Strona 1 z 1
[E39] Temperatura
: 2014-06-11, 09:37
autor: Lydson
Witam.Otóz zaczne moze od początku,posiadam BMW E39 od 2,5 roku.Jezdzac nim okazało sie ze temperatura silnika nie wychodzi mi powyzej niebieskiego pola,a wiec niedogrzewał sie,gdy przyszła zima przy wlaczanym nawiewie wialo zimne,pojechałem do mechanika okazało się iz w aucie nie ma termostatu,wiec zalozyli mi ten termostat i termperatura była w porzadku (strzałka w pionie),po miesiącu czasu auto zaczeło mi łapać temperaturę na 3 kreske na wskazniku,musiałem go przytrzymywac na 2tys obrotów aby zbic mi temperature(dodam jeszcze iz od poczatku zakupu auta mam wiskoze spieta na stale),pojechałem spowrotem do mechanika stwierdził iz musi wymienic jeszcze raz termostat,i tak tez zrobił.Po miesiacu pojawił sie ten sam problem.Teraz przyszło lato postanowiłem wyjac termostat,aby mi sie w te upały nie zagotował(wole jezdzic spokojniej na niedogrzanym niz ma mi sie zagotowac takie moje zdanie)....Otoz ciekawostka gdy jade to wskazowka temperatury jest na 1-szej białej kresce a gdy staje w korku idzie mi w pion a czasem ponad pion...I tu moje zaskoczenie bo gdy go kupiłem i nie było termostatu nie wychodzila mi poza niebieskie pole nawet jak stał w upałe odpalony prez 1h...Moze wie ktos z was co to moze byc bo juz nie mam siły???? uszczelka pod głowica jest dobra,jedyne co zauwazyłem to gdy wleje mu płynu chłodniczego na powiedzmy 3/4 przejade 500km i stan plynu spada na minimum, i dalej nie spada,doleje mu znowu znowu po jakims czasie spadnie na minimum i tak stoi,zauwazyłem tez ze po nocy na kostce mam plamki nieduze z płynu chłodniczego.,czy to ma wpływ na temperature?? Sory ze tak długie to wypracowanie,z góry dziekuje za pomoc.Zapomniałem dopisać model 520 na sekwencji
re
: 2014-06-11, 15:16
autor: Świder
Po 1 to sprawdź dokładnie gdzie masz wyciek, później go uszczelnij a na samym końcu dobrze! odpowietrz, problem powinien zniknąć
: 2014-06-12, 08:24
autor: BeleX
...masz popierdzielony caly uklad chlodzenia a chcesz zeby dzialalo wszystko jak trzeba....
1. jw - uklad ma byc szczelny i trzymac cisnienie
2. visco nie powinno byc spiete na stale bo to niszczy pompe wody... ( mozliwe ze tam masz wyciek )
3. termostatu nie powinno sie sprawdzac jak masz spiete na stale visco... ( nie wiem czy masz M52 czy M52TU bo przy dwoch vanosach mozna sprawdzic termostat w inpie np )
4. sprawdz sobie dokladnie na jaka temp masz termostat ( jest na nim wybita temperatura - zwykle 96stopni ) ps. nie radze kupowac zamiennikow za 4.50
5. odpal sobie na zegarach test numer 7 ( jak to juz poszukaj na necie ) bo wskazowka w E39 stoi w pionie od 75 do 112 stopni ( pierwsza biala kreska to 65 stopni jezeli dobrze pamietam ) wiec to zaden pomiar patrzec na wskaznik temperatury
6. jezeli wskazowka leci z pionu w strone czerwonego pola to juz jest za cieplo i moze sie to skonczyc dramatycznie dla glowicy
7. plynu dolewa sie na zimnym silniku i tylko wtedy sprawdza jego stan...na cieplym zawsze bedize wiecej a na zimnym zawsze mniej - liczy sie tylko to zeby codziennie rano na zimnym bylo tyle samo
8. jak jest wyciek to nie ma sensu robic innych rzeczy z ukladem bez jego zlikwidowania bo bedzie cyrk ze wzgledu na skoki cisnienia w ukladzie ( temp wrzenia cieczy zalezy od jej cisnienia )
9. jak bedzie szczelnie to trzeba dobrze odpowietrzyc uklad ( w M52 to dramat / w M52TU extra sprawa bo przepustnica podgrzewana jest elektrycznie a nie ciecza )
10. nie poprawia sie ukladu chlodzenia w bmw przez jakies druciarskie patenty w stylu spietego visco
: 2014-06-12, 08:34
autor: Lydson
ze spiętym na stałe viskiem juz kupiłem go, a zawsze gdy mi zlapie temperature i podniose maske i luzuje korek od odpowietrzania ten przy zbiorniczku lub ten przy termostacie to przez chwile leci powietrze,a druga sprawa jest jeszcze taka ze jak odkrece mu korek od weza co idzie od parownika z gazem to nieraz tez jest zapowietrzone;( Znacie moze w Katowicach lub w poblizu kogos kto sie zna na bmw i by mi to sprawdził i wycenił ewentualny koszt naprawy?
: 2014-06-12, 12:52
autor: BeleX
http://mobilklimat.pl/ - ogarna wszystko - polecam z czystym sumieniem
: 2014-06-13, 01:22
autor: Lydson
Dzięki wielkie juz byłem u nich i nie za ciekawie to sie zakonczyło.Za wymiane termostatu zapłaciłem 350zł plus koles niby sobie zazyczył dopłaty za płyn chłodniczy bo mi dolał i korek od zbiorniczka 130zł no myślałem ze pęknę ze smiechu;)
: 2014-06-13, 08:27
autor: BeleX
nikt nie powiedzial ze bedzie tanio
skoro byles i dalej sa problemy to jedz z reklamacja - ja osobiscie z nimi nigdy problemow nie mialem...placilem i wymagalem...zrob podobnie - skoro jest cos nie tak tzn ze cos nie dziala mimo ze zaplaciles 350 zl