[E46] Późna reakcja turbo

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
NooN
Małopiszący
Posty: 3
Rejestracja: 2015-07-11, 13:09
Lokalizacja: Knurów

[E46] Późna reakcja turbo

Post autor: NooN »

Cześć,
Mam pytanko przy ilu tysiącach obrotów powinno włączyć się turbo?
Turbo mam po regeneracji przed auto wbijało w fotel przynajmniej było odczuwalne teraz około 2,500 zaczyna pracę.
Jest to ok czy jestem przewrażliwiony.
Awatar użytkownika
Ciapek540
Zaawansowany forumowicz
Posty: 442
Rejestracja: 2014-10-06, 14:15
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Ciapek540 »

Albo źle ustawiona gruszka, albo wymienili bebechy sprężarki a muszle zostawili wytartą. Stąd pojawia się nie szczelność która przekłada się na późniejsze wstawanie turbiny.

Oczywiście to tylko moje domniemania :)
^^
Glodek
Maniak forumowy
Posty: 1794
Rejestracja: 2009-11-24, 20:25
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Glodek »

Sa to optymalne obr na turbinkę
wcześniej pewnie nie zwróciłeś uwagi na ilu obr się włącza ,myślę że wszystko jest ok
Obrazek
Awatar użytkownika
Ciapek540
Zaawansowany forumowicz
Posty: 442
Rejestracja: 2014-10-06, 14:15
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Ciapek540 »

2,500 wszystko ok? Wydaje mi się że nie bardzo. Ja mam maksymalny moment obrotowy przy 2200-2300obr, a zaczyna się już coś dziać przy 1800obr. Wiadomo dla kogoś "coś dziać" może oznaczać wiele, ale ogólnie czuć że auto już dość ciągnie przy niższych obrotach typu 1800obr. Aktualnie mam auto po chipie, ale przed było podobnie.
^^
PRIMO
Przyjaciel klubu
Posty: 2331
Rejestracja: 2011-08-10, 21:26
Lokalizacja: Pielgrzymowice / SJZ

Post autor: PRIMO »

turbo musi glodek wstawac w serii ok 1800obr./min !!
NO SPEED NO FUN ;)
Obrazek
Glodek
Maniak forumowy
Posty: 1794
Rejestracja: 2009-11-24, 20:25
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Glodek »

A no widzisz Primo ,człowiek zaś o jedną rzecz mądrzejszy :wink:
Obrazek
NooN
Małopiszący
Posty: 3
Rejestracja: 2015-07-11, 13:09
Lokalizacja: Knurów

Post autor: NooN »

Dziękuje panowie :bmw:
Już dzwoniłem do warsztatu odnośnie mojego problemu, jest gwarancja i sprawdzą programem co jest nie tak.
blackfly
Zaawansowany forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 2015-05-09, 12:06
Lokalizacja: slask

Post autor: blackfly »

to ze turbo wstanie nie oznacza ze kazdy to czuje. np w silnikach euro 3 czyli ze standardowa gruszka turbo wstaje rzeczywiscie w okolicach 1800 jednak wiele osob twierdzi ze uruchamia sie przy 2500 bo wtedy jest max wcisniecie w fotel. w eu4 jest to nieco szybciej ze wzgledu na lepsze sterowanie zmienna geometria.

najlepiej daj sie komus przejechac co sie na tym zna. moze przewod podcisnienia, sterownik, vacum itp itd. jesli gruszka jest zle ustawiona samochod czesto przechodzi w tryb serwisowy, kopci itp.
pazura
Maniak forumowy
Posty: 1452
Rejestracja: 2009-05-08, 06:31
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: pazura »

w dieslu od 1700-1800 już musi ciagnąć... Np w M47 od tego zakresu musi iść..! Pamiętam fachowców którzy wymianili turbo, a przyczyna był zaworek doładowania :D typowa usterka
NooN
Małopiszący
Posty: 3
Rejestracja: 2015-07-11, 13:09
Lokalizacja: Knurów

Post autor: NooN »

Auto 2 dzień w warsztacie według mechanika wszystko ok. Założono z innego auta turbo w którym działa ok w moim ten sam problem.
Macie jakieś pomysły?
Awatar użytkownika
Ciapek540
Zaawansowany forumowicz
Posty: 442
Rejestracja: 2014-10-06, 14:15
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Ciapek540 »

Zawór sterowania turbosprężarką, masz go pod maską po lewej stronie. Dokładnie za zbiorniczkiem od płynu do spryskiwaczy. Również miałem uszkodzony ten zawór i reakcja na gaz była mega słaba. Bardzo duży lag był za każdym wciśnięciem gazu. Spróbuj go podmienić i zobacz efekty
^^
marcov
Zaawansowany forumowicz
Posty: 191
Rejestracja: 2012-06-05, 19:41
Lokalizacja: Knurów

Post autor: marcov »

Komputerem trzeba zrobic test tego zaworka i zobaczyc czy porusza się ciegno na turbinie. Jest w ogole podcisnienie w ukladzie sterowania?
AUTO DUŚ
44-193 Knurów ul. Rybnicka 57
kom: 790223971
NIP: 6312501318
www.autodus.pl, warsztat@autodus.pl
ODPOWIEDZ