Strona 1 z 1
[E39] Negatyw na seryjnym zawieszeniu
: 2015-09-06, 11:12
autor: kaczorex1996
Witam mam pytanie i szukam kogos kto juz przerabial ten temat w e39.
Mam e39 w seryjnym zawieszeniu na felgach 19'. Na nierownosciach mi lekko obciera tyl a przy pelnym skrecie przod. Czytalem ze na seri jakimis srubami z tylu idzie ustawic negatyw nawet do -3.5 stopnia , a z przodu przez dodanie podkladek tez lekki negatyw.
Robil ktos juz cos takiego?
Pozdrawiam
: 2015-09-06, 12:20
autor: KOWAL
jest to wykonalne, ja robilem tak u siebie, co prawda w e36 ale wydaje mi się, że wielkich różnic nie ma.
tutaj z tyłu
tutaj z przodu zauważalne są 2 podkładki, miedzy amorem zwrotnicą
: 2015-09-06, 13:12
autor: kaczorex1996
z przodu rozumiem ze trzeba odkrecic ta srube i podlozyc 2 podkladki ? jakies specjalne musza byc czy 1sze lepsze ?
a z tylu odkrecic i co dalej ?
pozdrawiam
: 2015-09-06, 13:30
autor: KOWAL
kaczorex1996, z przodu odkręcasz dolne mocowanie amora, są to po 2 śruby na koło i jadesz podkładki, nie byle jakie tylko o ile pamiętam to M12, nie ma też co przesadzać z ilością podkładek, ja mam po 1 i starcza, pamiętaj, że im więcej podkładek tym dłuższą musisz zastosować śrubę, wymienić ją.
z tyłu jest to sruba mimośrodkowa, która zmienia swój środek poprzez odkręcenie/dokręcenie.
Musisz ją bodajże odkręcić, aby się wysunęła ale tutaj dokładnie jak sie przyjrzysz to skumasz jej zasadę działania. Wiedz też, że jeżeli do tej pory te śruby nie były ruszane to lepiej zabezpieczyć się i kupić 2 nowe, bo te mogą się zwyczajnie urwać. Także wszystko z głową i rozsądkiem bo tutaj chodzi o zawieszenie czyli bezpieczeństwo..
: 2015-09-06, 16:36
autor: BeleX
jakie niby podkladki z przodu jak w E39 z przodu amor wchodzi do glowicy a nie jest od niej przykrecany z boku...tylko wchodzi od gory takie cos jak na zdjeciu nie wchodzi w gre
e39:
jedyny kat do zmiany to kupno regulowanych gornych mocowan amora i wtedy cos mozna przestawic...tak to nie ma zadnej regulacji z przodu
z tylu mozna kombinowac wahaczami na srubach mimosrodowych ale wtedy trzeba to ustawic z glowa bo inaczej zje opony
: 2015-09-06, 17:29
autor: KOWAL
a to wybaczcie , moj blad
: 2015-09-06, 22:04
autor: samael16
Kupiłeś niewłaściwy samochód do takich zabaw
Co do obcierania może dystanse? Skoro na nierównościach to może amory/sprężyny mają już za dużo lat?
Z przodu amor wchodzi w zwrotnice jak w E46 więc tylko camber plate nie wiem czy ktoś robi w pl cambery pod zwykłe amory a nie gwinty.
Tył chyba nie ma innej opcji jak ustawienie negatywu śrubą mimośrodową w górnym wahaczu, ale na 80% pęknie więc profilaktycznie kup nowe.
: 2015-09-06, 22:50
autor: kaczorex1996
Oki dzieki wielkie za pomoc i wgl odzew
Co do obcierania to amory jak i sprezyny mysle sa git. Felga jak i profil 19' 255/40 sa duze dlatego chyba obciera. Myslalem wlasnie nad dystansami jakies 20-30mn zeby sama felga wyszla lekko poza bude i do tego zalozyc wezsze opony np 205/ 215?
Co do samego negatywu i tak chciabym spobowac chociaz z tylu (zawsze to juz 50% sukcesu).
Ktos moze z forum wlasnie to robil na e39, ew ma pojecie i chwile wolnego czasu zebym mogl podjechac i zoabczyc jak to mialo by wygladac?
Pozdrawiam
: 2015-09-06, 23:07
autor: samael16
Co do rozmiaru nie powiem bo nie wiem jaki jest katalogowy. Powiem tyle w e46 dla 18 mam 225/40 i 255/35.
NA tyle co obciera o nadkola z boku czy u góry bo jak góra to negatyw dużo nie da.
: 2015-09-06, 23:17
autor: kaczorex1996
ostatnio zapakowalem 3os ciezsze na tyl zeby dokladnie zobaczyc o co obciera i obciera o wewnetrzna czesc nadkola (boczna czesc) . Dlatego tez sb pomyslalem ze jak polacze naciag + dystanse + lekki negatyw problem zniknie
chodz w sumie dla mnie to nie az taki problem , traktuje to bardziej jako cene za 19stki