Strona 1 z 1

[E39] delikatne szarpnięcia przy przyśpieszaniu.

: 2014-10-24, 10:53
autor: Pablow
Hey, mam ostatnio problem.

Ostatnio miałem problem z zapalaniem samochodu rano, nie zawsze łapał, zdarzało mu się zgasnąć, trzęsło całą budą.. aż pewnego dnia po prostu nie zapalił.. awaryjnie odpalony na LPG dojechał do mechanika i okazało się że padła pompa paliwa bo złapała powietrza zamiast paliwa (co zrobisz.. polak mądry po szkodzie, teraz zalewam co najmniej 1/3 baku). I wszystko wróciło do normy, natomiast (pewnie było to cały czas ale objawy znikały w porównaniu z psującą się pompą.) Często siedzę w samochodzie czekając aż rozgrzeje się i przełączy na gaz, zauważyłem że co ok. 5-7 sec obroty minimalnie opadają na dosłownie 0.5 sec. (jakby silnik był czymś obciążony, w małych silniczkach tak opadają jak się włącza ogrzewanie tylnej szyby). Do tego na 1 i 2 biegu przy niskich obrotach i powolnym przyśpieszaniu samochód szarpie, nie jakoś bardzo mocno ale im zimniejszy silnik tym mocniejsze są szarpnięcia. Jak dodam więcej gazu wszystko ustaje (niezależnie czy jest na LPG czy PB). Ktoś ma jakiś pomysł co się mogło zepsuć?

: 2014-10-24, 11:29
autor: Marcin
Może w silniczku krokowym nagromadziło się
jakiegoś dziadostwa...
Kup nawet dwie butelki ekstrakcyjnej
i podjedź do kogoś kto Ci to wyczyści ;)
Napisz czy coś się zmieni....

: 2014-10-24, 12:28
autor: BeleX
nie marcinie to nie silniczek krokowy..on dziala tylko na biegu jalowym.....tutaj problem jest z vanosem...albo jego brakiem :) wiem bo mialem to samo u siebie....do 60 stopni silnik sie bujal potem ustepowalo

trzeba zrobic regeneracje vanosa....u mnie po regeneracji ustaly wszelakie cyrki z bujaniem obrotow

w czasie przyspieszania szarpie bo vanos nie trzyma kata walka ( puszcza olej przez uszczelki )

: 2014-10-24, 13:50
autor: Pablow
przed chwilą jechałem kawał drogi, więc spokojnie 90* złapałem, a bujanie nadal było. I wahanie obrotów i szarpanie.

: 2014-10-25, 17:49
autor: BeleX
1 - skasowanie adaptacji
2 - adaptacja przepustnicy na zgaszonym silniku
3 - odsluchanie vanosa na zimnym silniku ( ucho do obudowy silnika ) - jak bedzie ostre grzechotanie a potem bujanie obrotami to problem jasny
4 - mozna jeszcze podpiac kompa i zerknac na czujniki od walkow - jak nastawiany jest vanos
5 - kiedy byly zmieniane swiece ?
6 - odma i lewe powietrze sprawdzone ?
7 - lambdy pracuja w pelnym zakresie ?

: 2014-10-25, 23:20
autor: Pablow
ok ładne zadanie mi dałeś :) jak odrobię lekcje dam znać :)

: 2014-11-17, 08:44
autor: Pablow
trochę podziałałem i padło na najprostszą do sprawdzenia rzecz.

pada mi przepływka, i tu kolejne pytanie. wiem że zamienniki na dzień dobry wariują, a simens kosztuje od 500^. Ktoś może wymieniał na jakiś dobry zamiennik i jest zadowolony? co polecacie?

: 2014-11-17, 10:34
autor: Mystic888
Tylko nowa oryginalna. W V8 wkladalem z 5 uzywanych przeplywek i dopiero na nowej silnik zaczal pracowac jak powinien.

: 2014-11-17, 17:59
autor: Pablow
tia... dzisiaj byłem w ASO i powiedzieli mi ile to kosztuje.. 1 715zł.. jakoś nie widzi mi się :/

: 2014-11-19, 08:15
autor: BeleX
kup uzywke bo nowej nie kupisz - sprawdzisz od razu czy dziala na kompie i tyle