Strona 1 z 1

[e36] zawieszenie

: 2014-06-24, 21:45
autor: daro
Witam. Mam problem z tylnymi amortyzatorami. Do seryjnych sprężyn są założone amortyzatory mts, mają dwa lata, przebieg ok 35 tys. i jeden z nich jest mokry. Chodzi ciężko ale nie wypycha go do góry. Wymienić jeden na mts czy lepiej założyć oba nowe? Jeśli nowe to zwykłe czy mts? Dodam że z przodu jest -40 i amortyzatory mts. Jeszcze jedno pytanko. Co może być przyczyną tego że po skrecie i puszczeniu kierownicy nie odkręca się sama tylko zostaje w tej pozycji? Zawieszenie i geometria według mechanika są ok.

: 2014-06-25, 11:12
autor: Kazien
Amortyzatory wymienia się parami, wiec musiałbyś wymienić oba tylne. A jak jeździło Ci się na MTS ? Ja osobiście założyłbym zwykłe.
Geometria kół a dokładniej kąt pochylenia osi sworznia zwrotnicy odpowiada za powrót kół do jazdy na wprost. więc może jednak to jest coś nie rak ?

Pozdro! :bmw:

: 2014-06-25, 17:23
autor: daro
A jak to sprawdzić, bo zadnych luzów nie widać a kątów z przodu nie ma jak ustawić. Jakie amortyzatory byś mi polecił? W rozsądnej cenie oczywiście :mrgreen: Na mts jeździło się całkiem dobrze.

: 2014-06-26, 09:43
autor: Kazien
Musiałbyś podjechać gdzieś gdzie dobrze, na dobrym sprzęcie robią całą geometrię. Czemu nie ma jak ustawić ?
Co do amorów, to już jak chcesz, jeśli mts był ok, to bież. A możesz również zajrzeć tu http://www.aso-bmw.pl/category/view/poj ... oria_id/26 :wink:

: 2014-06-26, 23:27
autor: daro
Z tego co wiem to z przodu jest tylko regulacja zbieżności a kątów się nie ustawia. Ale mogę się mylić. Gdzie szukać tej regulacji? Zawiozę auto i uświadomię mechaników o co mi chodzi i gdzie mają tego szukać. Całą geometrię robili mi w serwisie premio z tego co mówią to na bardzo dobrym sprzęcie, ale kto ich tam wie

: 2014-06-27, 04:49
autor: whucrew
skrecie i puszczeniu kierownicy nie odkręca się sama tylko zostaje w tej pozycji
A nic ci nie wyje podczas skręcania? Sprawdz ile masz oleju w przekładni kierowniczej..

: 2014-06-27, 22:38
autor: Kazien
Masz tu tak na szybko.. Może się przyda ;) Ja u siebie robiłem według tego.
Obrazek
A tak z ciekawości jeszcze.. jaką szerokość opony masz na przodzie ?

Tak jak mówi whucrew, Sprawdź też przekładnie.

Pozdro! :bmw:

: 2014-07-01, 23:03
autor: daro
Olej jest pompy nie słychać. Dzięki za parametry. Umówiłem się na jutro z fachowcami i pokarze im to i poproszę o wydruk żeby sprawdzić. Zobaczymy jak się postarają. Kazien sam u siebie ustawiałeś?


Opony z przodu 205/60/15

: 2014-07-02, 09:08
autor: Kazien
OK, to daj znać co Ci powiedzą, i jak to będzie wyglądało.
Tak sam robiłem to w moim, tylko ze kątów nie ruszałem bo były ok tylko zbieżność robiłem.

: 2014-07-03, 00:00
autor: daro
Masz taki sprzęt? Zrobił mi zbieżność ale chciał przestawić kąt i urwała się śruba :cry: Teraz muszę szukać takiej śruby i robimy dalej.

: 2014-07-03, 07:11
autor: Kazien
Tak, miałem dostęp do sprzętu ;) No to szukajcie śruby i działajcie :D
Powodzenia! :bmw:

: 2014-07-07, 23:16
autor: daro
Wszystko ustawione :mrgreen: teraz to nie to auto. Zostały mi tylko tylne amory i wszystko będzie gitara. Kazien dziki za pomoc

: 2014-07-07, 23:28
autor: Kazien
I co to w końcu było ? zła geometria ?

: 2014-07-27, 21:57
autor: daro
zła geometria to była główna przyczyna, amorki taż już zmieniłem i teraz jeździ się super jeszcze raz wielkie dzięki :mrgreen:

: 2014-07-27, 22:06
autor: Kazien
Rozumiem.. nie ma za co! cieszę się, ze jeździ dobrze :D

Pozdro! ;)