Strona 1 z 1

[E46] M54B22 Falowanie obrotów + słaba moc

: 2015-02-04, 09:53
autor: magnus15
Witam pisze w sprawie falowania obrotów i braku mocy gdyż zauważyłem parę rzeczy
które mogą komuś nasunąć jakąś sugestie i ułatwi mu w znalezieniu mojej usterki.

Sprawa wygląda następująco:
przy dojechaniu do skrzyżowania obroty spadają do 500 (trzęsie lekko silnikiem)
i wracają do normalnych ok. 650 ogólnie nawet przy ruszaniu szarpie obroty lubia spasc w doł i dopiero po chwili dźwigają się normalnie jest to strasznie uciążliwe
przy manewrowaniu na parkingu gdyż dusi go i łatwo doprowadzić do zgaszenia auta

ale ostatnio zauważyłem że jak jest mróz to obroty nominalnie mam większe tzn ok 800
i przy dojeździe do skrzyżowania obroty ani razu nie spadły do 500 dlaczego tak jest
że jak jest ciepło to spadają a jak mróz to nie?

Teraz druga sprawa wydaje mi się ze raz auto jedzie dobrze tzn przyspieszenie jest
dobre a raz po odpaleniu wydaje mi sie ze auto łapie muła..
co może być tego przyczyną?
Dodam że nie mam żadnego błędu na komputerze

: 2015-02-05, 21:41
autor: Wegrzol
masz tam gaz czy niemasz???

: 2015-02-05, 22:08
autor: BeleX
zrob adaptacje przepustnicy

: 2015-02-06, 10:24
autor: magnus15
Nie mam gazu
Jak zrobić tą adaptacje?

: 2015-02-06, 10:26
autor: BeleX
For those with M54 M54 MS43 lumps under the bonnet with throttle drive by wire ( electronic ) and not by a cable there is a reset than can be made that may improve throttle response. This is typically done if a customer complains after an a new EDK is installed - allthough it should be done as part of the procedure anyway).

Its easy and quick just 20 seconds thats all !!

1 Place key in ignition and turn to detent 1 and count for 10 seconds ( only postion 1 do not start the engine. )
2.Turn key back to 0 postion and count for another 10 seconds
3.Now turn the key all the way to detent 3 to start the engine

: 2015-02-06, 10:45
autor: magnus15
A można po Polsku bo przyznam szczerze ze z angilskim u mnie kiepsko a translator jakos dziwnie to tlumaczy ;(

: 2015-02-06, 12:41
autor: BeleX
1. wsiadasz do auta i kluczyk na 1 pozycje ( nie uruchamiasz silnika ) na 10 sekund
2. potem znowu kluczyk na pozycje 0 na nastepne 10 sekund
3. i z pozycji zero dajesz kluczyk na pozycje 3 czyli uruchamiasz silnik

: 2015-02-14, 00:02
autor: Pawciu
Witam też mam takie same objawy z obrotami jak Ty w moim m54b25. Wymieniłem juz przepsutnice na inną przepływke nową VDO i soft silnika z 2004 roku. Jutro na podmianke bede miał nowy zawór biegu jałowego boscha i przez pare dni go przetestuje i zobacze co z tego będzie.

: 2015-03-17, 20:37
autor: magnus15
Pawciu pisze:Witam też mam takie same objawy z obrotami jak Ty w moim m54b25. Wymieniłem juz przepsutnice na inną przepływke nową VDO i soft silnika z 2004 roku. Jutro na podmianke bede miał nowy zawór biegu jałowego boscha i przez pare dni go przetestuje i zobacze co z tego będzie.
I jak tam?

: 2015-03-20, 09:39
autor: ppatryk
macie prawdopodobnie lewe powietrze
trzeba sprawdzić odmę i wszystkie rurki, najlepiej od razu wymienić
do tego czyszczenie krokowca oraz przepustnicy

miałem to samo w e46 i taki zabieg pomógł
:)
1-2 dni roboty

: 2015-03-21, 09:54
autor: Pawciu
Po zmianie zaworu biegu jałowego na ciepłym praktycznie zero falowania, na niedogrzanym i zimnym silniku lubi przyfalowac ale to może byc wina uszczelnien na vanosach :)

: 2015-03-21, 10:11
autor: ppatryk
Zawór biegu jałowego prawdopodobnie wystarczyło wyczyścić

: 2015-03-22, 07:53
autor: Pawciu
ppatryk, Czysciłem go ale on miał za duży luz osiowy względem nowego

: 2015-03-22, 22:14
autor: SebaE36
U mnie w M54B25 problem jest nieco inny, ale podepnę sie do tematu. Auto lubi podxaas jazdy stracic moc i zacząć szarpać. Nie raz jade jade jade nagle szarpnie i gdy dodam gazu auto zaczyna zwalniac i nie potrafi się wkręcic na obroty. Na kompie nie ma zadnych blędów. Ktoś poradzi na to ?