Hej,
Mam specyficzny problem w E46 320i 170KM (silnik M54 226S1) TYLKO na zimnym silniku (albo jak auto stoi przez noc na mrozie) po odpaleniu bardzo nierówno chodzi i czasem (bo nie zawsze) wyskakuje błąd silnika (najprawdopodobniej wyrzuca nierówne wypadanie zapłonu - tak już kiedyś wyszło w jednym z warsztatów).
Auto muszę zgasić ze 2, czasami 3 razy żeby wrócił do normy i często potem błąd silnika zostaje dalej na jakieś 200-300km, potem znika.
Warsztat, który wymieniał mi świece na NGK (filtr paliwa i oleju też były wymieniane w październiku 2014 + ostatnio kupiłem też płyn czyszczący do układu paliwowego i przejechałem większą trasę-słychać i czuć różnicę, ale problem jest nadal) sugeruje, że jest to pompa paliwa do wymiany.
Ktoś jeszcze podsunął temat uszczelniaczy (o-ringów) na podwójnym vanosie, który u mnie jest.
Czy ktoś z was spotkał się z podobnym tematem i czy to rzeczywiście jest do wymiany pompa albo uszczelniacz vanosa czy może chodzi o coś innego?
Będę wdzięczny za rady,
Krzysiek
[E46] 320i Wypadanie zapłonu na zimnym silniku.
temat naprawiony
temat naprawiony
bez podpiecia kompa wiele Ci nie powiem ale wiem ze to nie vanos...to nie jest objaw..,od vanosa nie wywala bledow silnika...chyba ze sie zacial w co watpie
jezeli silnikiem trzepie tzn ze ktorys cylinder nie pracuje albo pracuje w zlych warunkach ( zalewany albo zle dobrana ilosc powietrza )
jedno co moge podpowiedziec - zerknij na DISa...to jest to nad guma ktora idzie do przepustnicy przykrecone do kolektora dolotowego..przyczyna moze byc urwana klapka w dis'ie
trzeba tez sprawdzic czy zawor cisnieniowy trzyma ( jak to zrobic znajdziesz na youtube - bardzo proste a wiele powie )
to moze byc tez lewe powietrze na rurkach od odmy...i gdy zrobi sie cieplej wszystko sie uszczelnia...wez plaka do deski rozdzielczej i spsikaj silnik po gumach dolotowych ( sciagnij tez gorna oslone wtryskow i tam tez psiknij bo idzie tam rurka od odmy ktora wyrownuje cisnienie miedzy pierwsza a druga polowa cylindrow ) jezeli zmieni sie dzwiek silnika w czasie psikania tzn ze gdzies zaciaga lewe powietrze...
WYCZYSC KROKOWY BO MOZE SIE ZACINAC
pompa paliwa..hmm...tutaj byl by problem z moca samochodu zreszta nie wystepowalo by to tylko na zimnych obrotach
skoro wyskakuje kontrolka od silnika tzn ze jest wiekszy problem z mieszanka paliwo / powietrze i trzeba to koniecznie zrobic bo moze sie skonczyc uszkodzeniem silnika
jezeli silnikiem trzepie tzn ze ktorys cylinder nie pracuje albo pracuje w zlych warunkach ( zalewany albo zle dobrana ilosc powietrza )
jedno co moge podpowiedziec - zerknij na DISa...to jest to nad guma ktora idzie do przepustnicy przykrecone do kolektora dolotowego..przyczyna moze byc urwana klapka w dis'ie
trzeba tez sprawdzic czy zawor cisnieniowy trzyma ( jak to zrobic znajdziesz na youtube - bardzo proste a wiele powie )
to moze byc tez lewe powietrze na rurkach od odmy...i gdy zrobi sie cieplej wszystko sie uszczelnia...wez plaka do deski rozdzielczej i spsikaj silnik po gumach dolotowych ( sciagnij tez gorna oslone wtryskow i tam tez psiknij bo idzie tam rurka od odmy ktora wyrownuje cisnienie miedzy pierwsza a druga polowa cylindrow ) jezeli zmieni sie dzwiek silnika w czasie psikania tzn ze gdzies zaciaga lewe powietrze...
WYCZYSC KROKOWY BO MOZE SIE ZACINAC
pompa paliwa..hmm...tutaj byl by problem z moca samochodu zreszta nie wystepowalo by to tylko na zimnych obrotach
skoro wyskakuje kontrolka od silnika tzn ze jest wiekszy problem z mieszanka paliwo / powietrze i trzeba to koniecznie zrobic bo moze sie skonczyc uszkodzeniem silnika
...tak znowu sie czepiam...