Strona 1 z 2

[E30] swap do e30

: 2008-06-12, 23:30
autor: virus
kupiłem dziś e30 z myślą o swapie zastanawia mnie4 jaki motor wybrać albo wariant 1) m30b35 2)m50b25 vanos 3) m52b28 mix z m50 . Podałem te warianty w kolejności cenowej pytanie moje brzmi która z tych propozycji będzie najlepsza dodam ze w sobotę zabieram sie za odchudzanie e30

: 2008-06-13, 09:54
autor: bociek
m30b35 :D do latania bokami jedalne :D

: 2008-06-13, 09:58
autor: DAREX
¯adne M30B35 bo sie nie mieści dobrze w komorze i trzeba przerabiać na chłodzenie elektryczne, lub rozciąć ścianę grodzeniową i wsadzić M30B35 bardziej do kabiny i wtedy pasuję :P , idealne rozwiązanie M50B25 lub M52B28.

: 2008-06-13, 11:49
autor: bociek
no niby tak :D ale to tez zalezy czy ktos chce auto tylko do zabawy czy do jazdy rowniez na codzien :D

bo jak do zabaway to wedlug mnie lepsze bedzie m30b35 :D ale to moje sromne zdanie :D

: 2008-06-13, 11:54
autor: DAREX
bociek pisze:bo jak do zabaway to wedlug mnie lepsze bedzie m30b35
M30B35 z elektrycznym wentylatorem ma zbyt małą wydajność i przy zabawie szybko się grzeje, więc co to za zabawa jeśli co chwile musisz przerywać aby nie przegrzać auta.
Znów ciąć ścianę grodziową to przesada.
Po drugie M50B25 z większym przełożeniem dyfra robi z M30B35 co chce.

: 2008-06-13, 13:23
autor: Aurel
m30 to ciężki silnik przód będzie uciekał na zakrętach:) ale to suche fakty wyczytane z forum! poszukaj na innych forach tam są tematy na temat tych swapów i więcej sie tam dowiesz! najlepszy by był któryś z m50/m52 no i masz te 24 wentyle :) w przyszłym tygodniu będziemy przerabiać ten temat w warsztacie......zobaczymy co z tego wyjdzie :) Najtaniej Cie jednak wyjdzie chyba m50 bez vanosa

: 2008-06-13, 17:24
autor: virus
najtaniej wyjdzie mi m30 bo za 2tys kupia całe e32

: 2008-06-13, 19:32
autor: DAREX
gromozur pisze:najtaniej wyjdzie mi m30 bo za 2tys kupia całe e32
najtaniej w zakupie to jasne że wyjdzie ale przy montażu zaczną się schody.

: 2008-06-14, 09:44
autor: virus
DAREX, jak mozesz to daj mi numer telefonu mam kilka pytan co do wsadzania m30

: 2008-06-14, 14:35
autor: zawias
przejrzyj ten temat , jest obszerny a koles ogarnia temat :

http://www.mpwr.pl//viewtopic.php?t=561 ... sc&start=0

: 2008-06-14, 15:50
autor: Aurel
gromozur, Przejrzyj sobie ten temat http://e30.de/335i.htm jest po niemiecku ale po zdjęciach dużo można wywnioskować !!!

: 2008-06-14, 19:36
autor: virus
ja wi3em jak wsadzić m30b35 do e30 interesuje mnie tylko który motor będzie najbardziej kopny

: 2008-06-14, 19:38
autor: DAREX
pisałem Ci M50B25 + dyfer 4.10 z 318i robi cuda :)

: 2008-06-14, 19:41
autor: virus
DAREX, odpisuje tylko Killme, a napewno wsadze coś nowszego i będzie sajgon

: 2008-06-15, 10:09
autor: Aurel
DAREX pisze:pisałem Ci M50B25 + dyfer 4.10 z 318i robi cuda :)

żadnych cudów nie będzie, auto będzie i na 3 gumy palić i nie złapie trakcji.....będzisz mieszał biegami i wogule! na takli silnik to dyfer 3.64 albo 3.7x najkrótszy !

Tu masz mniej więcej parametry niektórych silników (ile od setki mają itp) http://www.behindmatrix.com/e30/fotost/ ... f01206.htm
http://www.behindmatrix.com/e30/fotost/ ... f01207.htm
i ciężary silników
http://www.behindmatrix.com/e30/fotost/ ... f00500.htm

Jak widzisz m30 jest nawet cięższy od v8......ciężki piec z niego :P porównaj go do m52b28 ! Taki silniczek założysz,czip do niego coś jeszcze dłubniesz z kolektorami/wydechem i masz te ponad 200 ps a silnik Ci nie będzie ciażył na przodzie auta!