[E46] LPG.Zła praca silnika na benzynie
[E46] LPG.Zła praca silnika na benzynie
Panwie jest problem.Od dnia założenia instalacji LPG.A dokładniej od dnia następnego(mój pierwszy dzień uzytkowania autka po odebraniu z auto-mixu).Problem polega na tym,że faluja mi obroty na zimnym silniku(przy ruszaniu szarpie lub gaśnie).Na gazie chodzi dobrze.Wcześniej nie maiałem problemów z pracą silnika na benzynie.Moim zdaniem coś nie tak z instalacją.W czwartek jade do skrzyszowa niech ustawiają.CO MO¯E BYć PRZYCZYN¡????
Ostatnio zmieniony 2009-11-07, 22:55 przez luki e 46, łącznie zmieniany 1 raz.
Samym problemem może być to, że zdecydowałeś się na zagazowanie auta
Bo:
Jeśli masz założoną nową instalację - obowiązuje ją gwarancja, więc nie staraj rozwiązywać problemu sam, ani w innych warsztatach.
Jeżeli już podjęli się założenia owej instalacji to ma ona działać tak, aby nie było różnicy pomiędzy pracą na gazie, a benzyną.
Bo:
luki e 46 pisze:Wcześniej nie maiałem problemów z pracą silnika na benzynie.
Rozwiązanie już sam znalazłeśluki e 46 pisze:W czwartek jade do skrzyszowa niech ustawiają
Jeśli masz założoną nową instalację - obowiązuje ją gwarancja, więc nie staraj rozwiązywać problemu sam, ani w innych warsztatach.
Jeżeli już podjęli się założenia owej instalacji to ma ona działać tak, aby nie było różnicy pomiędzy pracą na gazie, a benzyną.
A to wszystko wina admina ( ͡° ͜ʖ ͡°)
:D:D nie mogłem się powstrzymać widzę, że ja nie jeden myślę, że gaz jest do kuchenek i zapalniczek hehe nie denerwujcie się wszyscy od razu ;p_Marcin_ pisze:Samym problemem może być to, że zdecydowałeś się na zagazowanie auta
Co do twojego problemu, instalatorzy zaradzą na pewno. Popieram także to co napisał MIRRAS, lecz w twoim przypadku to krótki okres czasu. Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 2009-11-09, 20:29 przez pazura, łącznie zmieniany 1 raz.
Podsumowując:
1.autko wcześniej śmigało na benzynie bez problemu(brak falowania)-czyli bardzo małe prawdopodobieństwo,że cos szwankuje w samym ukladzie silnika(zaczęło w 2 dniu jazdy na lpg)
2.ewidentne niedociągniecia w ustawieniach lub montażu instalacji.
3. pech,że cos nawliło w sterowaniu,zasilaniu silnika na benzynie(raczej odpada)
1.autko wcześniej śmigało na benzynie bez problemu(brak falowania)-czyli bardzo małe prawdopodobieństwo,że cos szwankuje w samym ukladzie silnika(zaczęło w 2 dniu jazdy na lpg)
2.ewidentne niedociągniecia w ustawieniach lub montażu instalacji.
3. pech,że cos nawliło w sterowaniu,zasilaniu silnika na benzynie(raczej odpada)
reset ECU?? Możesz sobie zrobic reset BC, trzymasz lewy guzik na zegarach, przekrecasz zaplon na 1, pozycja 19, czekasz az wyswietli sie opcja LOCK OFF, nastepnie pozycja 21 to jest reset OBC.. Czyli nic Ci to nie pomoże. Nie wiem jaki reset masz na myśli ;p Z tego co mi wiadomo to nie ma nic wiecej do resetowania Pisałeś o przepływce, ze niby oszukuje. Jeśli oszukuje to nią się zajmij. Wlasnie przeplywomierz miałem na myśli pisząc posty powyzej. Przy gazie występują również problemy z sondą, ale nie jestem wykwalifikowanym mechanikiem, zeby Ci bardziej podpowiedziec. pozdrawiam
1) odłączamy aku - najpierw minus , potem plus
2) zabezpieczamy aku ,zeby kable w zaden sposób go nie dotkneły wywołujac spiecie
3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2
4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU
5) po upływie tych, dajmy na to 15 minut , wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, na nowo podłączamy aku : "+" potem"-"
6) uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzic na biegu jałowym przez 5 minut
7) wyłączamy go na , ponownie, 5 minut
teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najnizszym mozliwym biegu
( zaleznie od typu skrzyni ) przyspieszamy przez cały zakres obrotów( do przynajmniej 5000 rpm) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracic obroty az do obrotów biegu jalowego - i tak trzykrotnie
9) nastepnie znów zatrzymujemu auto i pozwalamy pracowac na biegu jałowym przez 5 minut
czasami wystarcza kiedy zastosujemy pkt. 1 i 2 na dluzszy kres czasu( kilka godzin).
oto reset ECU
2) zabezpieczamy aku ,zeby kable w zaden sposób go nie dotkneły wywołujac spiecie
3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2
4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU
5) po upływie tych, dajmy na to 15 minut , wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, na nowo podłączamy aku : "+" potem"-"
6) uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzic na biegu jałowym przez 5 minut
7) wyłączamy go na , ponownie, 5 minut
teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najnizszym mozliwym biegu
( zaleznie od typu skrzyni ) przyspieszamy przez cały zakres obrotów( do przynajmniej 5000 rpm) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracic obroty az do obrotów biegu jalowego - i tak trzykrotnie
9) nastepnie znów zatrzymujemu auto i pozwalamy pracowac na biegu jałowym przez 5 minut
czasami wystarcza kiedy zastosujemy pkt. 1 i 2 na dluzszy kres czasu( kilka godzin).
oto reset ECU
weź pojedź do dobrego mechanika bo szkoda twojego czasu.. komputer w samochodize jest po to zeby te błędy wychwycił i pomogł w diagnozie, wiec podłącz do komputera i zobacz co go boli, a nie czarowanie. jak masz cos zdupane to zas problem powróci po resecie. Winą może być przyeplywomierz, albo sonda nie ma sie co czarować, ze jest to częstą usterką.. wiec jak chcesz dam Ci nr mechanika. pozdr