marcin
Site Admin
Posty: 4165
Rejestracja: 2007-09-30, 11:55
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Marcin »

Dzidek pisze:Jadac ostatnio autostrada bardzo zdziwila mnie jedna rzecz, dokladnie to takie cos ze przy predkosci 150km/h strasznie trzesie sie podloga, kierownica i ogółem cała buda....
Co może być przyczyna??

Szkody górnicze na autostradzie :DDD
Obrazek

A to wszystko wina admina ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Awatar użytkownika
Dzidek
Maniak forumowy
Posty: 744
Rejestracja: 2011-12-24, 19:24
Lokalizacja: Ledziny City

Post autor: Dzidek »

Marcin pisze:
Dzidek pisze:Jadac ostatnio autostrada bardzo zdziwila mnie jedna rzecz, dokladnie to takie cos ze przy predkosci 150km/h strasznie trzesie sie podloga, kierownica i ogółem cała buda....
Co może być przyczyna??

Szkody górnicze na autostradzie :DDD

Takich szkód nie ma na autostradzie jak trzepie buda :P

Ale dowciapny Jestes :P
Gdyby Pan Bóg Popierał Przedni Naped To Chodzilibysmy Na Rekach :D
Awatar użytkownika
Flar
Zaawansowany forumowicz
Posty: 224
Rejestracja: 2013-09-24, 22:41
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Flar »

Skrzywiona felga ?
Pozdrawiam
Piotrek
Mój "Bumbuś" ;)
Awatar użytkownika
Dzidek
Maniak forumowy
Posty: 744
Rejestracja: 2011-12-24, 19:24
Lokalizacja: Ledziny City

Post autor: Dzidek »

Flar pisze:Skrzywiona felga ?
Gdyby to byla fela to przy nizszych predkosciach tez by trzepalo buda ( byly drgania).
Gdyby Pan Bóg Popierał Przedni Naped To Chodzilibysmy Na Rekach :D
Awatar użytkownika
przymo
Zaawansowany forumowicz
Posty: 440
Rejestracja: 2008-01-01, 19:22
Lokalizacja: Skrzyszów

Post autor: przymo »

Podpora wału, elastyczny łącznik? trzepie tylko buda czy kierownicą też?

Mozna zgadywać, przy takiej prędkości to wystarczy ze trochę błota będziesz miał wewnątrz felgi i będzie identycznie. Felga tez moze być krzywa, a nie wyczuwalne przy niższych prędkościach...

Z czasem napewno problem nasili się przy mniejszych prędkościach.

Pozdro
Obrazek
Awatar użytkownika
Dzidek
Maniak forumowy
Posty: 744
Rejestracja: 2011-12-24, 19:24
Lokalizacja: Ledziny City

Post autor: Dzidek »

przymo pisze:Podpora wału, elastyczny łącznik? trzepie tylko buda czy kierownicą też?

Mozna zgadywać, przy takiej prędkości to wystarczy ze trochę błota będziesz miał wewnątrz felgi i będzie identycznie. Felga tez moze być krzywa, a nie wyczuwalne przy niższych prędkościach...

Z czasem napewno problem nasili się przy mniejszych prędkościach.

Pozdro
Wraz z czepania budy kierownica cala drga... bedzie trzeba udac sie do mechanika, bo sie tak smigac nie da...
Gdyby Pan Bóg Popierał Przedni Naped To Chodzilibysmy Na Rekach :D
Awatar użytkownika
Przemo
Zaawansowany forumowicz
Posty: 462
Rejestracja: 2011-02-27, 22:00
Lokalizacja: Rokitno Szlacheckie
Kontakt:

Post autor: Przemo »

sprawdż te elementy co piszeprzymo, plus wał n. moze trzeba go wyrównoważyć. w blondi 525 rownież trzepie buda przy predkosci ok 120 ponizej i powyzej ustaje. sporo bylo już wymieniane i zostal do wyrównoważenia wal.
przed wymiana podpory drgania byly w innym zakresie predkosci. po rozlozeniu walu i zlozeniu. inny zakres. przy wymianie sprzegla , wal byl rokrecany w polowie i znowu inacej reaguje. i wydaje mi sie ze to moze byc przyczyna. ząbki z rowkami zapewne nie udalo sie idealnie zlozyc i te 2 polówki walu już nie współgrają ze soba.
spróbuj z wałem.
a jak tam opony? w jakim stanie.
Zapraszam do mojej Galerii

http://bts-bmw.pl//viewtopic.php?p=224761#224761


Bawarskie Zakłady Motorowe ;)
Awatar użytkownika
Dzidek
Maniak forumowy
Posty: 744
Rejestracja: 2011-12-24, 19:24
Lokalizacja: Ledziny City

Post autor: Dzidek »

