Strona 1 z 2
[E30] swap do e30
: 2008-06-12, 23:30
autor: virus
kupiłem dziś e30 z myślą o swapie zastanawia mnie4 jaki motor wybrać albo wariant 1) m30b35 2)m50b25 vanos 3) m52b28 mix z m50 . Podałem te warianty w kolejności cenowej pytanie moje brzmi która z tych propozycji będzie najlepsza dodam ze w sobotę zabieram sie za odchudzanie e30
: 2008-06-13, 09:54
autor: bociek
m30b35
do latania bokami jedalne
: 2008-06-13, 09:58
autor: DAREX
¯adne M30B35 bo sie nie mieści dobrze w komorze i trzeba przerabiać na chłodzenie elektryczne, lub rozciąć ścianę grodzeniową i wsadzić M30B35 bardziej do kabiny i wtedy pasuję
, idealne rozwiązanie M50B25 lub M52B28.
: 2008-06-13, 11:49
autor: bociek
no niby tak
ale to tez zalezy czy ktos chce auto tylko do zabawy czy do jazdy rowniez na codzien
bo jak do zabaway to wedlug mnie lepsze bedzie m30b35
ale to moje sromne zdanie
: 2008-06-13, 11:54
autor: DAREX
bociek pisze:bo jak do zabaway to wedlug mnie lepsze bedzie m30b35
M30B35 z elektrycznym wentylatorem ma zbyt małą wydajność i przy zabawie szybko się grzeje, więc co to za zabawa jeśli co chwile musisz przerywać aby nie przegrzać auta.
Znów ciąć ścianę grodziową to przesada.
Po drugie M50B25 z większym przełożeniem dyfra robi z M30B35 co chce.
: 2008-06-13, 13:23
autor: Aurel
m30 to ciężki silnik przód będzie uciekał na zakrętach:) ale to suche fakty wyczytane z forum! poszukaj na innych forach tam są tematy na temat tych swapów i więcej sie tam dowiesz! najlepszy by był któryś z m50/m52 no i masz te 24 wentyle
w przyszłym tygodniu będziemy przerabiać ten temat w warsztacie......zobaczymy co z tego wyjdzie
Najtaniej Cie jednak wyjdzie chyba m50 bez vanosa
: 2008-06-13, 17:24
autor: virus
najtaniej wyjdzie mi m30 bo za 2tys kupia całe e32
: 2008-06-13, 19:32
autor: DAREX
gromozur pisze:najtaniej wyjdzie mi m30 bo za 2tys kupia całe e32
najtaniej w zakupie to jasne że wyjdzie ale przy montażu zaczną się schody.
: 2008-06-14, 09:44
autor: virus
DAREX, jak mozesz to daj mi numer telefonu mam kilka pytan co do wsadzania m30
: 2008-06-14, 14:35
autor: zawias
przejrzyj ten temat , jest obszerny a koles ogarnia temat :
http://www.mpwr.pl//viewtopic.php?t=561 ... sc&start=0
: 2008-06-14, 15:50
autor: Aurel
gromozur, Przejrzyj sobie ten temat
http://e30.de/335i.htm jest po niemiecku ale po zdjęciach dużo można wywnioskować !!!
: 2008-06-14, 19:36
autor: virus
ja wi3em jak wsadzić m30b35 do e30 interesuje mnie tylko który motor będzie najbardziej kopny
: 2008-06-14, 19:38
autor: DAREX
pisałem Ci M50B25 + dyfer 4.10 z 318i robi cuda
: 2008-06-14, 19:41
autor: virus
DAREX, odpisuje tylko Killme, a napewno wsadze coś nowszego i będzie sajgon
: 2008-06-15, 10:09
autor: Aurel
DAREX pisze:pisałem Ci M50B25 + dyfer 4.10 z 318i robi cuda
żadnych cudów nie będzie, auto będzie i na 3 gumy palić i nie złapie trakcji.....będzisz mieszał biegami i wogule! na takli silnik to dyfer 3.64 albo 3.7x najkrótszy !
Tu masz mniej więcej parametry niektórych silników (ile od setki mają itp)
http://www.behindmatrix.com/e30/fotost/ ... f01206.htm
http://www.behindmatrix.com/e30/fotost/ ... f01207.htm
i ciężary silników
http://www.behindmatrix.com/e30/fotost/ ... f00500.htm
Jak widzisz m30 jest nawet cięższy od v8......ciężki piec z niego
porównaj go do m52b28 ! Taki silniczek założysz,czip do niego coś jeszcze dłubniesz z kolektorami/wydechem i masz te ponad 200 ps a silnik Ci nie będzie ciażył na przodzie auta!