Strona 1 z 2
[E39] Kontrola ASC
: 2015-09-08, 08:46
autor: Mroziu
Mój problem wygląda tak
Wracając z sobotniego SCP auto zabuskowało na mokrej nawirezchni,kontrola trakcji zadziałała prawidłowo.Ale po paru sekundach samoczynnie zapaliła się kontrolka ASC i nie dało się jej wyłączyć.Gdy dojechałem do domu i odstawiłem auto na jakis czas,po ponownym jago uruchomieni kontrolka juz nie świeciła
Po przejechaniu kawałka drogi ponownie sie zaświeciała.Podjechalem na kompa i "błąd położenie czujnika przepustnicy" Szukam dalej i .....dokopałem sie do cięgna streujacego przepustnicą ASC.Co się okazało że linka jest uszkodzona(poskręca,cienkie niteczki linki są pozrywane) To najprawdopodobniej blokowało i powodowało zapalenie sie kontrolki.Probowałem to reanimowac ale zrobiłem dwa kawałki linki
Linka zamowiona z ASO dopiero dojedzie,
Teraz moje pytanie
Czy brak tej linki ma wpływ na uruchomieni silnika ?Kręcić kręci ale nie odpala
: 2015-09-08, 10:03
autor: samael16
Jaki dokładnie masz silnik?
Jak rozumiem, nie ma linki tak? Jakie położenie przepustnicy wyświetla system? Bo może jest w zabezpieczeniach brak możliwości uruchomienia silnika bez sprawnej przepustnicy.
: 2015-09-08, 10:55
autor: Mroziu
Silnik mam M52 - 2,50l (125kW)
Chwilowy brak linki to jest.Przepustnica jest ma maksa otwarta
Mi tez się wydaje że jest jakieś zabezpieczenie.
Po przekręceniu kluczyka system sprawdza uklad i słychać zamknięcie i otwarcie sie przepustnicy.Teraz niema linki więc lipa
: 2015-09-08, 10:59
autor: BeleX
ciezko bedize odpalic z przepustnica ustawiona na pale...bedziesz musial poczekac na linke chyba bo inaczej tego ECU nie ogarnie...tak mi sie wydaje bo jak jest to cholera wie
: 2015-09-08, 11:21
autor: samael16
Sprawdziłem logikę mojego sterownika siemens MS43.0 z tego co wiem był on stosowany z rodziną M52 i M54.
Jeśli dobrze to przetłumaczyłem z angielskiego to faktycznie jest zabezpieczanie z EDK THROTTLE POSITION tutaj niezależnie od linki czy elektryki mamy czujniki w obu silnikach.
Skoro przepustnica jest otwarta na maksa to nie odpali, bo jest błąd na sygnale zwrotnym położenia.
Inpa nie rejestruje błędu przepustnicy bo zgodnie z instrukcją powinna wywalić błąd?
: 2015-09-08, 11:48
autor: Mroziu
No to czekam na linke,nic nie bede kombinował
Znajomy mechanik od ktorego kupiłem to auto mowi to samo co wy koledzy.
Za kazdym przekreceniem kluczyka system sprawdza obwód i ta przepustnice,pierun wie ile ta linka by jeszcze wytrzymała za nim by sie przetarła i urwała.Dobrze ze to na miescu sie stało a na gdzies w trasie bo wtedy dupa zbita i trzeba było by kombinowac
: 2015-09-08, 12:19
autor: BeleX
jedyne co mi przychodzi do glowy to zamknij ta przepustnice i zobacz wtedy
bo przy rozruchu wszystko powinno byc zamkniete poza krokowcem
: 2015-09-08, 13:56
autor: Mroziu
Auto stoi na warsztacie ale jak bede miał linke to obadam czy da rade tak zrobic,zamkne ja a druga opcja to polozenie posrednie,poprostu czyms ja zblokuje.Jak nie odpali to wiadomo ze linkamusi byc aby system zamknał ja i otworzył sam
: 2015-09-09, 13:37
autor: Mroziu
Nie dawało mi to spokoju.Poszedłem sprawdzić ta przepustnicę.
Maksymalnie otwarta auto nie odpala.Przy zamkniętej samo przezsie,też nie
Ale wykonałem patent jak na fotc,ustawiłem przepustnice w pozycji posredniej i autko dyga he he
: 2015-09-10, 08:14
autor: BeleX
piekny patent hehe
trzeba bylo isc do rowerowego po linke hamulcowa i bylo by po sprawie
: 2015-09-10, 13:16
autor: Admin
Mroziu pisze:autko dyga he he
i śmiga normalnie?
: 2015-09-10, 20:28
autor: Mroziu
Kolebka pisze:Mroziu pisze:autko dyga he he
i śmiga normalnie?
Tak
Ale na linkę nadal czekam
: 2015-09-10, 20:30
autor: Mroziu
BeleX pisze:piekny patent hehe
trzeba bylo isc do rowerowego po linke hamulcowa i bylo by po sprawie
Ważne że działa
Patrz o rowerowym nie pomyślałem
: 2015-09-11, 06:29
autor: BeleX
ja sie kiedys w rowerowym ratowalem linka do maski
ori linka nie wiem ale cos kolo 70 a rowerowa 3...
: 2015-09-11, 10:20
autor: Admin
Mroziu pisze:Kolebka pisze:Mroziu pisze:autko dyga he he
i śmiga normalnie?
Tak
Ale na linkę nadal czekam
to ciekawe bo jak u mnie o cybant haczyła co go zle zapiołem na rurce od przepływki to na stację benzynową dojechałem ale z niej juz wyjechac normalnie nie szło (zapalona kontrolka ASC + obroty na biegu lekko ponad 1000