Strona 1 z 1

Piski podczas skręcania E36, poduszki pod silnikiem

: 2015-01-21, 20:12
autor: BarMoto
Witam,
Odkad kupilem moja E36( 4 lata temu), istnieje w niej pewien problem,
mianowicie cos piszczy przy skręcaniu, najczesciej przy skrecaniu mocniej, np przy wyjezdzie z parkingu.

Gosciu mowil ze to poduszki pod silnikiem, tez tak sadze, poniewaz wszystko co moglo skrzypieć zostalo wymienione. amorki, laczniki, koncowki drazkow, tuleje wahaczy..

I takie pytanie jeszcze..wymienial to juz ktos? ma ktos z tym jakies doswiadczenie, lub zna kogos kto zajal by sie tą wymianą?
Przeciez sam nie dzwigne silnika i nie wymienię ;)

: 2015-01-21, 20:34
autor: GERMAN
Poduszki pod silnikiem pierwsze słyszę żeby piszczały a tym bardziej przy skręcaniu :shock:
Jeżeli coś piszczy przy skręcaniu a jak już nadmieniłeś kilka rzeczy zostało wyeliminowane prócz bardzo częstej tego typu zachowań usterce górnego mocowania amortyzatora bywa że piszczy zużyta poduszka lub łożysko :smile: :bmw:

: 2015-01-21, 20:38
autor: BeleX
przy maksymalnym skrecie najbardziej obciazona jest pompa...piszczy Ci pasek wieloklinowy a nie poduszki...wymien pasek i zerknij na caly naped pasowy - mozliwe ze napinacz jest do wymiany albo pasek stary i popekany

: 2015-01-21, 20:41
autor: GERMAN
BeleX pisze:przy maksymalnym skrecie najbardziej obciazona jest pompa...piszczy Ci pasek wieloklinowy a nie poduszki...wymien pasek i zerknij na caly naped pasowy - mozliwe ze napinacz jest do wymiany albo pasek stary i popekany
Pytanie też co to za piszczenie bo możemy sobie wyobrażać nie wiadomo co takie wróżenie z fusów :roll:

: 2015-01-21, 21:20
autor: BeleX
co racja to racja

: 2015-01-22, 20:36
autor: BarMoto
BeleX pisze:przy maksymalnym skrecie najbardziej obciazona jest pompa...piszczy Ci pasek wieloklinowy a nie poduszki...wymien pasek i zerknij na caly naped pasowy - mozliwe ze napinacz jest do wymiany albo pasek stary i popekany
pasek byl wymieniony, przy starym i przy nowym piszczenie nie ustąpiło..

znaczy "piszczenie"..nie wiem...jakby ocieranie gumy o blachę...jakby ręką dłonią przejechać po balonie...hehe ...taki glos..

wlasnie nie zawsze przy maksymalnym skrecie "piszczy/ociera" nie wiem jak to nazwac..
mogą to byc poduszki amortyzatora...chociaż były one wymieniane kilka lat temu, ale na jakis tani badziew z allegro wiec moze to to,za rok wymieni na bilstein wiec zobacze co wtedy

: 2015-01-23, 17:59
autor: GERMAN
BarMoto, Na 98 % stawiam na poduszki górnego mocowania amortyzatora prawdopodobnie i gumy i łożyska masz wylatane :wink:

: 2015-01-23, 20:48
autor: BeleX
kazdym telefonem da sie nakrecic film...wiele by pomoglo w diagnozie ;]

: 2015-01-24, 23:44
autor: dm-bmw
jak możesz to zadzwoń 602656899 podjedziesz pooglądamy i możę coś zaradzimy.

: 2015-01-25, 19:19
autor: BarMoto
German pisze:BarMoto, Na 98 % stawiam na poduszki górnego mocowania amortyzatora prawdopodobnie i gumy i łożyska masz wylatane :wink:
wymiana amortzatorow pomoze? o jakich łożyskach mówisz bo nie wiem.gdzie tam sa lozyska?

: 2015-01-25, 19:26
autor: Kamil35

: 2015-01-25, 19:35
autor: GERMAN
BarMoto pisze:o jakich łożyskach mówisz bo nie wiem.gdzie tam sa lozyska?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wymienia sie całe mocowanie komplet z łożyskiem :wink:

: 2015-01-25, 21:18
autor: BarMoto
masz na mysli nr 1?
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... 10&lang=pl

wymienię to tylko gdy wyciągnę amorek, tak?

: 2015-01-25, 22:53
autor: Marcin
Tak...
O tym z resztą Ci pisałem ;)
Podnieś auto na lewarku do góry,
poodkręcaj śrubki i kapniesz co dalej ;)

Nie jestem pewien, ale nowe z max gear'a kosztuje coś ok. 40tu kilku zł ;)

: 2015-01-27, 00:30
autor: BarMoto
dzięki panowie za pomoc, pewnie to lozysko się konczy i dlatego takie piski przy skręcaniu..

czyli te lozyska, i jakies dobre amorki by wypadalo wymienic zeby pozbyc sie tych piskow nie?

lozysko dopiero wymienie z amorkami, nie bede sie bawil teraz w to.