Odma - N42B18
: 2015-11-17, 13:45
Witam!
Miesiąc temu kupiłem BMW e46 compact 316ti, od razu po zakupie wymieniłem olej na Castrol 5w30 pełny syntetyk, płyn chłodniczy na Prestone, filtry i parę innych pierdół. Ostatnio zajrzałem jak tam stan oleju (po wymianie jakieś 1500km), na bagnecie po długiej trasie było trochę mazi, pod korkiem czysto, w chłodnicy tylko płyn chłodniczy. Po przeczytaniu całego internetu stawiam, że to odma, z powodu stałych wolnych obrotów ok. 600obr/min, dymu z wydechu na postoju, poboru oleju i wyższego zużycia paliwa.
Chce się za to wreszcie zabrać, z tego co znalazłem najlepiej kupić nową odmę "zimową", rury mogą zostać stare (czy w środku są może jakies zaworki?). Wstępnie myślę, że da się to zrobić bez odkręcania podstawy filtra oleju, zatem czy dodatkowo wymieniać olej?
Czy jest ktoś kto robił czyszczenie odmy i może pomóc?
Miesiąc temu kupiłem BMW e46 compact 316ti, od razu po zakupie wymieniłem olej na Castrol 5w30 pełny syntetyk, płyn chłodniczy na Prestone, filtry i parę innych pierdół. Ostatnio zajrzałem jak tam stan oleju (po wymianie jakieś 1500km), na bagnecie po długiej trasie było trochę mazi, pod korkiem czysto, w chłodnicy tylko płyn chłodniczy. Po przeczytaniu całego internetu stawiam, że to odma, z powodu stałych wolnych obrotów ok. 600obr/min, dymu z wydechu na postoju, poboru oleju i wyższego zużycia paliwa.
Chce się za to wreszcie zabrać, z tego co znalazłem najlepiej kupić nową odmę "zimową", rury mogą zostać stare (czy w środku są może jakies zaworki?). Wstępnie myślę, że da się to zrobić bez odkręcania podstawy filtra oleju, zatem czy dodatkowo wymieniać olej?
Czy jest ktoś kto robił czyszczenie odmy i może pomóc?