Strona 1 z 1

[E39]Problem z odpalaniem na zimnym silniku

: 2016-10-07, 21:39
autor: Falconn
Witam, od jakiegoś czasu borykam się z problemem odpalania samochodu na zimnym silniku. Po odpaleniu chodzi nie na wszystkie gary, gaśnie, po ponownym odpaleniu jest ok ale podczas przyśpieszania dusi go przez chwilę, szarpie. Po kilku sekundach jest ok i auto już jedzie jak powinno, na wolnych obrotach na lpg czasem faluje. Świece są nowe Denso, cewki również zmienione na Boscha. Jakiś czas temu uszkodził się mi ten przewód od odmy :

Obrazek

Nie wymieniłem go jednak na oryginalny przewód "ryglowany" jak na foto, a zwykły podciśnieniowy. Czy mogą to być objawy uszkodzonej odmy?? Ewentualnie czy fajki na świecach mogą się uszkodzić i w ten sposób się to objawiać? przy wymianie świec nie wymieniałem fajek, jedynie potraktowałem je sprayem do czyszczenia styków elektrycznych.

: 2016-10-12, 10:57
autor: BeleX
bardziej obstarwiam ze masz lewe powietrze .....w duzej ilosci dlatego silnik tak kuleje

ta odma jest dosc istotna ....robisz z tego druciarstwo a potem pytasz dlaczego tak sie dzieje i silnik nie dziala :)

gora silnika musi byc szczelna

odkrec na zapalonym silniku korek oleju - jezeli nic sie nie zmieni z obrotami to masz problem ze szczelnoscia odmy

druga sprawa to obstawiam ze masz podwojny vanos wiec odma to jest kilka rurek a nie tylko jedna....jezeli pekla jedna to reszta tez moze byc uszkodzona jezeli ktos tam grzebal...trzeba to sprawdzic

( na kolektorze dolotowym na gorze jest rurka od odmy i ona wchodzi do tego co wymieniles...ona jest lekk ogumowata i tez czesto leci jako pierwsza - zerknij tam - zwlaszcza jak masz gaz i obok tej rurki sa wtryski od lpga )

: 2016-10-14, 18:30
autor: MaWe
BeleX pisze:bardziej obstarwiam ze masz lewe powietrze .....w duzej ilosci dlatego silnik tak kuleje
Lub uszkodzona przepływka, przerabiałem to u siebie w zeszłym tygodniu można zobaczyć po parametrach (korektach STFT, LTFT)
BeleX pisze: ( na kolektorze dolotowym na gorze jest rurka od odmy i ona wchodzi do tego co wymieniles...ona jest lekk ogumowata i tez czesto leci jako pierwsza - zerknij tam - zwlaszcza jak masz gaz i obok tej rurki sa wtryski od lpg )
Odma ze zdjęcia to odma od pokrywy zaworów do separatora oleju pod kolektorem.

Jeżeli chcesz sprawdzić odmy czy wszystkie są ok, zdejmij gumę za przepływką, nałóż worek na przepływkę i załóż rurę z powrotem. Potem ściągnij tą odmę ze zdjęcia z pokrywy zaworów i dmuchaj w nią ustami. Jak słychać gdzieś syczenie to masz gdzieś pękniętą odmę. Jeżeli słychać tylko bulkanie to jest ok ,bo powietrze które wdmuchasz poleci do miski olejowej :D

Objawy o których piszesz mogą też powodować padnięte wtryski LPG lub przepuszczający reduktor