Strona 1 z 2

[e39] zwarcie, bład na wszystkich systemach

: 2015-01-02, 17:06
autor: kris146
Witam, dziś jadać samochodem, nagle coś osłabł... dojeżdżam do domu, otwieram maskę, patrze a tam urwany kabelek od zaworka z podciśnienia turbiny... i nagle kabelek zahaczył o rurę z ic zaiskrzyło... auto teraz ma na wszystkich systemach silnika błąd... macie jakiś pomysł.
ps. auto kreci, niee odpala
ps2. pacjent- e39 3.0d
ps3. bezpieczniki sprawdzone w schowku i w bagażniku

: 2015-01-02, 17:12
autor: Ciapek540
Na początku podłącz pod kompa i pokasuj wszystkie błędy jakie się pokażą.
Sprawdź jeszcze raz wszystkie bezpieczniki.

Cytuje: "W E34 miałem podobny przypadek. W efekcie auto kręciło rozrusznikiem, ale nie chciało odpalić. Winą był bezpiecznik. Ale nie taki standardowy. Na przewodzie plusowym od akumulatora znajdował się. Były takie 2. Jeden na głównej żyle, około 30cm od klemy, w takiej sprytnej puszce, a drugi na cieńszym przewodzie plusowym doprowadzanym do skrzynki z komputerami i sterownikami silnika. Ten z kolei miał mniejszy amperaż, a sam bezpiecznik to taka blaszka w termokurczce. Również 30cm od klemy aku. Takie bezpieczniki nie były dostępne do kupienia w ASO, zatem zastosowałem bezpiecznik od car audio, w specjalnej puszce".

: 2015-01-02, 17:34
autor: kris146
Oczywiście wykasowane :) ale zaraz pokazują się z powrotem wraz z błędem 13600 motorlagersteuerung
ps2. pacjent- e39 3.0d

: 2015-01-02, 17:37
autor: Ciapek540
Chętnie bym pomógł lecz nie bardzo wiem jak, poczytaj na google może ktoś coś sensownego napisał.

: 2015-01-02, 22:58
autor: BeleX
e39 ogarniam...ale z dieslem nie pomoge.....czeka Cie jednak przeszukiwanie bezpiecznikow i modly o nie uwalenie komputera od silnika

poszukaj sobie na schematach z bmw gdzie ten kabel jest wpiety - potem szukaj problemu na zasilaniu tego modulu ( cokolwiek to wyjdzie )

: 2015-01-03, 00:13
autor: Pablo
A jakim softem diagnozowales auto ?

: 2015-01-03, 20:19
autor: kris146
Bezpieczniki 3 razy sprawdzane i wszystkie dobre (w bagażniku, w schowku, pod schowkiem).
Diagnozowałem inpa

: 2015-01-03, 21:02
autor: Pablo
Ja chcesz moge ci go smignac Pasoftem moze pokaze cos madrzejszego. Ten blad na moje oko sygnalizuje uszkodzenie sterownika silnika ;/ jak cos to mam sterownik z m57 mozemy podpiac na probe

: 2015-01-03, 21:07
autor: kris146
a nie będę potrzebował komputera+ ews i kluczyka? czy wystarczy tylko podmienić?

: 2015-01-03, 22:30
autor: Pablo
tak dokladnie taki komplet ale mam wszystko. kwestia odkrecenia kilku srubek i zmiany wtyczek

: 2015-01-03, 23:22
autor: BeleX
stacyjki nie ruszasz wystarczy podmienic pestki w kluczykach i powinno smigac...zmiana kompa i ewsa to pare min roboty

: 2015-01-03, 23:54
autor: Pablo
W polifcie nie podmienisz pestki bo sa kluczyki romby wiec juz nie jest tak latwo

: 2015-01-04, 21:40
autor: BeleX
nie wiem ktory to rok wiec strzelam - jak polift to zmiana wszystkiego ...tylko trzeba pamietac o zamkach w klapie i u kierowcy

: 2015-01-06, 14:19
autor: kris146
Sterownik sprawdzony jest ok, może ews nie puszcza?
ps. kluczyk romb

: 2015-01-08, 13:28
autor: kris146
Winny okazał się bezpiecznik,ale ten w skrzynce za sterownikiem(nie wiedziałem,że tam są). Auto odpaliło :)