PIOTREK-BMW pisze:Witam i pytam co myslicie o e39 z 2.0 24v 150km
mam teraz ten silnik w e36 i nie narzekam i jezdze na lpg a co wy myslicie tem sliniczek w e39 zagazowany oczywiscie???
nie wiem z jakiego roku masz E36, ale zakladam ze w niej jest silnik M50 2.0 jezeli tak to nie jest to ten sam silnik co w E39, bo tam juz jest M52, ta sama moc, ale za to podwojny Vanos, silnik oszczedniejszy, elastyczniejszy. Roznica do 100km/h pomiedzy E36 M50B20 a E39 M52B20 jest tylko 0,2s.
A co do wyboru wersji E39 520i to najgorszy wybor z mozliwych (jezeli cena jest elastyczna w miare) bo 523 pali tyle samo a jednak w dynamice jest roznica znaczna, 528 spala niewiele wiecej bo srednio w miescie Warszawa pali w okolicach 11-13, wiec na naszych zadupiach palic wiecej nie bedzie, a jest juz ogien odpowiedni bo 7,5s do 100, jest to zreszta jeden z najlpeszych silnikow lat 90-tych. A nie patrzac na dynamike, wyposazenie w wersjach mocniejszych jest zazwyczaj duzo lepsze, wysokosc OC nie wzrasta diametralnie. Patrzac na cene do mozliwosci, ekonomi, utraty wartosci i popytu to 528 to najmadrzejszy wybor.
a ja tam wole 2.5 zagazowane niz 2,0 bez ,a osiagi 2,5 na gazie i tak sa lepsze od 2.0,
na naszym forum jest test na hamownii, gdzie fachwcy wzieli E34 M50B25 i po regulacji ustawieniach moce wygladaly mniejwiecej tak (momentow nie pamietam):
Ze 192KM zrobilo sie:
- przy instalacji I gen ok 135KM
- przy II gen ok 150KM
- przy III gen - ok 180KM
- przy IV gen nie bylo utraty mocy (znaczacej)
Wiec co do gazu I czy II gen, taka 2.0 jest w stanie zrobic 2,5 litrowke, a przynajmniej kierowca nie martwi sie czy fuknie gaz czy nie, czy znow dam 300zl za przeplywke czy nie. Oczywiscie oszczednosc na lPG jest znaczaca, ale czasami iluzoryczna.
sekwencja jest dobra ale droga jest tansze rozwiazanie do gazu 1 i 2 generacji bloss(prawie jak sekwencja
cos kolego nie bardzo wiesz o czym piszesz, BlOS to nic innego jak ga