Strona 1 z 1

[E36] Silnik trzyma WysokieWolneObroty 1500-2000 obr/min 1.

: 2008-09-22, 16:41
autor: michalrybnik
witam. caly czas mam problem z wolnymi obrotami wmoim silniku 1.6 m43. po odpalaniu auta na zimnym silniku obroty faluja. Wiekszosci czasu obroty utrzymuja sie na poziomie 1100obr/min. Jednkaze co jakis czas wolne obroty skacza do wartosci 1500 do 2000 obr/min.(niezaleznie cipely czy zimny problem sie pojawia)!!

Auto bylo podlaczane do kompa u mechanika. Uszczelniony zostal dolot, wymieniona końcówka mocy w komputerze DME oraz sonda lambda. i problem dalej sie utrzymuje.
Zalozone sa rowniez nowe swiece a ostatnio wyszczyscilem silniczek krokowy i prezpływomierz (przeplukalem w benzynie ekstrakcyjnej.

Inny mechanik stwierdzil ze moze to byc wlasnie wina Przepływomierza ?

Jest to naprawde dreczaca sprawa. Mial ktos podobny przypadek. po podlaczeniu auta do komputera wskaze on ze przeplywomierz jest uszkodzony??

Prosze o WASZA pomoc. POzdrawiam :m:
CZego to moze byc wina?? Mial ktos podobny problem trzymania wysokich wolnych obrotów ???

: 2008-09-22, 19:30
autor: Small3r
Może nieszczelny kolektor ssący? Wiem że czasem tak sie dzieje przy przekładce kolektora od M50 do M52 jak sie go dobrze nie uszczelni. Ale to chyba nie to ... Dzwine :shock:

: 2008-09-22, 21:26
autor: Krzys
Small3r, ale on pisal ze uszczelinik dolot.

: 2008-09-23, 06:10
autor: Small3r
Przepraszam pomyliłem :573:

: 2008-09-23, 08:47
autor: Venom
Nie znam budowy Twojego silnika ale podejrzewam ze masz problem z silnikiem krokowym. Coprawda zazwyczaj objawy niedomagan tego silniczka sa nieco inne ale moze to to. Silnik krokowy do wolnych obrotów mieści się przy przepustnicy i jest on odpowiedzialny za uchylanie lub domykanie przepistnicy tak aby regulować ilość powietrza dostarczanego do kolektora dolotowego(ssącego). Może on być również rodzajem zaworu w przypadku kiedy to przepustnica na wolnych obrotach jest całkowicie zamknięta a powietrze jest zasysane do kolektora kanałem obok przepustnicy, a w tym kanale pracuje zaworek którym to właśnie steruje silniczek krokowy dodając lub odejmując ilość powietrza potrzebnego silnikowi do pracy na biegu jałowym. Zazwyczaj recepta na tzw. "bujanie silnika" to wykręcić silniczek, wyczyścić, nasmarować i wkręcić.

Sprobuj - moze pomoze :)

: 2008-09-23, 13:11
autor: michalrybnik
silniczek krokowy (a wzasadzie jest to zawor biegu jalowego) juz 2 razy czyscilem w benzynie ekstrakcyjnej..fakt nie smarowalem go ajedynie przeplukalem i przedmuchalem sprezonym powietrzem

: 2008-10-01, 20:49
autor: shogun_zag
A co to znaczy ... czyściłem? Tzn jak? Przepłukałeś, przedmuchałeś i założyłeś?

Jeśli tak, to poświęć mu troszkę więcej czasu .... wyjmij go i "zanurkuj" nim min. na 24 godz. w benzynie ekstrakcyjnej. Jak bedziesz to robił, postaraj się, by naczynie było czyste tylko po to, byś na drugi dzień zobaczył, ile świństwa z niego wyleci - odmoczy się. Silniczek ustaw pionowo otworami dolotowymi w dół, wtyczką do góry tak, by poziom benzyny nie przekraczał złącza silniczka mechanika/elektryka.

Równie dobrze może być walnięty czujnik temperatury, który przekazuje błędne dane w wyniku czego silnik "idzie" cały czas na ssaniu. W tej sytuacji będzie ci żarł jak smok.
A przy okazji ... ile ci pali z tymi obrotami?

Napisz jeszcze,, czy obroty sa stałe, czy falują oraz czy przy np. 3-4 tys. obr./min nie dławi ci go (coś w rodzaju turbodziury) lub jak wyrzucisz na luz obroty zawisają na ok. 3 tys.... masz takie coś?