Przemo pisze:sprawdż te elementy co piszeprzymo, plus wał n. moze trzeba go wyrównoważyć. w blondi 525 rownież trzepie buda przy predkosci ok 120 ponizej i powyzej ustaje. sporo bylo już wymieniane i zostal do wyrównoważenia wal.
przed wymiana podpory drgania byly w innym zakresie predkosci. po rozlozeniu walu i zlozeniu. inny zakres. przy wymianie sprzegla , wal byl rokrecany w polowie i znowu inacej reaguje. i wydaje mi sie ze to moze byc przyczyna. ząbki z rowkami zapewne nie udalo sie idealnie zlozyc i te 2 polówki walu już nie współgrają ze soba.
spróbuj z wałem.
a jak tam opony? w jakim stanie.
Opony sa jedno sezonowe....Nowe....

Co do predkosci od 130/140km/h zaczyna sie trzepanie buda i im szybciej sie jedzie to nie ustaje, drgania sa jednakowe... Sprawde te podpory i krzyżak wału...

Bo myslałem jeszcze o koncówkach kierowniczych ale na moje oko to jakos nie moze być od tego...
Gdyby Pan Bóg Popierał Przedni Naped To Chodzilibysmy Na Rekach :D
Awatar użytkownika
przymo
Zaawansowany forumowicz
Posty: 440
Rejestracja: 2008-01-01, 19:22
Lokalizacja: Skrzyszów

Post autor: przymo »

Jesli kierownica Ci drga to jak najbardziej moze być wybity sworzeń wahacza bądź końcówka drążką, idzie to wyczuć podczas jazdy co jest przyczyną, czy od przodu pochodzą wibracje czy moze z tyłu

W takim temacie mozemy tylko zgadywac..
Obrazek
Awatar użytkownika
Dzidek
Maniak forumowy
Posty: 744
Rejestracja: 2011-12-24, 19:24
Lokalizacja: Ledziny City

Post autor: Dzidek »

przymo pisze:Jesli kierownica Ci drga to jak najbardziej moze być wybity sworzeń wahacza bądź końcówka drążką, idzie to wyczuć podczas jazdy co jest przyczyną, czy od przodu pochodzą wibracje czy moze z tyłu

W takim temacie mozemy tylko zgadywac..

Wahacze były wymieniane nie cały rok temu, tak samo tuleje które przykreca sie do budy.... Łączniki stabilizatora 6 miesiecy temu.... Jutro podjade do mechanika albo na stacje kontroli pojazdów....
Gdyby Pan Bóg Popierał Przedni Naped To Chodzilibysmy Na Rekach :D
karpiu12345
Zaawansowany forumowicz
Posty: 90
Rejestracja: 2013-07-10, 14:18
Lokalizacja: SBL

Post autor: karpiu12345 »

w Lędzinach masz stację diagnostyczną :) podjedz sobie na "trzepaki" 10 zł biorą ;) kojarzę te Twoje auto :) jeżeli będzie coś z zawieszeniem to ujawnią Ci problem :)
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,to klasa, to elegancja ...
Awatar użytkownika
Dzidek
Maniak forumowy
Posty: 744
Rejestracja: 2011-12-24, 19:24
Lokalizacja: Ledziny City

Post autor: Dzidek »

karpiu12345 pisze:w Lędzinach masz stację diagnostyczną :) podjedz sobie na "trzepaki" 10 zł biorą ;) kojarzę te Twoje auto :) jeżeli będzie coś z zawieszeniem to ujawnią Ci problem :)
Karpiu a ja Cie nie kojarzę jakos :P Przeglad miałem w grudniu i wszystko jest zwarte, zero luzów itp itd....

Dzis wymieniłem drążki kierownicze wraz z końcówkami i umyłem felgi od środka.... Jutro bedzie próba na S1 :)
Gdyby Pan Bóg Popierał Przedni Naped To Chodzilibysmy Na Rekach :D
karpiu12345
Zaawansowany forumowicz
Posty: 90
Rejestracja: 2013-07-10, 14:18
Lokalizacja: SBL

Post autor: karpiu12345 »

czarne r7 na feldze 19" z M5 :P no to sprawdź sobie sobie co i jak. Ale był wybite te drążki ? :)
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,to klasa, to elegancja ...
Awatar użytkownika
Dzidek
Maniak forumowy
Posty: 744
Rejestracja: 2011-12-24, 19:24
Lokalizacja: Ledziny City

Post autor: Dzidek »

karpiu12345 pisze:czarne r7 na feldze 19" z M5 :P no to sprawdź sobie sobie co i jak. Ale był wybite te drążki ? :)
Mechanik twierdził ze mogłem spokojnie jeszcze smigac na nich :P Ale ja wole od razu wymieniac a nie czekac....
Gdyby Pan Bóg Popierał Przedni Naped To Chodzilibysmy Na Rekach :D
ODPOWIEDZ