Strona 1 z 1

[E46] Późna reakcja turbo

: 2015-07-14, 16:25
autor: NooN
Cześć,
Mam pytanko przy ilu tysiącach obrotów powinno włączyć się turbo?
Turbo mam po regeneracji przed auto wbijało w fotel przynajmniej było odczuwalne teraz około 2,500 zaczyna pracę.
Jest to ok czy jestem przewrażliwiony.

: 2015-07-14, 18:05
autor: Ciapek540
Albo źle ustawiona gruszka, albo wymienili bebechy sprężarki a muszle zostawili wytartą. Stąd pojawia się nie szczelność która przekłada się na późniejsze wstawanie turbiny.

Oczywiście to tylko moje domniemania :)

: 2015-07-14, 18:08
autor: Glodek
Sa to optymalne obr na turbinkę
wcześniej pewnie nie zwróciłeś uwagi na ilu obr się włącza ,myślę że wszystko jest ok

: 2015-07-14, 18:18
autor: Ciapek540
2,500 wszystko ok? Wydaje mi się że nie bardzo. Ja mam maksymalny moment obrotowy przy 2200-2300obr, a zaczyna się już coś dziać przy 1800obr. Wiadomo dla kogoś "coś dziać" może oznaczać wiele, ale ogólnie czuć że auto już dość ciągnie przy niższych obrotach typu 1800obr. Aktualnie mam auto po chipie, ale przed było podobnie.

: 2015-07-14, 20:30
autor: PRIMO
turbo musi glodek wstawac w serii ok 1800obr./min !!

: 2015-07-15, 04:09
autor: Glodek
A no widzisz Primo ,człowiek zaś o jedną rzecz mądrzejszy :wink:

: 2015-07-15, 06:14
autor: NooN
Dziękuje panowie :bmw:
Już dzwoniłem do warsztatu odnośnie mojego problemu, jest gwarancja i sprawdzą programem co jest nie tak.

: 2015-07-15, 14:48
autor: blackfly
to ze turbo wstanie nie oznacza ze kazdy to czuje. np w silnikach euro 3 czyli ze standardowa gruszka turbo wstaje rzeczywiscie w okolicach 1800 jednak wiele osob twierdzi ze uruchamia sie przy 2500 bo wtedy jest max wcisniecie w fotel. w eu4 jest to nieco szybciej ze wzgledu na lepsze sterowanie zmienna geometria.

najlepiej daj sie komus przejechac co sie na tym zna. moze przewod podcisnienia, sterownik, vacum itp itd. jesli gruszka jest zle ustawiona samochod czesto przechodzi w tryb serwisowy, kopci itp.

: 2015-07-16, 21:25
autor: pazura
w dieslu od 1700-1800 już musi ciagnąć... Np w M47 od tego zakresu musi iść..! Pamiętam fachowców którzy wymianili turbo, a przyczyna był zaworek doładowania :D typowa usterka

: 2015-07-31, 18:50
autor: NooN
Auto 2 dzień w warsztacie według mechanika wszystko ok. Założono z innego auta turbo w którym działa ok w moim ten sam problem.
Macie jakieś pomysły?

: 2015-07-31, 20:31
autor: Ciapek540
Zawór sterowania turbosprężarką, masz go pod maską po lewej stronie. Dokładnie za zbiorniczkiem od płynu do spryskiwaczy. Również miałem uszkodzony ten zawór i reakcja na gaz była mega słaba. Bardzo duży lag był za każdym wciśnięciem gazu. Spróbuj go podmienić i zobacz efekty

: 2015-08-01, 09:49
autor: marcov
Komputerem trzeba zrobic test tego zaworka i zobaczyc czy porusza się ciegno na turbinie. Jest w ogole podcisnienie w ukladzie sterowania?