helou
zapalila mi sie juz kontrolka oil service, jest tam olej polsyntetyczny
silnik 1.6, benzynka
przebiegu ma moja bryczka juz ponad 260 tys. i pare osob doradzilo mi przejsc na mineralny
ja jestem dupa z tym wszystkim wiec sie pytam was - zostac na polsyntetyku czy przejsc na mineralny?
i od razu pytanie - gosciu mi podawal oznaczenie tego oleju ktory juz tam jest ale zapomnialem to (10w cos tam cos tam) - czy jak wleje jakis inny polsyntetyk to czy stanie sie kuku?
skoro to półsyntetyk to pewnie oznaczenie 10w40.Moja betka ma przebiegu 270 tys. i cały czas leje pólsyntetyk i tak samo radze. Po co zmieniać jak jest dobrze.Gdybyś miał mineralny a zmieniłbyś na półsyntetyk wtedy mógłbyś mieć problemy. Nie zapomnij o filtrze oleju.
olej: Mobil 1, Shell Helix, Castroll
filtr: Kneht lub Man
[ Dodano: 25 Listopad 2008, 21:42 ]
jeszcze jedno pytanie - jak sie po wymianie oleju pozbyc kontrolki Oil Service?
rozumiem ze trzeba to jakos skasowac to pomozcie nowemu
ale mechanik ktory wymienial mi olej wiedzial jak to zrobic - kupilem u niego filtr oleju i olej to gratis wymiana trzeba bylo jakies zworki pod maska zewrzec i wlaczyc stacyjke
na necie mozesz znalezc schemat
mam taki sam silniczek 1.6 benzynka ja narazie śmigam na mobilu 10w 40 ale za tysiaka mam wymiane oleju i sie przezucam na Valvoline maxlife 10w40 + modifikator troche o tym czytałem ale samemu chce to wyprubować
Czekamy na opinie z użytkowania olej podobno nie najgorszy, mój silniczek również zalany jest Valvoline i na pewno jest lepszy od Mobila który jest rozlewany w Polsce.
SIEMA MOJA BETA TEZ JEZDZI NA 10W40 TERAZ WYMIENIAŁEM PRZY 277000TYSI¡CACH I NIE BENDE LAŁ INNEGO BO NAWET W KATALOGU PISZ¡ ZE TAKI OLEJ CZA LAć MYŚLAŁEM ZE JAK STARSZE AUTO TO WLEJE 15W40 ALE MI ODRADZILI POZDRO