I. Aby zarejestrować czasowo auto w Niemczech i przywieźć na kółkach do Polski należy przy kupnie samochodu żądac brief, poświadczenie wymeldowania, badania TUV, AU i sporządzić umowę badź żądać fakturę z komisu. W Niemczech wykupujemy niemieckie tablice czasowe wywozowe w miejscu, gdzie ostatnio ten samochód był zameldowany, ktore kosztuja 150 EUR (w tym ubezpieczenie 2 tyg) (wydzialy komunikacji lokalne są nawet w miasteczkach wielkości 10 tys. mieszkanców)
II. Jeśli auto wieziemy na lawecie to wystarczy brief auta i umowa badź faktura z komisu + poświadczenie wymeldowania i strzała do domu.
1. Tłumaczenie przysięgłe dokumentów - umowy/rachunku oraz dokumentów samochodu, tj. brief i dowód rejestracyjny, koszt. ok 80 zł
2. Badanie Techniczne. Jeżeli pojazd jest sprawny, to pełne badanie. Jeżeli niesprawny, to zapłacisz 2x, bo w Urzędzie Celnym musisz przedstawić dokument z badania technicznego pełnego lub tylko odczyt numerów za który zapłacisz kilkadziesiąt złotych, a później i tak będziesz musiał zrobić pełne badanie techniczne przed pójściem do Wydziału Komunikacji
3. Zrobić po 2 kserokopie wszystkich dokumentów
4. Urząd Celny: (masz na to 5 dni od deklarowanej daty przekroczenia granicy!)
a) wypełnić i złożyć deklarację AKC-U (Deklaracja Uproszczona Nabycia Wewn¹trzwspólnotowego, Wniosek o wydanie potwierdzenia zapłaty podatku akcyzowego, dołączyć kserokopie dokumentów samochodu, tłumaczeń i badania technicznego
b) wpłacić do kasy kwotę akcyzy podan¹ przez celnika/czkę
c) wpłacić 17 zł za wydanie potwierdzenia zapłaty podatku akcyzowego na konto Prezydenta odpowiedniego miasta - w UC powiedzą co i jak
d) tego samego lub następnego dnia odebrać potwierdzenie zapłaty podatku akcyzowego (są sygnały że trwa to kilka dni!)
5. Urząd Skarbowy (zaświadczenie o zwolnieniu z podatku VAT):
a) wypełnić w 2 kopiach i złożyć deklarację VAT-24 oraz kserokopię dokumentów pojazdu i tłumaczeń. Ważne jest żeby UC podbił na naszej kopii złożenie VAT-24!
b) wpłacić 160 zł za wydanie zaświadczenia, które będzie do odbioru po 1-2 tygodniach
6. Wydział Komunikacji: (tu dwie uwagi - przedstawiamy oryginały dokumentów, bo WK sam je kseeruje o obija pieczęciami i drugie - do WK idziemy z pełnym przeglądem, a nie odczytem numerów)
a) Wypełnić wniosek o zarejstrowanie pojazdu i dołączyć w oryginale dokumenty pojazdu, umowę/rachunek, potwierdzienie zapłaty akcyzy, podpieczętowaną przez US kopię deklaracji VAT-24 (nie zawsze honorują!), pełne badanie techniczne a) wnieść opłaty: komunikacyjną za tablice, książkę pojazdu w kwocie 242,50 zł - powiedzą co i jak na miejscu
b) oraz opłatę recyklingową w kwocie 500 zł
7. Z dowodem narazie tymczasowym, tego samego dnia (!) idziemy do ubezpieczyciela celem zawarcia umowy minimum OC.
8. Po około 14 dniach odbieramy z Urzędu Skarbowego zaświadczenie w/s obowiązku VAT i z tym do WK gdzie już bez dodatkowych opłat dostaniemy stały dowód oraz książkę pojazdu.
[Exx]Formalnosci związane ze sprowadzeneim auta z zagranicy
Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Wróć do „Mechanika & Eksploatacja”
Przejdź do
- Przywitaj się
- ↳ REGULAMIN
- ↳ Przywitaj się
- ↳ Galeria BMW
- ↳ Zrób to sam
- ↳ Polecane lub niepolecane warsztaty, fachowcy, sklepy itp
- Klub
- ↳ Gadżety klubowe
- ↳ Spotkania, zloty, imprezy
- ↳ Archiwalne galerie naszych BMW
- BMW TEAM SLASK
- ↳ Mechanika & Eksploatacja
- ↳ Elektryka
- ↳ Car Audio
- ↳ Tuning i stylizacja
- ↳ Wokół BMW
- ↳ Nasze BMW
- Giełda
- ↳ Sklepik BMW TEAM SLASK
- ↳ Sprzedam
- ↳ Kupię
- ↳ Czarna lista
- ↳ Usługę wykonam
- ↳ Zlecę usługę
- ↳ tuningshop24.pl
- Różne, najróżniejsze
- ↳ Off topic
- ↳ Przydatne linki
- ↳ Uwagi, wnioski, skargi i zażalenia
- ↳ k64 BMW garage & performance
- Inne
- ↳ Gorilla electronics - diagnostyka, kodowanie, kluczyki, chiptuning, adaptacje VIN
- ↳ UBEZPIECZENIA
- ↳ II Zlot BMW Team Slask 2009
- ↳ III Zlot BMW Team Slask
- ↳ Fotorelacje ze Spotów
- ↳ Pomoc w Zakupie
- ↳ Zaprzyjażnione kluby