Strona 1 z 1

[E36] Jaką rolę pełni korek chłodnicy???

: 2009-07-15, 19:36
autor: Michał K.
Jaką rolę pełni korek chłodnicy w e36?
Ma zapobiec wydostaniu się wypychanej podczas pracy silnika wodzie? czy tylko chroni przed zabrudzeniami, a woda nie powinna byc wypychana ku górze.

ps: w chłodnicy tymczasowo znajduje się woda a nie płyn.

: 2009-07-15, 19:45
autor: DAREX
Chodzi Ci o ten korek u góry co się wlewa płyn ??? :mrgreen:

: 2009-07-15, 19:47
autor: IVAN
Trochę dziwne pytanie jak dla mnie :zdziwko: ale tak wlewa się np płyn przez niego lub wodę, no i zapobiega wyciekaniu płynu bo w końcu tam też wytwarza się ciśnienie i gdyby nie korek to by to wykipiało :wink: a po za tym to jak by nie było korka to by się układ zapowietrzył ;) to tak na chłopski rozum :mrgreen: :wink: więc chcąc nie chcąc będziesz musiał zainwestować w korek :lol: taki joke :bmw:

: 2009-07-15, 19:50
autor: DAREX
Jezu, no normalne że musi być korek a czym byś chciał wodę wlewać :mrgreen:

: 2009-07-15, 20:27
autor: Michał K.
Dzięki Ivan. Darex, co jak co ale korkiem wody nie zamierzałem wlewac :lol:
Pytanie może nie typowe, ale dla mnie dośc istotne.

: 2009-07-17, 08:39
autor: Marcin
Jaką rolę pełni korek chłodnicy w e36?
Jak sama nazwa mówi: DO ZAKORKOWANIA CHŁODNICY. :DDDDDD
Krótko mówiąc: musi być!!!

: 2009-07-19, 06:46
autor: korona
Korek to nie takie proste urządzenie jak nakrętka na butelce. Działa jak zawór bezpieczeństwa i utrzymuje właściwe ciśnienie w układzie (ok 1bar w BMW z tego co pamiętam). Układ chłodzienia jest ciśnieniowy - powód: przy wyższym ciśnieniu płyn wrze później (dla 1 bar woda wrze w ok 110*c). Z powodu uszkodzonego korka w połączeniu z np uszkodzonym termostatem bardzo często dochodzi do poważnych awarii np rozerwania chłodnicy, węży lub uszczelki pod głowicą.

: 2009-07-19, 09:24
autor: pazura
Zgadzam się z wypowiedzią "korona", myślę ze wlasnie koledze o taka odpowiedź chodziło, pozdrawiam!

: 2009-07-23, 10:44
autor: KoNiK
rozleciał mi sie dzisiaj plastikowy korek ze zbiorniczka wyrównawczego chłodnicy (e46 320d) i nie trzyma ciśnienia, objeździłem wszystkie sklepy w okolicy i nigdzie nie mają na stanie, tylko na zamówienie, a za pare godzin wybieram sie do chorwacji :???: mam pytanie dam rade tak dojechać, najwyżej co kilkaset km wody bym dolewał czy mam wała?

: 2009-07-23, 18:23
autor: korona
Wg mnie nie dojedziesz bez awarii, obstawiam że po prostu płyn się zagotuje (brak ciśnienia w układzie, patrz mój post wyżej). Mam kilka takich korków, info na priv

: 2009-07-23, 19:46
autor: Marcin
KoNiK pisze:rozleciał mi sie dzisiaj plastikowy korek ze zbiorniczka wyrównawczego chłodnicy (e46 320d) i nie trzyma ciśnienia, objeździłem wszystkie sklepy w okolicy i nigdzie nie mają na stanie, tylko na zamówienie, a za pare godzin wybieram sie do chorwacji :???: mam pytanie dam rade tak dojechać, najwyżej co kilkaset km wody bym dolewał czy mam wała?
Moja odpowiedź i tak już za późno, ale pisał Korona...
kilka km, mógłbyś podjechać, ale w taką trasę bez korka...
NAWET SIę NIE WYGŁUPIAJ!!! Szkoda beemki.

: 2009-08-08, 12:21
autor: damianf4
przez nieszczelny układ chłodzący zamordowałem już 3 silniki. w motocyklu właśnie przez nie szczelny korek. kolejne 2 to juz silniki w mojej betce (1.8 (M40)) przez nieszczelną chłodnice ( nie trzymała ciśnienia) więc osobiście polecam zadać o układ chłodzący naj częstszymi tego przypadkami są pęknięte głowice. remont takiego silnika jest ekonomicznie nie uzasadniony. wymiana to duża zagadka na co się nadziejesz. :573:

[ Dodano: 8 Sierpień 2009, 13:35 ]
Naj ważniejsze to też nie jeździć na wodzie tylko na płynie
temp wrzenia. wody 100st płynu ok 129
temp zamarz. od 0 st w dół płyn -37st
płyn nie paruje jak woda.