Strona 1 z 3

[Exx] Pomoc w rozwiązaniu małego sporu

: 2008-12-14, 22:34
autor: Artur330d
Jak to niekiedy jest z ojcem i synem ja (E46) i ojciec(E34) poruszyliśmy temat spalania. Nie chodzi tu o to jak jeździć żeby spalić 0,5 litra mniej i dać się wyprzedzać rowerzystom, nie chodzi mi bynajmniej o przepis na małe spalanie albo jego redukcję. Spór polega na dwóch odrębnych stylach hamowania:

Ja - przykładowo jadę drogą i widzę że wskoczyło światło czerwone więc powoli redukuję dajmy na to z 4 na 3 potem 2, 1 i staję przy skrzyżowaniu,

Ojciec - ta sama sytuacja jak powyżej tylko że on tak samo dajmy na to z biegu 4 wrzuca luz i hamuje hamulcem nożnym.

Powiedzcie mi kto z nas hamuje bezpieczniej i oszczędniej. Nie chodzi mi o to ile można zaoszczędzić paliwa i jakim stylem, ale o to kto MA RACJę ja czy ojciec.

Niby durne pytanie ale nasz spór trwa od 2 tygodni i każdy z nas trzyma się przy swoim.

Proszę o głosy i wypowiedzi kto ma rację :D.

Pozdrowienia dla forumowiczów.

: 2008-12-14, 22:36
autor: Przygoda
Artur na 100000% Ty masz racje

: 2008-12-14, 22:36
autor: wojteks86
ja wiem ze na luzie masz wieksze spalanie przy hamowaniu, hamowanie silnikiem jest najkorzystniejsze
ja zostawiam na biegu dopoki auto nie jest bliskie "zdychania" wtedy daje sprzegielko i hamuje do zatrzymania

: 2008-12-14, 22:38
autor: Przygoda
jest to sprawdzone i potwierdzone i zalecane hamowanie biegami przy dojezdzaniu do swiatel gdy jest czerwone

: 2008-12-14, 22:42
autor: Swobi
Oczywiście że hamowanie silnikiem jest bardziej ekonomiczne, wtedy auto nie potrzebuje paliwa jak w przypadku utrzymywania obrotów na luzie.Przecież to nawet na ekonomizerze widać.Masz racje stary, mam nadzieje że się założyłeś o jakieś 0,5l :mrgreen:

: 2008-12-14, 23:13
autor: Artur330d
Ojciec zostaje powoli przygnieciony :D. Ale dodał jeszcze jedno : że jak przy około 80km/h walne 3 bieg i cały czas w dół do praktycznie zatrzymania z górki to mam na pewno dużo wyższe spalanie bo ja mam obroty bardzo wysokie a on ma luz czyli poniżej 1 tyś. obr/min. - nieugięty jest :D.


Swoją drogą: To jedno z nielicznych forów gdzie można dostać konkretne odpowiedzi, nie kończy się taki post kłótnią i bezsensownym finiszem.

SZACUN :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: !!

: 2008-12-15, 00:08
autor: LUCKY
a kto powiedzial ze przy 80 masz zredukowac do 3?? na 4 tez wyhamujesz a zeby zmniejszyc obroty nie musisz calkiem sprzegla puszczac....

zdecydowanie hamowanie silnikiem wygrywa :)

: 2008-12-15, 00:58
autor: Admin
jak masz wlaczony jakikolwiek bieg i obroty wyzsze niz na jalowym i nie masz wcisnietego pedału gazu to silnik nie pobiera paliwa, no chyba ze jest to sary gaznikowy silnik, przy 80km i 3 cim biegu autko nic nie pali jak nie masz wcisnietego gazu, autko staje sie mniej ekonomiczne jak np wrzucisz jedynke bo wtedy psujesz skrzynie :P

: 2008-12-15, 08:33
autor: Artur330d
kolebka pisze: autko staje sie mniej ekonomiczne jak np wrzucisz jedynke bo wtedy psujesz skrzynie :P
No tu masz rację ze wtedy koszty jazdy mogą się znacznie dźwignąć :D:D.

: 2008-12-15, 09:19
autor: BARTIG
na pewno tak jest, sprawdzalem to kiedys w sceniku bo tez mialem spor :wink:
chwilowe spalanie przy chamowaniu silnikiem pokazywalo 0.0
przy luzie i hamulcu 0.4

: 2008-12-15, 16:39
autor: Kons18
kolebka pisze:jak masz wlaczony jakikolwiek bieg i obroty wyzsze niz na jalowym i nie masz wcisnietego pedału gazu to silnik nie pobiera paliwa, no chyba ze jest to sary gaznikowy silnik, przy 80km i 3 cim biegu autko nic nie pali jak nie masz wcisnietego gazu, autko staje sie mniej ekonomiczne jak np wrzucisz jedynke bo wtedy psujesz skrzynie :P
Taka prawda,że przy hamowaniu silnikiem jeśli nie dasz gazu to silnik nie pobiera paliwa bo nie otwierasz mu przepustnicy!Też się dużo ludzi o to ze mną spiera,ale tak właśnie jest.Zresztą wszystko na ekonomizerze widać jak już ktoś wspomniał.Pozdro

: 2008-12-15, 23:54
autor: SAFAR
Ja również potwierdzam, przerabiałem to już jak miałem Escorta, i teraz jak mam BMW tak samo postępuje. Hamowanie biegami jest najoszczędniejsze :) Pozdr.

: 2008-12-16, 01:17
autor: zdziaszek
Ja tez sie zgadzam i potwierdzam, biegami zdecydowanie lepiej i przewaznie oszczedniej :))

: 2008-12-16, 11:58
autor: dave
No to ja też się zgadzam z wami, jeszcze niedawno było o tym w Jeździe Polskiej tym programie na TVN TURBO ---biegami ekonomicznie i ekologicznie :razz:

: 2008-12-16, 20:25
autor: Krzys
kiedys mialem spor o to w robocie wlasnie. Wszyscy mowili ze na luzie auto mniej pali bo mniejsze obroty. Czytalem o tym duzo. Nazywa sie to cut off(odciąć). Auto wtedy nie spala ani grama paliwa. Ciezko ludziom to wytlumaczyc ale Ty masz racje i to bez dyskusji ;) Jest to ekonomiczniejsze i dla paliwa i dla hamulcow :)