Strona 1 z 1

[E39] Temperatura

: 2018-09-23, 13:03
autor: Mroziu
Po pięciu latach bez awaryjnej jazdy mam problem.
W piątek było ok,wczoraj jade autem hmmm,nie przełącza się na lpg.
Dało do myślenia
Zatrzymałem się żeby załatwić sprawę i jadę dalej,małe obc załączone i patrzę na obc,temperatura szybko rośnie,poszła poza pion,około 115 stopni,stanąłem i zgasiłem silnik.Załączyłem ogrzewanie aby wymusić obieg obiegna pompce obiegowej temperatura spada i tak sie dokulałem pod dom
Co może być ?
Górny wąż gorący,dolny zimny
Przez przelew do zbioniczek jest ciek wody a jak dodam gazu to jest to bardzo widoczne
Raz na jakiś czas dolewałem kapke płynu,aby był stan
Wczoraj gdzieś ubyło płynu dość sporo
Czy to może byc czarny scenariusz ?
w najlepszym wypadku tylko uszczelka (wnioskuje po tym że raz na jakiś czas troche plynu dolewałem)
Najgorszy głowica :552: :552: :552:

: 2018-09-24, 22:14
autor: bajan
termostat sprawdź , a co do ubytków jak masz lpg całkiem możliwe gdzieś na trójnikach z wodą ? Wymieniałeś pompe wody ? W tym modelu jest seria z plastikowym wirnikiem lubi się łamać . Pęknięty zbiorniczek i nieszczelny korek jeszcze przychodzi mi do głowy warto sprawdzić . Pozdrawiam

: 2018-10-03, 12:51
autor: Mroziu
Termostat wymieniłem i zalałem układ,temperatura wróciła do normy.Pompa wody była wymieniana ale z jakim wirnikiem to nie wiem bo to robił mechanik.Pompa działa bo przelewem plynie woda do wyrównaczego.Układ sprawdziłem na tyle ile mogłem,nic nie widziałem ale bez kanalu lipa.Pojechal do mechanika i okazało się jak piszesz,ubytek jest na trójniku,węże z wodą do lpg maja 10 lat,więc miało prawo.Mechanik to robi :kolebka:

: 2018-11-21, 11:31
autor: sawdam
Też miałem ten sam problem okazało się że trójniki dawali kiedyś plastikowe i mi nawet jeden pękł teraz dają metalowe wiec na takie były wymienione i czasami z temperatura się tak dzieje jeśli jest uklad zapowietrzony to skacze i opada.