Strona 1 z 2

[E46] trzesienie budy

: 2014-02-21, 17:45
autor: Dzidek
Witam,

Jadac ostatnio autostrada bardzo zdziwila mnie jedna rzecz, dokladnie to takie cos ze przy predkosci 150km/h strasznie trzesie sie podloga, kierownica i ogółem cała buda....

Kiedy spokojnie moglem deptac do 180 i wiecej i takich drgań nie bylo....

Co może być przyczyna tych drgań??
Poduszki pod silnikiem ??

Dodam ze do 120 jest spokojnie i milo....

Jesli nie odpowiedni dzial prosze o przeniesienie.
Pozdrawiam Dzidek

: 2014-02-21, 19:01
autor: Marcin
Dzidek pisze:Jadac ostatnio autostrada bardzo zdziwila mnie jedna rzecz, dokladnie to takie cos ze przy predkosci 150km/h strasznie trzesie sie podloga, kierownica i ogółem cała buda....
Co może być przyczyna??

Szkody górnicze na autostradzie :DDD

: 2014-02-21, 19:38
autor: Dzidek
Marcin pisze:
Dzidek pisze:Jadac ostatnio autostrada bardzo zdziwila mnie jedna rzecz, dokladnie to takie cos ze przy predkosci 150km/h strasznie trzesie sie podloga, kierownica i ogółem cała buda....
Co może być przyczyna??

Szkody górnicze na autostradzie :DDD

Takich szkód nie ma na autostradzie jak trzepie buda :P

Ale dowciapny Jestes :P

: 2014-02-21, 23:29
autor: Flar
Skrzywiona felga ?

: 2014-02-22, 00:23
autor: Dzidek
Flar pisze:Skrzywiona felga ?
Gdyby to byla fela to przy nizszych predkosciach tez by trzepalo buda ( byly drgania).

: 2014-02-22, 01:04
autor: przymo
Podpora wału, elastyczny łącznik? trzepie tylko buda czy kierownicą też?

Mozna zgadywać, przy takiej prędkości to wystarczy ze trochę błota będziesz miał wewnątrz felgi i będzie identycznie. Felga tez moze być krzywa, a nie wyczuwalne przy niższych prędkościach...

Z czasem napewno problem nasili się przy mniejszych prędkościach.

Pozdro

: 2014-02-22, 07:26
autor: Dzidek
przymo pisze:Podpora wału, elastyczny łącznik? trzepie tylko buda czy kierownicą też?

Mozna zgadywać, przy takiej prędkości to wystarczy ze trochę błota będziesz miał wewnątrz felgi i będzie identycznie. Felga tez moze być krzywa, a nie wyczuwalne przy niższych prędkościach...

Z czasem napewno problem nasili się przy mniejszych prędkościach.

Pozdro
Wraz z czepania budy kierownica cala drga... bedzie trzeba udac sie do mechanika, bo sie tak smigac nie da...

: 2014-02-22, 09:31
autor: Przemo
sprawdż te elementy co piszeprzymo, plus wał n. moze trzeba go wyrównoważyć. w blondi 525 rownież trzepie buda przy predkosci ok 120 ponizej i powyzej ustaje. sporo bylo już wymieniane i zostal do wyrównoważenia wal.
przed wymiana podpory drgania byly w innym zakresie predkosci. po rozlozeniu walu i zlozeniu. inny zakres. przy wymianie sprzegla , wal byl rokrecany w polowie i znowu inacej reaguje. i wydaje mi sie ze to moze byc przyczyna. ząbki z rowkami zapewne nie udalo sie idealnie zlozyc i te 2 polówki walu już nie współgrają ze soba.
spróbuj z wałem.
a jak tam opony? w jakim stanie.

: 2014-02-22, 18:16
autor: Dzidek
Przemo pisze:sprawdż te elementy co piszeprzymo, plus wał n. moze trzeba go wyrównoważyć. w blondi 525 rownież trzepie buda przy predkosci ok 120 ponizej i powyzej ustaje. sporo bylo już wymieniane i zostal do wyrównoważenia wal.
przed wymiana podpory drgania byly w innym zakresie predkosci. po rozlozeniu walu i zlozeniu. inny zakres. przy wymianie sprzegla , wal byl rokrecany w polowie i znowu inacej reaguje. i wydaje mi sie ze to moze byc przyczyna. ząbki z rowkami zapewne nie udalo sie idealnie zlozyc i te 2 polówki walu już nie współgrają ze soba.
spróbuj z wałem.
a jak tam opony? w jakim stanie.
Opony sa jedno sezonowe....Nowe....

Co do predkosci od 130/140km/h zaczyna sie trzepanie buda i im szybciej sie jedzie to nie ustaje, drgania sa jednakowe... Sprawde te podpory i krzyżak wału...

Bo myslałem jeszcze o koncówkach kierowniczych ale na moje oko to jakos nie moze być od tego...

: 2014-02-22, 19:43
autor: przymo
Jesli kierownica Ci drga to jak najbardziej moze być wybity sworzeń wahacza bądź końcówka drążką, idzie to wyczuć podczas jazdy co jest przyczyną, czy od przodu pochodzą wibracje czy moze z tyłu

W takim temacie mozemy tylko zgadywac..

: 2014-02-23, 15:53
autor: Dzidek
przymo pisze:Jesli kierownica Ci drga to jak najbardziej moze być wybity sworzeń wahacza bądź końcówka drążką, idzie to wyczuć podczas jazdy co jest przyczyną, czy od przodu pochodzą wibracje czy moze z tyłu

W takim temacie mozemy tylko zgadywac..

Wahacze były wymieniane nie cały rok temu, tak samo tuleje które przykreca sie do budy.... Łączniki stabilizatora 6 miesiecy temu.... Jutro podjade do mechanika albo na stacje kontroli pojazdów....

: 2014-02-25, 18:02
autor: karpiu12345
w Lędzinach masz stację diagnostyczną :) podjedz sobie na "trzepaki" 10 zł biorą ;) kojarzę te Twoje auto :) jeżeli będzie coś z zawieszeniem to ujawnią Ci problem :)

: 2014-02-25, 19:31
autor: Dzidek
karpiu12345 pisze:w Lędzinach masz stację diagnostyczną :) podjedz sobie na "trzepaki" 10 zł biorą ;) kojarzę te Twoje auto :) jeżeli będzie coś z zawieszeniem to ujawnią Ci problem :)
Karpiu a ja Cie nie kojarzę jakos :P Przeglad miałem w grudniu i wszystko jest zwarte, zero luzów itp itd....

Dzis wymieniłem drążki kierownicze wraz z końcówkami i umyłem felgi od środka.... Jutro bedzie próba na S1 :)

: 2014-02-25, 20:02
autor: karpiu12345
czarne r7 na feldze 19" z M5 :P no to sprawdź sobie sobie co i jak. Ale był wybite te drążki ? :)

: 2014-02-25, 20:09
autor: Dzidek
karpiu12345 pisze:czarne r7 na feldze 19" z M5 :P no to sprawdź sobie sobie co i jak. Ale był wybite te drążki ? :)
Mechanik twierdził ze mogłem spokojnie jeszcze smigac na nich :P Ale ja wole od razu wymieniac a nie czekac....