Strona 1 z 1

Bmw e46 316ti Muli!

: 2015-05-04, 20:09
autor: damians
Witam. Mam problem z bmw e46 316ti n46. Dzisiaj podczas jazdy samochod zaczol strasznie mulic;/. Wrocilem do domu zaczolem od cewek i 4 cewka byla zalana olejem. Wyczyscilem ja i cale gniazdo podmienilem 4 cewke ta co byla zalana z 1 i dalej to samo. Samochod tak muli ze nie da sie nawet wyprzedzic innego samochodu. Co to moze byc?


Nie wymienialem w nim odmy czy przez nia mogly by byc takie objawy? Przed chwila sprawdzalem to na odpalonym silniku jak odkrecilem korek wlewu oleju to wydmuchuje powietrze

: 2015-05-05, 18:35
autor: damians
Wyczyscilem dzisiaj przeplywomierz i zero poprawy. Odpalilem samochod i odlaczylem kostke od czujnika masy powietrza w pracy silnika zero zmian. Pojechalem na kompa wyskoczyl blad masy powietrza. Przeplywomierz wskazuje za wolnych obrotach 3mg powietrza zas po dodaniu gazu maksymalnie 82mg. Zamowilem dzisiaj z boscha przeplywke zobaczymy jutro czy bedzie poprawa. Bo narazie samochod dalej nie chce przyspieszac jest bardzo zamulony.

: 2015-05-06, 18:33
autor: damians
Przeplywka wymieniona na boscha. Jest troche lepiej. Ale dalej muli i jest duze spalanie 10-12l. Wczesniej bylo 7-8l. Po dzisiejszej diagnostyce wyszedl problem z valvetronikiem. Pomoze ktos?

: 2015-05-06, 18:55
autor: morcine
nie wiem czy w tym silniku tez tak jest ale w m54 po wymianie przepływomierza fachowo powinno się skasować adaptacje aby silnik na nowo ustawił parametry.
Większe spalanie i muł może powodować lewe powietrze bo sonda odczytując wiekszą ilość powietrza daje sygnał do kompa aby podlać paliwem. W efekcie przy dużej nieszczelności wtryski leją już na maxa a powietrza jest i tak nadal za dużo przez nieszczelność. Auto nie jedzie a żre jak słoń.
INPA w odczytach długoterminowych powinna wskazać wysoki odczyt na plusie na wykrycie nieszczelności.
Oczywiście to jest tylko najbardziej prawdopodobne założenie takich objawów

: 2015-05-06, 22:40
autor: damians
no wlasnie tez myslalem nad adaptacja. Tylko ze nie moge znalezc nikogo kto by mi to zrobil za bardzo;/. Moze znasz kogos? Mieszkamy nie daleko siebie to moglibysmy sie jakos ugadac:). Bo dzisiaj ogolnie bylem u goscia na kompie i powiedzial mi ze cos z valvetronikiem jest nie tak i ze najprawdopodobniej bede mial do wymiany czujnik mimośrodowy ale nie chce podejmowac pochopnych decyzji poniewaz to jest koszt 1000-1200zl za sam czujnik;/. Juz nie wiem co mam robic samochod od zera do okolo 3.5tys obrotow muli jak wejde na wieksze obroty to jakos przyspiesza.


Na 99% uszkodzony jest czujnik mimośrodowy nowy w aso 1500zł + uszczelka zaworow okolo 250-390zl + uszczelka czujnika okolo 35zł + robocizna. Brak mi slow co do cen tych rzeczy poniewaz wczesniej mialem audi a3 i tam koszta naprawy byly calkiem inne no i w sumie moja najdrozsza naprawa w niej to byla sonda lambda za 260zł. A w bmw ceny czesci sa o wiele za duze "-"

: 2015-05-07, 18:22
autor: morcine
Mam Inpe ale nie umie zdiagnozować valvetronik, znam się na vanosach. Mogę ci z czytać błędy, zobaczyć inne parametry, skasować adaptacje...
Zanim wydasz dwa koła na ten czujnik podjedź np do Szymona Będzin ul. Tadeusza Kościuszki 46 na diagnozę.

: 2015-05-08, 09:56
autor: damians
Aha:). No wlasnie moze dzisiaj odstawie samochod do mechanika ma to rozebrac i sprawdzic czujnik i silniczek valvetronika. I dopiero wtedy bede wiedzial co jest na 100% padniete bo narazie z tego co mi mowil to na 99% czujnik mimośrodowy jest walniety. No w sumie to moglibysmy sie gdzies umowic i bym podjechal jak bys mial czas tylko ile bys chcial za podlaczenie ? :D


Autko naprawione. Czujnik mimośrodowy wymieniiony na nowy ASO+ uszczelki elring. Wszystko chodzi super nie ma juz zadnych bledow ale niestety naprawa kosztowna;/