Strona 1 z 2

[E36] Spadek mocy na cieplym silniku

: 2009-10-13, 10:27
autor: Damianfbi
Witam

Mam nastepujacy problem w BMW E36 323 97r otoz mialem do pokonania trase 1800 km po przejechaniu 900 km samochod jakby stacil na mocy i to dosc znacznie przy dodawaniu gazu dusil sie jakby nie dostawal paliwa i przy redukcji biegow i wciskania pedalu gazu ciagle zwalnial .. zjechalem na stacje na wolnych obr norlanie pracowal przy dodawaniu gazu bylo slychac strasznie metaliczny dzwiek i silnik nie rowno pracowal ostygl pojechalem do salonu bmw w niemczech gdzie podpieli pod kompa i wykazalo kilka bledow skasowali i znow wyskoczyly ... samochod ostygl i jechal troche lepiej .. zrobilem kolejne 900 km i zaczal chodzic jakby normalnie ale nie do konca dochodzi przy 5800 obr i jakby odcina zaplon ale idzie dalej tylko juz sie dusi , kiedy jest zimniejsza to chodzi lepiej ... czasem po mocnym cisnieciu na paru biegach silnik gasnie i zaczyna strzelac z wydechu .. zgasnie i pozniej odrazu idealnie zapala i jedzie dalej jakby nic sie nie stalo... moze ktos wie co to moze byc slyszalem ze moze to byc wina katalizatora mogl sie zapchac i po przejechaniu kolejnych 900 km przepalic a moze nie do konca .. moze przeplywka... pomozcie !!

: 2009-10-13, 12:57
autor: Sobik
mi to wygląda na przepływke. a to powiedzieli Ci jakie błędy były???

: 2009-10-13, 15:04
autor: Pablo
A mi na katalizator który sie rozpadł i zatyka tłumik swoimi kawałkami

: 2009-10-13, 16:32
autor: Damianfbi
bledow bylo kilka ale nie potrafili mi ich przetlumaczyc na angielski wykasowali je ale znow wyskoczly po przejechaniu sie i ponownym podpieciu... dziwi mnie to ze auto po przejechaniu kolejnych 900 km jakby samo sie naprawilo lecz nie do konca.... jak jest nie do konca cieple o wiele lepiej chodzi na wyzszych obr niz kiedy ma temperature w polowie mam na mysli troche przed bo wiadomo ze nie powinno sie cisnac jak silnik zimny.... przeplywka odpieta i chodzi tak samo nic sie nie dzieje z silnikiem obr moze o 20 obr sie zmieniaja prawie nie zauwazalnie....

: 2009-10-13, 18:20
autor: WilQ
Kolego sprawdz sobie przeplywke jak kolega wyzej pisze x)) moze jeszcze sonda padla

: 2009-10-14, 11:50
autor: Damianfbi
moze ktos podpowie jak najlepiej sprawdzic przeplywke ? a co do sondy to nie wiem bo na wolnych obr chodzi rowno nic nie szarpie tylko powyzej 5800 obr do 6500 sie dusi ...i ostatnio pali 18-20 L w miesice caly czas...

: 2009-10-14, 15:11
autor: Pablo
Przepływke najprosciej sprawdzic podmieniając ją. Poszukaj jakiegos znajomego co ma ten sam silnik i sprawdz przełożenie to 5 minut ;)

: 2009-10-14, 19:21
autor: bmwojtas
a ten katalizator sobie sprawdziłeś jeśli sie rosypał to zależy jak sie ustawi to może zatykac wydech i silnik przy wiekszych obrotach bendzie sie dusił

: 2009-10-15, 11:16
autor: Damianfbi
przeplywke sprawdze jak tylko znajde kogos z takim silnikiem bo akutalnie jestem w irlandi i tuaj rzadko maja takie wieksze silniki a co do katalizatora to jak go moge sprawdzic?

: 2009-10-15, 11:41
autor: Pablo
Jedyna opcja wykrecic go i zajrzec do srodka

: 2009-10-15, 12:12
autor: Damianfbi
a co sadzicie zeby go wogole wyrzucic i dac rurke tej samej srednicy zamiast niego? czy spalanie wzrosnie albo moc spadnie? bo czytalem rozne opinie na ten temat

: 2009-10-15, 16:09
autor: kisol
Ja mam tak zrobione wywalone katy i wspawane rurki takiej samej srednicy .Autko chodzi lepiej ale jest glosniejsze.Co do spadku mocy to podobne objawy daja czujnioki polozenia ale chyba duzo gorzej :roll:

: 2009-10-15, 17:45
autor: Damianfbi
masz wyciete katy i co mocy przybylo ? i spalanie nie wzroslo ? powiem tak u mnie moc jest w miare ale idzie do 5800 obr i pozniej lipa a bylo dobrze do 6500 obr .. znow jak by byla sonda to by nie rowno pracowal co nie? a mi chodzi dobrze przy normalnej jezdzie tylko zaczela palic 19 ostatnio ;/

: 2009-10-16, 06:21
autor: WilQ
witam a pod kompa podlaczyles auto? moze jakis blad masz

: 2009-10-16, 07:08
autor: Sobik
kolego skoro powyżej pisałeś że pali Ci koło 18 litrów to tak jak i inni pisali, może to być sonda, bądz też bardzo czesty przypadek tego typu objaw- czujnik temperatury silnika(kiedy będzie uszkodzony to będzie podawał komuterowi złe wartosći i wtedy jeśli będzie podawał cały czas tą samą wartość oprową zimnego silnika, to cały czas silnik będzie chodził na ssaniu i przez to też za dużo spala i nie chodzi jak powinno bo ma za bogatą dawke paliwa, przez co z kolei błedy z sondy i przepływki też mogą wskoczyć z powodu niezgodnych danych.Sprawdz czy wraz z wzrostem temp. silnika oporność czunika temperatury sie zmienia, nie wiem dokładnie jakie ma mieć wartości ale to napewno na necie znajdziesz.