Strona 1 z 1

E39 Pęknięta głowica ?

: 2017-12-08, 16:31
autor: SekorSan
Na początku chciał bym wszystkich powitać.
I z góry przeprosić że zakladam nowy temat bo pewnie było "wałkowane milion razy na forum" ale jak wiadomo każdy przypadek jest inny.
Drodzy koledzy i koleżanki zwracam się do was z wielką prośbą o pomoc i poradę.
Mam problem ze swoją e39 2.2 benzyna. Problem wygląda tak , że gdy auto się dobrze rozgrzeje słychać dziwne odgłosy z układu chłodzenia. Nie wiem jak to wam opisać ale slychać jak by takie głuche pojedyńcze pukanie, albo jak by komuś przestawało bić serce przed śmiercią. Wiem źe nie którym to się może wydać śmieszne ale nie wiem do czego wam to porównać. Byłem zrobić test na obecność dwutlenku węgla w układzie i nie stety płyn testowy zmienił kolor. I tu moje pytania. Czy jak w aucie jest założony gaz może dostawać się do układu ? Czy wyrok to pęknięta głowica, uszczelka, blok, czy moze wszystko na raz ? Czy opłaca się ryzykować i robić remont głowicy ? I najważniejsze pytanie.
Czy lepiej kupić słupek ?
Znalazłem z tym samym oznaczeniem silnika czyli M54 B22 ale z anglika (e46) i nie 2.2 170km a 2.5 193km.
Z góry dziękuje za każdą wypowiedz i pomoc.

: 2017-12-08, 17:18
autor: marcov
Dobrze by było, gdybyś ten test powtórzył w innym warsztacie (na innym testerze). Silnik sie przegrzewa? wywala płyn?

: 2017-12-08, 18:04
autor: SekorSan
Właśnie silnik trzyma temperaturę ale jak trochę nią pośmigam to robi się kure... ciśnienie w układzie. Dodam że cały układ nowy (Węże chłodnica zbiorniczek pompa termostat łącznie z korkiem chłodnicy.

: 2017-12-08, 22:05
autor: marcov
Moze to byc efekt padnietej uszczelki pod glowica lub pekniecia w samej glowicy- dla pewnosci zrobilbym drugi test na innym testerze. Jesli wynik bedzie pozytywny to glowica do demontazu.

: 2017-12-09, 10:24
autor: SekorSan
Dziękuje wam za odpowiedzi na moje pytania.
A co w kwesti tego słupka ? Doradzi ktoś ? Nie ukrywam że czas nagli a nie do końca wiem czy on spasuje pod mój komputer i dla tego wolałem zapytać.

marcov po co na inny warsztat jechać i sprawdzać ? Mogą węże puchnąć i słychać sukanie w układzie od czegoś innego ??