przegub elestyczny walu jest dosc trudny w wymianie szczegulnie w bmw seri5 i najlepiej jest to zrobic na kanale , choc ja juz kilka razy robilem to na podjazdach w garazu jednak nie polecam ze wzgledu na duze ryzyko wypadku oraz bardzo niewygodna pozycje robocza
.
Mozna to zrobic bez zrzucania wydechu ale trzeba przynajmniej sciagnac zawiesia wydechu, aby maxymalnie obwisnol wydech.
odkrecamy pierwsze trzy sruby mocowania walu do przegubu , potem podpore walu.
oczywiscie nalezy zdemontowac rowniez wszelkie oslony termiczne ,ktore moga przeszkadzac , jednak to czesto sie konczy urwaniem srob mocujacych te oslony
Pozostaje jeszcze odkrecic nakretke kontrujaca na wieloklinie aby mozna bylo w razie trudnosci rozpolowic wal , jednak nalezy zaznaczyc obie polowy walu w taki sposob aby zlozyc identycznie jak byl, w przeciwnym wypadku jesli przeskoczymy przynajmniej o jeden zab na wieloklinie to napewno pojawia sie wibracje .
po tym wszystkim odkrecamy pozostale 3 sruby przegubu .
Przy okazji mozemy skontrolowac luz na wieloklinie walka ze skrzyni z mocowaniem przegubu.
Luz w tym miejscu jak i w dalszej czesci ukladu napedowego charakteryzuje sie metalicznym stukiem przy zmianie obciazenia ( hamowanie -przyspieszanie).