Strona 1 z 1

e39 m52 ASC+T

: 2015-12-02, 19:49
autor: adibas
Witam mam pytanie odnośnie dzialania tego systemu e39 z silnikiem m52 -przepustnica na linke. Jak wiadomo w kryzysowych sytuacjach dlawi silnik i blokuje poszczególne kolo ale czy potrafi dodac sam gazu gdy następuje uślizg tylnej osi przy redukcji (np. na sniegu) jak ma to miejsce w m57 ??

: 2015-12-02, 21:15
autor: BeleX
nie dodaje samo gazu z tego co ja wiem

: 2015-12-07, 20:03
autor: Pablo
Dziala tylko i wylacznie na zasadzie upuszczania gazu

: 2015-12-09, 14:38
autor: adibas
Pablo tak dziala samo ASC, ASC+T blokuje tez tylne kola i tylne,DSC juz wszystkie 4.

: 2015-12-09, 17:58
autor: Pablo
Tylko ze w e39 nie wystepowalo ASC+T ;)

: 2015-12-10, 01:50
autor: Mystic888
W internetach pisza inaczej:
ASC+T (Automatic Stability Control plus Traction), automatyczna kontrola stabilności i trakcji to system który posiada takie możliwości i elementy składowe jak ASC lecz dodatkowo jeszcze posiada możliwość przyhamowania tylnych kół za pomocą hamulców tylnych. Ta dodatkowa funkcja systemu ASC+T pozwala przyhamować tylko jedno koło. Dodatkowo reakcja systemu jest szybsza. Przy próbie ruszenia na bardzo śliskiej nawierzchni gdy jedno koło wpada w poślizg a drugie ma przyczepność i samochód nie jedzie do przodu ASC+T działa jak mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu (tzw. szpera) przyhamowując jedno koło które kręci się szybciej i pozwalając mechanizmowi różnicowemu przekazać moment na drugie. System ASC+T występował w modelach BMW E31, E32, E34, E36, E39, E38.