Strona 1 z 2
E46 320d 2001 rok 136 km po nocy cieżko odpala
: 2014-07-26, 20:36
autor: Gremlin
Witam mam problem z e46 od mojej dziewczyny. od jakiegoś czasu zaczął się problem z odpalaniem po nocy niezależnie czy jest ciepło czy zimno na dworze . Poczytałem już kilka tematów na necie ale za wiele nie ma . Dodam że świecę żarowe nowe Beru , sterownik świec sprawdzony napięcie na świecę idzie . także ktoś może miał podobny problem . chciałem jeszcze zapytać jakie są wartości czujnika położenia wału ,bo nie którzy sugerują że to jest przyczyna . A zapomniał bym dodam też że podłączałem pod dis/inpa Bosch-Esi żadnych błędów. Dziękuje pozdrawiam.
: 2014-07-27, 07:23
autor: Frost
No to nie chcę prorokować ale prawdopodobnie rozszczelnia się pompa wtryskowa VP44 przez co paliwo "cofa się". Zobacz kubek z filtrem paliwa, z niego leci przewód przeźroczysty. Zapewne tam będą pojawiać się pęcherzyki powietrza. Też tak miałem, aż w końcu przestał zapalać i musiałem odpalić go z plaka. Regenerowałem pompę, od tego czasu cud, miód, ale nie tania zabawa.
: 2014-07-27, 17:44
autor: Penek_18
Witam mam podobnie w tym smamym modelu, dzisiaj własnie samochód nieodpalił kręci i kopci 2 razy już mi sie tak stało ale po paru godzinach odpalił dzisiaj zero reakcji kreci i lipa, jak wtedy odpalił to zakopcił jak smok wawelski, obstawiam pompka albo wtryski jutro kumpel z kompem dopiero podjedzie ;/
: 2014-07-27, 22:58
autor: Gremlin
Frost, Sprawdziłem dzisiaj ten wężyk ale tam ropa idzie idealnie zero jakich kol wiek pęcherzyków powietrza
Penek_18, u mnie ani pół grama dymka nie puszcza auto ma 170 tyś książkowe . a kąt wtrysków był sprawdzany jest idealny co za tym idzie wtrysk sterujący jest ok . jeszcze dodam że zawsze pali za 1 razem tylko że właśnie po nocy odpala po 5-7 sek
: 2014-07-28, 06:11
autor: marcov
Sprawdz, czy dziala pompa w baku. Trzeba sprawdzic uklad pod katem cofania sie paliwa.
: 2014-07-28, 15:12
autor: Frost
Ale jak w przewodach jest to raczej pompka w baku ok, ale nie zaszkodzi sprawdzić. Może smok jest zabrudzony cały. Jest pod prawym siedziskiem tylnej kanapy.
@up, co do tego dymka to norma, bo go zalało pewnie dużą ilością ropy i po odpaleniu musi przepalić ten nadmiar stąd tyle dymu.
: 2014-07-29, 14:11
autor: Gremlin
marcov, pompa paliwa chodzi słychać . także nie wiem dalej cały czas siedzę czytam oglądam brakuje już pomysłów
: 2014-07-29, 15:41
autor: marcov
To, ze ja slychac nie oznacza, ze tloczy paliwo pod wymaganym cisnieniem.
: 2014-07-29, 17:23
autor: Frost
Odkręć kubek z filtrem paliwa i zobacz jak leci paliwo do niego i czy w ogóle leci. Powinno się wlewać jak z kranu.
: 2014-07-31, 14:39
autor: Penek_18
Samochód odpalał przez pare dni bez problemu i znowu nieodpalił, byłem wczoraj na kompie i wyświetliło 3 błedy. 8 -obwód modułu sterowania świecy żarowej, 6- EGR, 65- regulacja powietrza doładowania. Z czego kumpel mówił padł sterownik tych świec ( model przed liftem) jeśli padł dlaczego 30 razy odpala a raz nie???? lub zawór EGR sie nie zamyka i wted też niemożna odpalić, oraz doradzie co zrobic z tą regulacja powietrza doładowania.
: 2014-07-31, 16:09
autor: Frost
Może EGR masz zaślepiony? Wtedy wywala błąd. Co do świec żarowych to przy takich temperaturach nie mają w ogóle wpływu. Ale co te błędy mają wspólnego z brakiem zaplonu to nie wiem. Ja bym obstawiał coś z układem paliwowym, czyli albo coś przytkane, albo gdzieś w układzie jest powietrze.
: 2014-08-01, 17:43
autor: Penek_18
Wyczyściłem wczoraj wieczorem cały EGR bo był tam nagar z 4mm i kolektor też jest zawalony z czego widziałem ale już tego niezdązyłem zrobić i niemiałem nowych uszczelek.
Rano ten sam problem, praktycznie to jak auto dłużej postoji nieodpalił kreci ale nieodpala i kopci na biało. Gdyby pompka padła to by komp to pokazał albo gdyby coś z świecami było ale je wymieniałem 2 lata temu ;/
: 2014-08-02, 06:36
autor: Frost
Jeżeli pompa wtryskowa kończy żywot to nic nie pokaże na komputerze, a o świecach pisałem Ci wyżej...
: 2014-08-04, 12:59
autor: Merfi1986
Witam. Podepne sie. Moje 530d e39 2001r rowniez ma problem z odpalaniem tyle ze nie ma na to reguły.... czasami odpala normalnie a czasem jakby juz chciala a tu psikus, nic. I potem moge krecic do wywalenia aku, a jak troche postoi na poczatku okolo15min teraz nawet okolo godziny albo i lepiej odpali odrazu. Nie kopci, pompa paliwowa wymieniona, filtr paliwa w zeszlym roku wymieniony, cisnienie ok.
: 2014-08-04, 13:37
autor: Penek_18
Frost a jak sprawdzic pompe wtryskowa????