Strona 1 z 1

[E39] Motornotprogram + ASC

: 2015-11-01, 15:43
autor: kaczorex1996
Wiam mam problem z e39... silnik 520i. + gas Staga
Zaswiecilo sie asc + check i wyswietil komunikat motornotprogram. Auto jak nie dotykam gazu chodzi niby normalnie chodz wydaje mi sie ze sa lekko obroty podwyzszone. Jak daje full gas to przestaje zwiekszac obroty gdzies przy 3.5k i przerywa jakby. Miialem juz kiedys taka sytacje ale po chwili odpalania , gaszenia, zmieniania B/G i odlaczania aku przeszlo. Zrobilem z pare k km i znow sie pojawilo. Jak dodam troche gazu i puszcze auto gasnie, jak spuszcze z obrotow pomalu to utrzyma sie. Auto od poczatku jak go kupilem schodzilo wolniej z obrotow na rozgrzanym silniku, na zimnym schodzil szybciej. Czy moze padl silnik krokowy takie bylby objawy?

Pozdrawiam

: 2015-11-01, 16:20
autor: samael16
To podjedź do kogoś kto ma kompa do staga i bmw np inpę lub disę bo przyczyn może być wiele, spadek ciśnienia, vanos, krokowiec, cewka, świece, akumulator, alternator i inne.

Skoro świeci się asc to padł któryś czujnik absu i go aktualnie nie masz wraz z asc.

: 2015-11-01, 16:45
autor: kaczorex1996
ABS nie swieci a jakby padl czujnik absu to tez by musialo sie zaswiecic? :)

Nowe wiesci, odloczylem przeplywke odpalilem i obroty wzrosly do 1k-1.5k, na zapalonym podlaczylem i troche spadly. Zrobilem rundke po miescie jakies 2km i niby chodzi ok ale obroty wolniej spadaja i utrzymuja sie w granicy 1k a powinno byc okolo 700-800?
Pozdrawiam

PS: Co do kompa to sprobuje cos wykombinowac.

: 2015-11-01, 20:44
autor: samael16
ASC bierze sygnał z czyjników jak mnie pamięć nie myli więc może sam moduł.

Obroty mogą być podwyższone z wielu przyczyn tak naprawdę ciężko coś powiedzieć bez obejrzenia parametrów live data silnika. Do diagnostyki oczywiście gaz należy wyłączyć.

: 2015-11-01, 21:33
autor: Pablo
Sprawdz linke z ASC

: 2015-11-01, 22:42
autor: kaczorex1996
Jakas mala podpowiedz gdzie ja szukac i co dokladnie obadac? :P

edit: Podloczylismy z ziomkiem pod kompa pod OBDII i wyskoczyl blad P1622
na necie znalazlem cos takiego [URL=http://]http://screenshooter.net/102245438/ilkumac[/URL]
Jutro po robocie co moze byc z ta cewka. Jakies pomysly? :)

: 2015-11-02, 17:06
autor: samael16
Sugestia idź do kogoś kto ma inpę i nie tylko odczyta błąd ale sprawdzi wszystkie parametry silnika.

Jak nie masz daleko do Niegowonic to zapraszam postaram się zdiagnozować co się dzieje.
Pokaż raz jeszcze link do błędu bo nie działa.

: 2015-11-02, 23:10
autor: kaczorex1996
Mam do cb 85km , troche kawałek :P
Wyczytalem gdzies jak zrobic reset przeplywki. Na odpalonym silniku odlaczyc i ponownie podlaczyc.
Po odlaczeniu obroty wzrosly do 1k-1,3k i po ponownym podloczeniu jakby sie ustabilizowalo. Pojezdzilem chwile , zgasilem pare razy auto i zgasl nawet check... dzis wyglada ok, nic sie nie swieci auto chodzi normlanie .. chodz .. dzis rano jechac do pracy (6rano) na 1dynce dodajac fuul gazu auto jakby przerywalo tzw nie przyspieszalo rownomiernie. Na cieplejszym silniku juz wszystko ok.
Nw czy to ma cos wgl wspolnego bo juz kiedys zauwazylem takie zachowanie na zimnym silnkiu.

PS: Lnk do bledu http://screenshooter.net/102245438/jhmvvtl

: 2015-11-03, 06:35
autor: samael16
Kto Ci takich bredni naopowiadał?
Odłączyłeś przepławkę w systemie zostanie zarejestrowany jej błąd i silnik obliczał parametry tylko na bazie sond lambda wynik utrata mocy i większe spalanie.

2 sprawy olej gaz, wyłącz go bo diagnozuje się na benzynie wszystkie kłopoty. To zamień miejscami cewki i zobacz czy błąd pójdzie za cewką.

Podłącz kompa do kogoś kto ma inpę a nie uniwersalne coś i nawet nie potrafi określić jaki to błąd i przyczyna.

: 2015-11-03, 06:41
autor: Mroziu
Jeżeli chodzi o ASC to nie dawni przerabiałem ten temat.Jak pisze Pablo,sprawdz linke,u mnie troszke byla naderwana,pozwijała sie i ja zablokowało.Dodatkowo sprawdz przepustnice bo moze sie zawiesiła i silniczek regulacji ASC znajduje sie po stronie kierowcy pod maska na nadkolu

/viewtopic.php?t=22314