Strona 1 z 1
Problem z wisco
: 2014-04-29, 12:26
autor: kondonek
Witam zauważyłem w swojej E34 od 2 lat że gdy jest dość gorąco to w korku potrafi mi się dźwignąć mocno wskaźnik temp silnika.
Z tego co gdzieś na jakimś filmiku z auto świat widziałem jak sprawdzić w e34 czy wisco jest sprawne.
A więc z tego co zobaczyłem to gdy gasze silnik to wentylator powinien stanąć zaraz po zgaszeniu silnika (kilka obrotów i stop) a u mnie jest tak że jak zgasze silnik to sie kręci i to więcej niż powinno.
Chce sobie to wymienić sam ponieważ wszystko sam robie przy aucie ale nie wiem jak powinnno to wyglądać, czy jest to też gdzieś w silniku jak idzie ten wał do wiatraka czy te całe wisco to jest to w wiatraku takie aluminiowe. I czy różni się to w silniku z vanosem czy i bez vanosa.
Będe wdźięczny za odpowiedź i z góry dziekuje
Jeżeli ktoś ma sprawne to odkupie
BMW E34 touring 1992r 2.0i 150km vanos
: 2014-04-29, 13:37
autor: karpiu12345
hmmm ... a jak by wpisać np. na allegro "sprzęgło wiskotyczne" to już byś wiedział jak to wygląda
do rzeczy... na zimnym silniku po odpaleniu powinien kręcić się szybko , po kilku minutach pracy powinno zwolnic i można zatrzymać je "palcem" , gdy silnik jest gorący , to już go nie zatrzymasz
i nie wkładaj tam rąk jak nie wiesz czy jest to sprawne bądź nie sprawne hehe
na zimnym silniku sprzęgło ma się ciężko obracać w sensie np. po nocy. Wymiana klucz 32 , odkręcasz sprzęgło z pompy ( lewy gwint) i później już będziesz wiedział co robić dalej ;)mam takie sprzęgło ale z m50b25.
http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=11521740962
: 2014-04-29, 13:42
autor: Admin
https://www.youtube.com/results?search_ ... emoval+e34
w zasadzie w wiekszosci motorów i modeli bmw jest podobnie wiec obejrzysz kilka i będziesz level master
i pamietaj jak wyżej karpiu napisał LEWY GWINT
: 2014-04-29, 18:19
autor: Mariuszo86
Tylko jeśli to jest od nowości to lepiej wyjąć pompę wody zabezpieczyć i odkręcać bo to bydle łatwo się nie podda. Przy demontażu chłodnicy nie musisz wyciągać (ja w e39 TDS bez wyciągania wymieniłem)
: 2014-04-29, 19:22
autor: karpiu12345
powiem Ci ze w e34 co ja miałem wisco wymieniałem przy przebiegu 360.000 i po wieku 20 lat
oryginalne z numerem i znakiem BMW
wątpię żeby ktoś tam włożył oryginał. Długi klucz 32 , 2 energiczne uderzenia młotkiem i po wszystkim
ale możesz mieć racje , źle to rozwiązali , mogli na wałku zrobić miejsce na drugi klucz na blokadę
ale powinno mu sie udać , więcej entuzjazmu
: 2014-04-29, 21:00
autor: Mariuszo86
Mnie i tak nie ominęło wyjęcie pompy wody bo miałem walniętą a i tak z WISCO się umęczyłem bo z ciekawości chciałem odkręcić bo nowe było kupione i zakręcone na pompie.
A i jak chcesz wyjąc WISCO to odkręć 3 śrubki od wiatraka, wiatrak wyjmiesz to ci łatwiej będzie WISCO wyjąć.
Ja wymieniłem niby przy przebiegu 270 tys chyba jak pamiętam i tez oryginał to było ale wątpie by poniżej 300 tys to padło do mojego przebiegu doliczam min 150 tys
: 2014-04-30, 16:41
autor: kondonek
ok dziękuje wszystkim za odpowiedź. Jak znajdę trochę czasu to będę działał a jeszcze myśle czy by je nie spróbować zregenerować tym olejem silikonowym lepkość 10000-30000 co wy ma to??? kolega tak zrobił i już rok śmiga hehe bo u mnie to nawet nie słychać jak się włącza wisko bo zauważyłbym
A jeżeli nie to z jakiej firmy byście polecali wisko oczywiście ta średnia półka lub ta droższa???
Silnik w mojej e34 był wymieniany jeszcze w niemczech bo coś tam rypło i wymienili cały silnik prawdopodobnie w aso lub w jakimś autoryzowanym serwisie, ma aktualnie 202 tys mam wszystkie dokumenty do silnika i książeczki potwierdzające wymiane z przebiegiem a buda to wydaje mi sie ma już coś około 50-100tys więcej hehe
: 2014-05-01, 13:32
autor: KepaSK
visco oczywiście z behr hella.. było montowane fabrycznie w BMW.
: 2014-06-20, 06:32
autor: kondonek
Visco zregenerowane i chyba działą nowa chłodnica jest i silnik naprawde nie idzie przegrzać ostatnio 40 stopni w słońcu pół godz w korku i wskazówka nie drgnęła