Strona 1 z 1

[E39] problem z Gazem m52b20TU

: 2015-10-01, 12:32
autor: Pablow
od dłuższego czasu borykam się z pewnym problemem. Test to 6 cylindrowa jednostka i zanim założyłem gaz nawet gdy puściłem dość szybko sprzęgło, samochód nie gasł poszarpało i ruszał, teraz gdy nie dodam gazu od razu gaśnie..(na LPG, nie wiem ja na PB) do tego przyzwyczaiłem się... natomiast ostatnio przegazowałem go do 1.5 obrotów i jak obroty spadały to doszły do 0, nie była to jednorazowa sytuacja.

Dziwi mnie to o tyle że jego moc przy jeździe nie spadła w porównaniu do PB, problem dotyczy tylko niskich obrotów. zauważyłem też że przy dodaniu dość szybko gazu obroty najpierw spadają dopiero potem wzrastają. Zdarza mu się zgasnąć w czasie jazdy jak go wysprzęgle (głównie jak jest zimny)

: 2015-10-01, 13:11
autor: samael16
Vanosy, grzałki sond sprawne?

To wyłącz lpg i pojeździj na benzynie, prze tym spisz błędy i je skasuj po 50-100km zobacz jak wyglądają parametry dla benzyny, potem następne 100km lpg.

: 2015-10-01, 15:52
autor: Pablow
ok dam znać o efektach jak zrobie :)

: 2015-10-01, 18:51
autor: BeleX
obstawie źle nawiercony kolektor dolotowy....podwojny vanos jest na to strasznie czuly i to nie jest normalne zachowanie instalacji...mnie auto nie gasnie ale TEZ z tym walczylem...skonczylo sie przerabianiem instalacji ( drugie nawierty ) plus zmiana calej instalaki z wtryskami...

daj zdjecie jak jest nawiercony kolektor dolotowy i ogolnie zdjecie z pod maski

: 2015-10-02, 10:04
autor: samael16
BeleX samo źle nawiercenie nie będzie bezpośrednią przyczyną takich jaj (chyba że nieszczelność ale to raczej by czuć gaz lub wzrost obrotów jak się da samostartem po kolektorze)

Raczej obstawiam, że jak u Ciebie i u mnie na początku, źle poskładana instalacja i brak strojenia na korekty/afr.
Ja miałem delikatnie zjechany vanos ale pomimo tego na dobrze zestrojonej instalacji nie ma prawa być błędów typu gaśnie albo obroty latają jak chcą.

Belex wymieniałeś kolektor czy robiłeś obok?

: 2015-10-02, 11:05
autor: BeleX
u mnie poprawa byla u samego gazownika...nawiercili to jak normalne M52 czyli dosc wysoko....

w M52TU trzeba dac jak najblizej wtryskow dysze od gazu bo inaczej jest wlasnie taki cyrk

dlatego trzeba zerknac na zdjecia instalki

i tak widze ze bardziej ogarniasz ten gaz niz ja wiec sugeruje tylko te latwiejsze rzeczy :) afr'y i korekty to juz nie moja liga :)

ostatnio ogladalem korekty u siebie na zywo krotkie/dlugie - nic z tego nie wyciagnalem hehe ( mam podglad na zywo przez bluetootha i torqua )

: 2015-10-02, 11:56
autor: samael16
Odległość od wtrysków jak najbardziej będzie przyczyną lecz tutaj bardziej bym obstawiał za mocno przydławiony wtrysk w wtryskiwaczu gazowym.

Jeśli chodzi o strojenie to sam osobiście tego nie robiłem i też nie potrafię sprawdzić vanosów bo nie posiadam odpowiednio wydajnego laptopa do takich celów.
Vanosy sprawdzałem w katowicach w kodowanie bmw śląsk, remont instalacji lpg przeprowadziła firma silecia cars w katowiach (wszystko jest w mojej galerii).

: 2015-11-08, 16:08
autor: Pablow
po wizycie u gazownika (dokładnie 3 punktów), dowiedziałem że instalacja jest założona poprawnie, zrobili mi kalibracje listw, niby trochę lepiej ale nadal czasem zgaśnie.

(miałem zrobić zdjęcie, ale skoro 3 różnych gazowników powiedziało że jest ok, to powiedzmy że im wierze)

: 2015-11-08, 20:45
autor: marcov
jaki masz sterownik od LPG?

: 2015-11-08, 23:02
autor: Pablow
jak mi powiesz gdzie to pisze to Ci powiem :D

: 2015-11-09, 06:55
autor: marcov
Na sterowniku, musisz go odszukac.

: 2015-11-09, 07:53
autor: BeleX
w karcie gwarancyjnej od instalacji musi byc to napisane