Strona 1 z 2

[Exx] problem z bmw X3

: 2014-11-07, 13:19
autor: piwosek87
witam mam problem z bmw x3 20 D 150 KM 2006 a mianowicie szarpie podczas spokojnej jazdy w granicy obrotów 1500 i 1900 i nikt nie umie znałeś przyczyny

: 2014-11-07, 17:06
autor: Łatysz
Skrzynka rozdzielcza napędu xDrive zajrzałeś tam, tarczki, łożyska etc ?
Luz na wale łącznik?
przyczyn może być ogólnie wiele, może być nawet dwumas?

: 2014-11-09, 08:33
autor: piwosek87
ja osobiście nie zaglądałem byłem u paru mechaników i każdy czepia się elektroniki a żaden komputer nic nie pokazuje żadnych błędów i szukam kogoś kto się zna i podejdzie do tego z drugiej strony

: 2014-11-09, 10:29
autor: marcov
Typowe objawy dla EGR, poszedlbym tym tropem w pierwszej kolejnosci.

: 2014-11-09, 12:14
autor: Kazien
Automat czy manual ?

: 2014-11-09, 12:47
autor: piwosek87
manual

: 2014-11-09, 13:20
autor: Łatysz
piwosek87 pisze:Typowe objawy dla EGR,
Mi to raczej na EGR nie wygląda.
możesz wyciągnąć EGR i zobaczyć bo to nie problem ale raczej Wątpię

: 2014-11-10, 09:57
autor: marcov
Jesli dysponujesz komputerem to sprawdz ktory parametr zmienia wartosci w momencie szarpania. Jesli kompa nie masz to sciagnij waz dolotowy do EGR i sprawdz, czy zawor jest szczelnie domkniety przy zgaszonym silniku.

: 2014-11-16, 07:46
autor: piwosek87
witam sprawdziłem i ta klapka jest otwarta na max jak nią poruszałem chodzi lekko



pomyłka to była przepustnica





jest domknięty i czysto

: 2014-11-16, 17:40
autor: marcov
No to zostaje podpiecie pod kompa i skontrolowanie wszystkich parametrow podczas jazdy.

: 2014-12-15, 20:08
autor: piwosek87
mechanik znalazł ze nie działa chłodnica spali jest nie szczelna muszę wymienić ale czy to może być przyczyna szarpania

: 2014-12-16, 07:33
autor: marcov
Nie wiem w jakim stopniu ta chlodnica jest nieszczelna ale generalnie po otwarciu zaworu EGR ucieka tamtedy cisnienie doladowania - wiec szarpanie jest prawdopodobne. Trzeba to zrobic w kazdym badz razie zeby szukac ew. dalej.

: 2014-12-23, 12:57
autor: marzok
Ja bym jeszcze posprawdzal ciśnienie na szynie CR. Ale przychylam się do opinii kolegów bo to właśnie egr działa w tym zakresie obrotowym najbardziej. Odłączyć podciśnienie uszczelnic wezyk i się przejechac.

: 2014-12-23, 18:22
autor: Ciapek540
Na dzień dobry osobiście zacząłbym od podpięcia komputera i sprawdzeniu parametrów na biegu jałowym, następnie przejechać się z odpalonym komputerem aż do momentu szarpania i obserwować parametry. Ogólnie silnik jest tak skomplikowany że przyczyn może być mnóstwo a wiem to bo przekonałem się na własnej skórze (e46 320d m47n). Osobiście obstawiam zawór sterujący turbosprężarką, przepływomierz. Jeśli chodzi o EGR proponuje go zaślepić np blaszką i oczywiście jazda próbna.

Wszystkim posiadaczom silników doładowanych sprężarkom polecam zamontować zwykłego turbo boosta. Osobiście zamontowałem i jestem mega zadowolony, 24/h monitorujesz sobie doładowanie, następnie jeśli coś się dzieje przy danych obrotach, lub przy przyspieszaniu, płynnej jeździe itp jesteś w stanie wykluczyć czy ma to związek z doładowaniem czy nie.
I proszę nie pisać ze turbo boost nic nie daje itp, bo prawda jest taka że pomaga wykluczyć połowę awarii silnika lub dojść do sedna awarii.

W moim motorze nawet jak wtryski uległy uszkodzeniu to spadało doładowanie od 3600obr w górę o (0,3bara +/- 10km na wykresie), dlatego że do 3600obr dawkowały za duża ilość paliwa (lały) a powyżej tych obrotów podawały za małą dawkę paliwa. (Komputer podawał sygnał do przepływki a ta obcinała doładowanie) chyba w tej kolejności hehe.

: 2015-02-18, 21:14
autor: piwosek87
muszę podsunąć pomysł z zaślepieniem egera mechanikowi albo go zmienić bo jest oporny może ktoś zna dobrego i nie drogiego teraz podczas mrozów zauważyłem ze samochód wogule się nie dogrzewa juz 2 termostaty wymienione i dalej nic ten na chłodnicy spalin i główny gdzie jeszcze szukac