[E34] Inspekcja
[E34] Inspekcja
Mam problem nie moge wykasowac inspekcji i kontrolek z oleju,proszę o pomoc
Resetowanie BMW Service indicator lights
Skasowania komputera można dokonać zwierając odpowiednie piny w złączu diagnostycznym. Złącze takie znajduje się w komorze silnika.
Występują dwa typy złącz; piętnasto-pinowe stosowanie w samochodach do 1987 i dwudziestopinowe stosowane później. W modelach z tego roku (1987) łatwo rozpoznać rodzaj złącza. Dokładny opis kasowania znajduje się poniżej. Jeszcze jedna uwaga odnośnie komputerka. Wiele problemów i zakłóceń w pracy tego urządzenia powoduje akumulatorek podtrzymujący jego pamieć. Jeżeli dzieją się jakieś dziwne rzeczy typu mamy cały czas 5 zielonych diod zapalonych lub nie udaje nam się skasować pamięci to przyczyny należy szukać w zasilaniu (samo ogniwo i wszelkie połączenia jak ścieżki na tablicy zegarów) Akumulatorek umieszczony jest w dolnej-prawej części deski rozdzielczej.
Resetowanie ustawien komputerka serwisowego.
Zdejmujemy osłonę złącza i odnajdujemy piny 7 i 1 dla wcześniejszych modeli, a 7 i 19 dla tych po 1987.
Opis złącza do 1987 (ważniejsze, ciekawsze piny):
1 - Minus
3 - Czujnik temp.
5 - Sygnał z czujnika tlenu
7 - Service indicator
11 - Przekaznik rozrusznika
13 - Zapłon
Opis złącza po 1987 (ważniejsze, ciekawesze piny):
1 - Zapłon
7 - Service indicator
11 - Przekaźnik rozrusznika
14 - Plus
16 - Sygnał z czujnika tlenu
19 – Minus
Przy wyłączonej stacyjce cienkim przewodem łączymy 7 i 1 (lub 7 i 19). Pięć razy upewniamy się ze połączyliśmy właściwe i włączamy zapłon (nie uruchamiamy silnika !). Po paru sekundach gasną lampki związane z wymianą oleju (oil service). Po 10 sekundach gasna lampki zwazane z przeglądem (inspection). Wszystkie zielone diody powinny się świecić.
Różnicą pomiędzy kasowaniem oil service a inspection jest czas na jaki zewrzemy piny. W momencie pojawienia się zielonych lampek (to oznacza skasowanie pamięci) szybko wyłączamy stacyjkę !
W firmowym urządzeniu do kasowania używane są trzy piny 7, 14 i 19. Na 14 jest "plus" z akumulatora. Służy on do zasilania timera.
Po 1993 zaszły pewne zmiany. Zmiany dotyczą czasu kasowania i wynoszą:
Oil service - od 3s
Inspection - od 12s
Aha no i piny masz po obu stronach kielichów amortyzatorów, odkreca sie je i tyle znajdz odpowiednie i kasuj.
Powodzenia
Skasowania komputera można dokonać zwierając odpowiednie piny w złączu diagnostycznym. Złącze takie znajduje się w komorze silnika.
Występują dwa typy złącz; piętnasto-pinowe stosowanie w samochodach do 1987 i dwudziestopinowe stosowane później. W modelach z tego roku (1987) łatwo rozpoznać rodzaj złącza. Dokładny opis kasowania znajduje się poniżej. Jeszcze jedna uwaga odnośnie komputerka. Wiele problemów i zakłóceń w pracy tego urządzenia powoduje akumulatorek podtrzymujący jego pamieć. Jeżeli dzieją się jakieś dziwne rzeczy typu mamy cały czas 5 zielonych diod zapalonych lub nie udaje nam się skasować pamięci to przyczyny należy szukać w zasilaniu (samo ogniwo i wszelkie połączenia jak ścieżki na tablicy zegarów) Akumulatorek umieszczony jest w dolnej-prawej części deski rozdzielczej.
Resetowanie ustawien komputerka serwisowego.
Zdejmujemy osłonę złącza i odnajdujemy piny 7 i 1 dla wcześniejszych modeli, a 7 i 19 dla tych po 1987.
Opis złącza do 1987 (ważniejsze, ciekawsze piny):
1 - Minus
3 - Czujnik temp.
5 - Sygnał z czujnika tlenu
7 - Service indicator
11 - Przekaznik rozrusznika
13 - Zapłon
Opis złącza po 1987 (ważniejsze, ciekawesze piny):
1 - Zapłon
7 - Service indicator
11 - Przekaźnik rozrusznika
14 - Plus
16 - Sygnał z czujnika tlenu
19 – Minus
Przy wyłączonej stacyjce cienkim przewodem łączymy 7 i 1 (lub 7 i 19). Pięć razy upewniamy się ze połączyliśmy właściwe i włączamy zapłon (nie uruchamiamy silnika !). Po paru sekundach gasną lampki związane z wymianą oleju (oil service). Po 10 sekundach gasna lampki zwazane z przeglądem (inspection). Wszystkie zielone diody powinny się świecić.
Różnicą pomiędzy kasowaniem oil service a inspection jest czas na jaki zewrzemy piny. W momencie pojawienia się zielonych lampek (to oznacza skasowanie pamięci) szybko wyłączamy stacyjkę !
W firmowym urządzeniu do kasowania używane są trzy piny 7, 14 i 19. Na 14 jest "plus" z akumulatora. Służy on do zasilania timera.
Po 1993 zaszły pewne zmiany. Zmiany dotyczą czasu kasowania i wynoszą:
Oil service - od 3s
Inspection - od 12s
Aha no i piny masz po obu stronach kielichów amortyzatorów, odkreca sie je i tyle znajdz odpowiednie i kasuj.
Powodzenia
Latać bokiem to jo lubia wtedy w nosie sobie dłubia
Chroń mnie Boże przed mym samym bo pod maską mam barany
Chroń mnie Boże przed mym samym bo pod maską mam barany