Strona 1 z 2

wreszcie mam szpere

: 2007-06-06, 06:04
autor: mcgiver
no i stalo sie kupilem wreszcie szpere o przelozeniu ktorego szukalem i za niezla kaske -500zl
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=197632457
zaraz po przywiezieniu rozkrecilem w celu zdiagnozowania wnetrznosci
Wszystko super czysciutkie i blyszczace zeby bez uszczerbien i zmatowien .
A oto efekty 3 popoludni poswieconych na renowacje; wyczyszczona rdza , pomalowany korpus i wszystkie detale , wymieniony zimering gluwny , wymienione sruby, zostaje jeszcze problem z olejem , poniewaz nigdzie nie ma takiego SAF-XJ 75W-140 , a musi sie zgadzac co do jednej literki wiec jesli nie zalatwie dzis w BMW SIKoRA to marnie widze moje wystepy na zlocie w niedziele :cry:
http://bmw.big4.pl/album_pic.php?pic_id=1222
http://bmw.big4.pl/album_pic.php?pic_id=1221
http://bmw.big4.pl/album_pic.php?pic_id=1220
http://bmw.big4.pl/album_pic.php?pic_id=1219
http://bmw.big4.pl/album_pic.php?pic_id=1218
cos z tymi zdjeciami nie moge sobie poradzic na tym forum :roll:

: 2007-06-06, 10:02
autor: kisol
szpera fajna sprawa ja tez poluje ale do e36 325 za normalna kase do 1000zetow ...jak by ktos wiedzial to prosze o cynk.
z ciekawosci jakie masz przelozenie ze tak szukales? przeciez do e34 jest tego troche

: 2007-06-06, 10:20
autor: mcgiver
normalnie umnie jest 3,23 ,a ja szukalem i znalazlem 3,45 co spowoduje niewielka strate na VMAX ale takze minimalne skrucenie biegow , co mi jest na reke bo zyskam na sprincie :lol: .
Strasznie ciezko jest znalezc olej do tego :x , poniewaz ze wzgledu na mechanizm plytkowy o ograniczonym poslizgu musi byc specyfikacja SAF-XJ , a nie tak jak w zwyklym dyfrze SAF-X. Chodzi tu o specjalny dodatek teflonowy zapobiegajacy zatarciu plytek ciernych.
Na sklepach niema , na allegro niema , w serwisie Volwo ,Landrower niema,
Niema nawet na dzien dzisiejszy w BmwSikora , a moga miec dopiero w piatek za 80zl za litr
Znalazlem dopiero w Toyocie w bielsku za 50 zl za litr, i po pracy zaraz tam jade po odbior :lol: .

: 2007-06-06, 13:53
autor: Krzys
kisol ty nie masz szpery?? Ja bym tez zmienil na krotsze przelozenie :D

: 2007-06-06, 15:35
autor: kisol
mam dyferek 3.15 (bez blokady)i wydaje mi sie ze krotszy bedzie przeszkadzal do cywilnej jazdy przynajmniej po drogach szybkiego ruchu .Auto przy takiej mocy bedzie nie potrzebnie "wylo" na wysokich obrotach.W E30 mialem 3.64 i zmienilem na 4.10 roznica duza.Teraz zalezy do czego chcesz miec przystosowane auto :D
Ty Krzys masz szpere ?

: 2007-06-06, 16:40
autor: franz3xxi
ja tez bym chetnie kupil szpere do e36 :D

: 2007-06-06, 17:28
autor: Cris
a powie mi ktos co to wogole jest?? :oops:
:):):) poszukalem w necie i juz mniej wiecej wiem :P:P

: 2007-06-06, 18:18
autor: Krzys
to jest takie cos ze tylna os jest napedzana dwoma kolami a nie tak jak w wiekszosci aut tym kolem ktore ma mniejszy opor.

Dodane po 34 sekundach:

mam szpere :)

: 2007-06-07, 09:27
autor: franz3xxi
Krzys pisze: mam szpere :)

jaka?? :roll:

: 2007-06-07, 12:48
autor: Krzys
oryginalna 25%. Przelzoenia nie pamietam ;)

: 2007-06-08, 00:39
autor: franz3xxi
aha ;D

: 2007-06-11, 06:46
autor: mcgiver
kisol pisze:mam dyferek 3.15 (bez blokady)i wydaje mi sie ze krotszy bedzie przeszkadzal do cywilnej jazdy przynajmniej po drogach szybkiego ruchu .Auto przy takiej mocy bedzie nie potrzebnie "wylo" na wysokich obrotach.W E30 mialem 3.64 i zmienilem na 4.10 roznica duza.
fakt ruznica duza , ale to co ja bede zakladal (narazie niepowodzenie ze wzgledu na inny rozstaw srub na flanszach polosi ) wedlug obliczen VMAX zmniejszy mi sie o 6,8% ,czyli jesli moja beta jest w stanie jechac 240km/h to po zalozeniu tego dyfra wyjdzie 224km/h , co na polskie drogi jest wystarczajaca predkoscia :twisted: .

: 2007-06-11, 09:46
autor: kisol
slyszalem ze w dyfrach z M3 ,M5 wlasnie nie pasuja do normalnych wersji polosie i wal wiec... :D :D :D podobno idzie to przelozyc ze starego
Co do zmiany przelozenia to zaznaczam wg gustu uzytkownika bo przeciez ja tez zmienilem na duzo krotszy w E30 tylko zeby wiedziec co go czeka...wieksza przyspiecha i mniejszy V-max :D

: 2007-06-11, 10:39
autor: mcgiver
co do rozstawu otworow na flanszy walu to jest taki sam , niestety na polosi sie nie zgadza bo jest 5mm ruznicy.
Sa dwa rozwiazania takiego dylematu:
1. kupienie polosi i piast odpowiadajacych otworami na wiekszy rozstaw co wiaze sie z wydatkiem kilku stowek.
2.W zapasie czesci ktory posiadam , znalazlem 2 polosie z rozstawem mniejszym i 1 z rozstawem wiekszym.
Teraz pozostaje pociecie polosi na pol i pospawanie ich tak aby byl zgodny rozstaw na flansze dyfra i flansze piasty kola.
Spoko , takie zeczy robi sie nawet w sporcie :lol: , mam kumpla ktory mi podsunol to rozwiazanie bo takie zastosowali kiedys w firmie w ktorej pracowal i w ktorej poskladali Polo 240KM swego czasu mistrz polski na 1/4 mili. :twisted: .

: 2007-06-26, 13:41
autor: Jeztom
Krzys pisze:oryginalna 25%. Przelzoenia nie pamietam ;)
oj Krzys, cos mi sie wydaje ze masz troche ta szpere poscierana...

Mialem 324TD w E30 ze szpera i wierz mi Krzys robilem na placu co chcialem....

kolega mial E36 ISe i zalozyl most ze szpera z 2,5, troszke sie nakombinowali ale dal rade, to co on wyprwaial to zadna 2,5 by sie nie powstydzila...

Mcgiver, szkoda, ze wczesniej nie zauwazylem tematu, dalbym Ci namiar(poszukalbym namiaru) na sklep w jastrzebiu w ktorym ja sie zaopatrzylem w olej XJ . Ceny nie pamietam, ale strzega go jak zlota w jubilerze :D nie ma mozliwosci by kumpel-pracownik cos podprowadzil dla kumpla nie pracownika...

pzdr