Strona 1 z 1

[E46] 320i Wypadanie zapłonu na zimnym silniku.

: 2015-02-17, 22:35
autor: chrisd
Hej,

Mam specyficzny problem w E46 320i 170KM (silnik M54 226S1) TYLKO na zimnym silniku (albo jak auto stoi przez noc na mrozie) po odpaleniu bardzo nierówno chodzi i czasem (bo nie zawsze) wyskakuje błąd silnika (najprawdopodobniej wyrzuca nierówne wypadanie zapłonu - tak już kiedyś wyszło w jednym z warsztatów).
Auto muszę zgasić ze 2, czasami 3 razy żeby wrócił do normy i często potem błąd silnika zostaje dalej na jakieś 200-300km, potem znika.

Warsztat, który wymieniał mi świece na NGK (filtr paliwa i oleju też były wymieniane w październiku 2014 + ostatnio kupiłem też płyn czyszczący do układu paliwowego i przejechałem większą trasę-słychać i czuć różnicę, ale problem jest nadal) sugeruje, że jest to pompa paliwa do wymiany.
Ktoś jeszcze podsunął temat uszczelniaczy (o-ringów) na podwójnym vanosie, który u mnie jest.

Czy ktoś z was spotkał się z podobnym tematem i czy to rzeczywiście jest do wymiany pompa albo uszczelniacz vanosa czy może chodzi o coś innego?

Będę wdzięczny za rady,

Krzysiek

temat naprawiony

: 2015-02-22, 19:09
autor: chrisd
temat naprawiony

: 2015-02-22, 21:09
autor: BeleX
bez podpiecia kompa wiele Ci nie powiem ale wiem ze to nie vanos...to nie jest objaw..,od vanosa nie wywala bledow silnika...chyba ze sie zacial w co watpie

jezeli silnikiem trzepie tzn ze ktorys cylinder nie pracuje albo pracuje w zlych warunkach ( zalewany albo zle dobrana ilosc powietrza )

jedno co moge podpowiedziec - zerknij na DISa...to jest to nad guma ktora idzie do przepustnicy przykrecone do kolektora dolotowego..przyczyna moze byc urwana klapka w dis'ie
trzeba tez sprawdzic czy zawor cisnieniowy trzyma ( jak to zrobic znajdziesz na youtube - bardzo proste a wiele powie )

to moze byc tez lewe powietrze na rurkach od odmy...i gdy zrobi sie cieplej wszystko sie uszczelnia...wez plaka do deski rozdzielczej i spsikaj silnik po gumach dolotowych ( sciagnij tez gorna oslone wtryskow i tam tez psiknij bo idzie tam rurka od odmy ktora wyrownuje cisnienie miedzy pierwsza a druga polowa cylindrow ) jezeli zmieni sie dzwiek silnika w czasie psikania tzn ze gdzies zaciaga lewe powietrze...

WYCZYSC KROKOWY BO MOZE SIE ZACINAC

pompa paliwa..hmm...tutaj byl by problem z moca samochodu zreszta nie wystepowalo by to tylko na zimnych obrotach

skoro wyskakuje kontrolka od silnika tzn ze jest wiekszy problem z mieszanka paliwo / powietrze i trzeba to koniecznie zrobic bo moze sie skonczyc uszkodzeniem silnika