Strona 1 z 1
[Exx] Tuleja tylnego wahacza
: 2009-04-18, 21:31
autor: wielebny
Mam problem dotyczący tylnego wahacza w mojej E46.
Czy orientuje się ktoś z Was czy element nr 4 jest wprasowany w wahacz czy tylko skręcany śrubą nr 19? Ten sam element występuje w E46 i E36 więc może ktoś miał już z tą tuleją do czynienia?
I jeszcze pytanie - czy znacie kogoś kto mógłby mi pomóc w wymianie?
Z góry dzięki za pomoc.
: 2009-04-18, 22:26
autor: jacky28
ta tuleja nr.4 jest w prasowana w wahacz a przez jej środek jest śruba.Ale samemu mozna ją wbic bądz prasowac,mechanik nie bedzie miec z tym zadnych problemów
: 2009-04-18, 22:30
autor: wielebny
Tego się obawiałem. Czyli bez prasy się nie obejdzie (nie jestem zwolennikiem wbijania młotkiem ;P )
A znacie kogoś z okolic Rybnika kto po pracy mógłby się tego podjąć (oczywiście pomogę w pracach).
: 2009-04-18, 22:37
autor: Juniorek
: 2009-04-18, 22:39
autor: wielebny
Juniorek - powiedz ile Ci zajęła czasu cała ta wymiana?
: 2009-04-18, 23:19
autor: Admin
no ja zamiast prasy uzywam podnosnik hydrauliczny dlugą belkę, podłogę i sufit, z zadna tuleją nie mialem problemow, ale potrzebowalem 2 osoby do pomocy
: 2009-04-20, 22:05
autor: Juniorek
: 2009-04-22, 19:43
autor: Krzys
Juniorek pisze:wielebny, Pykłem to w 2 godzinki
ja tez u siebie na lewarku
Ale kolejny raz by mi sie nie chcialo tego robic. Najgorsze bylo wbijanie tego.
: 2009-04-23, 07:30
autor: Tomi325
w zależności od tego jakie kupisz tuleje proponuje dawać je na klej lub nie...
: 2009-04-23, 07:37
autor: wielebny
Znalazłem mechanika w pobliżu, który zna się na rzeczy. Za wymianę tych tulei (obie - prawa i lewa) wraz z ustawieniem geometrii zażyczył sobie 150PLN. Mam nadzieję, że nie zmieni zdania bo dziś mam auto do odbioru
Z tego co się zorientowałem to za samą geometrię u Sowady chcą 100PLN wiec te 150PLN to nie jest zbyt wygórowana cena.
[ Dodano: 24 Kwiecień 2009, 11:52 ]
Wczoraj odebrałem autko. I chciałbym się z Wami podzielić moimi spostrzeżeniami:
W Rybniku na ul. Gliwickiej przy salonie/komisie Mustang otworzono serwis BMW. Byłem - i muszę przyznać robi dobre wrażenie - ludzie znają się na robocie. Miałem pewne obawy jak mechanik do sprawdzenia stanu tulei podszedł z łomem, ale ogólnie pełen profesjonalizm. Niestety cena również "profesjonalna" - za wymianę jednej tulei zażyczyli sobie 300 złotych plus 100 złotych za ustawienie geometrii. Grzecznie podziękowałem za ofertę i zamówiłem tylko części (tak na marginesie to dobry punkt do zamawiania oryginalnych części BMW).
Znajomy polecił mi warsztat:
Zysek Janusz Diagnostyka Samochodowa
Jejkowice, ul. Główna 118, tel. 032 4302443
I to był strzał w dziesiątkę. Całkiem duży warsztat (stanowiska na 6 pojazdów plus to co mogą to robią na placu) majster zna się na rzeczy i widać, że robią dobrze. Umówiliśmy się na 150 złotych za zrobienie obu tulei (P+L) i geometrię. Samochód zostawiłem o godz. 21 a jak przyjechałem następnego dnia po robocie ok 15 autko już czekało. Majster wziął 130 złotych.
To tyle z mojej relacji - wnioski możecie wyciągnąć sobie sami.
: 2009-04-26, 07:31
autor: -Bolo-
Przyjacielu, ja bym się nie cieszył tylko bardzo martwił, ponieważ komplet tych tulei nieoryginalnych ale wmiare dobry zamiennik np. Febi to koszt 100 zł. ¯eby to dobrze zrobić, bez zbędnego trzaskania młotkiem (zawieszenie aluminiowe) trzeba zdemontować całe zawieszenie. Koszt geometri jednej osi to min 50 zł. Robocizna min 100 zł. Policz sobie sam, ile to wychodzi i dobrze się zorientuj czy Ci wymienili te tuleje, czy tylko "pościemniali" by było dobrze. Za taką cene nie można tego zrobić nawet na najgorszych chińskich wszach.
U mnie w okolicy Wodzisławia koszt wymiany jednej tulei to koszt 200 zł. min normalnie 300 zł.i to jest robota porządna.
Jeżdząć e46 niestety nie można chodzić od mechanika do mechanika i pytać kto tańszy
BMW to nie opel czy vw. Jak jeździsz takim autem, to powinno Cię stać na porządne części i sprawdzonego mechanika. Jak będziesz tak serwisował twoje auto to za parę lat będzie to ruina i pójdzie na allegro jako kolejna "igła".
: 2009-04-27, 10:51
autor: wielebny
Części kupiłem oryginały BMW. Podane koszty to sama robocizna. A określenie jak jeżdżę e46 to powinno mnie stać na wydanie 400 PLN za wymianę jednej tulejki to chyba nieporozumienie. Co - jak jeździsz BMW to masz być jeleń i płacić więcej za robociznę za markę? Czym ma się różnić robocizna wymiany tulejki w BMW a np. Audi czy nawet VW? Nie chodzi o to aby chodzić i pytać kto tańszy, ale kto zrobi dobrze za rozsądne pieniądze. E46 to już nie nówka fura z salonu tylko 10-cio letnie auto i będzie coraz więcej rzeczy do wymiany dlatego szukałem warsztatu, do którego można jechać z takimi pierdołkami. Większość z nas naprawia swoje maleństwa w garażu (poczytaj opisy wyżej) więc nie ma co się szczypać, że wydałem mniej niż 1/4 pensji na wymianę tulejki. Przywiozłem nowe oryginalne części, facet wymienił. stare oddał. Niczego nie ukrywał. Wiesz - wydaje mi się, że jeśli jest mechanik, który robi dobrze to powinno się takich reklamować na forum.