Strona 1 z 2

[E46] LPG.Zła praca silnika na benzynie

: 2009-11-07, 22:52
autor: luki e 46
Panwie jest problem.Od dnia założenia instalacji LPG.A dokładniej od dnia następnego(mój pierwszy dzień uzytkowania autka po odebraniu z auto-mixu).Problem polega na tym,że faluja mi obroty na zimnym silniku(przy ruszaniu szarpie lub gaśnie).Na gazie chodzi dobrze.Wcześniej nie maiałem problemów z pracą silnika na benzynie.Moim zdaniem coś nie tak z instalacją.W czwartek jade do skrzyszowa niech ustawiają.CO MO¯E BYć PRZYCZYN¡????

: 2009-11-08, 11:50
autor: Marcin
Samym problemem może być to, że zdecydowałeś się na zagazowanie auta :(((
Bo:
luki e 46 pisze:Wcześniej nie maiałem problemów z pracą silnika na benzynie.
luki e 46 pisze:W czwartek jade do skrzyszowa niech ustawiają
Rozwiązanie już sam znalazłeś :wink:

Jeśli masz założoną nową instalację - obowiązuje ją gwarancja, więc nie staraj rozwiązywać problemu sam, ani w innych warsztatach.
Jeżeli już podjęli się założenia owej instalacji to ma ona działać tak, aby nie było różnicy pomiędzy pracą na gazie, a benzyną.

: 2009-11-08, 12:33
autor: Krisstoff
A założyłeś sekwencję czy poskąpiłeś i założyłeś zwykłą instalację?

: 2009-11-08, 12:39
autor: MIRAS
podejrzewam że coś spaprali bo na benzynie musiał by chodzić normalnie czasami po dłuższej jezdzie na gazie może trochę kuleć na benzynie ponieważ wtryski mogą sie trochę zastać ale wystarczy pojezdzić na benzynie i wraca do normy ale w nowej instalacji nie ma prawa

: 2009-11-08, 13:48
autor: luki e 46
Sekwencja IV generacji.Tez podejrzewam,że cos spaprali.Ale sa długo na rynku i polecani :neutral:

: 2009-11-08, 16:33
autor: Krisstoff
Nie masz się czym przejmować, instalacja jest na gwarancji więc niech naprawiają żeby auto działało tak jak powinno

: 2009-11-09, 15:21
autor: pazura
_Marcin_ pisze:Samym problemem może być to, że zdecydowałeś się na zagazowanie auta :(((
:D:D:D nie mogłem się powstrzymać widzę, że ja nie jeden myślę, że gaz jest do kuchenek i zapalniczek hehe nie denerwujcie się wszyscy od razu ;p

Co do twojego problemu, instalatorzy zaradzą na pewno. Popieram także to co napisał MIRRAS, lecz w twoim przypadku to krótki okres czasu. Pozdrawiam!

: 2009-11-10, 09:27
autor: luki e 46
Podsumowując:
1.autko wcześniej śmigało na benzynie bez problemu(brak falowania)-czyli bardzo małe prawdopodobieństwo,że cos szwankuje w samym ukladzie silnika(zaczęło w 2 dniu jazdy na lpg)
2.ewidentne niedociągniecia w ustawieniach lub montażu instalacji.
3. pech,że cos nawliło w sterowaniu,zasilaniu silnika na benzynie(raczej odpada)

: 2009-11-10, 15:10
autor: pazura
Jedź tam i to sprawdź, czekam z niecierpliwością na diagnozę mechaników, a podaj jeszcze przebieg samochodu, bo podejrewam jedną rzecz lecz tylko w mojej głowie, nie chce palnąć żeby smiechu nie bylo :)

: 2009-11-13, 08:22
autor: luki e 46
Ustawiał mi mape od benzyny bo to jest podobno przyczyną.A auto teraz trzęsie sie jak galaretka.Coś mnie strzeli :evil: .Znów musze do osłów jechać.Spróbuje jeszcze sam reseta kompa zrobić

: 2009-11-13, 20:49
autor: Marcin
A tak miało być pięknie na gazie :lol:

: 2009-11-13, 21:09
autor: luki e 46
Aktualnie jeżdżę na benzynie.Chce zobaczyć czy wszystko wróci do normy.Gazownik sugerował mi że przepływka trochę oszukuje.Panowie jak zrobić reset kompa(ECU)?

: 2009-11-14, 15:52
autor: pazura
reset ECU?? Możesz sobie zrobic reset BC, trzymasz lewy guzik na zegarach, przekrecasz zaplon na 1, pozycja 19, czekasz az wyswietli sie opcja LOCK OFF, nastepnie pozycja 21 to jest reset OBC.. Czyli nic Ci to nie pomoże. Nie wiem jaki reset masz na myśli ;p Z tego co mi wiadomo to nie ma nic wiecej do resetowania :) Pisałeś o przepływce, ze niby oszukuje. Jeśli oszukuje to nią się zajmij. Wlasnie przeplywomierz miałem na myśli pisząc posty powyzej. Przy gazie występują również problemy z sondą, ale nie jestem wykwalifikowanym mechanikiem, zeby Ci bardziej podpowiedziec. pozdrawiam

: 2009-11-14, 17:12
autor: luki e 46
1) odłączamy aku - najpierw minus , potem plus
2) zabezpieczamy aku ,zeby kable w zaden sposób go nie dotkneły wywołujac spiecie
3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2
4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU
5) po upływie tych, dajmy na to 15 minut , wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, na nowo podłączamy aku : "+" potem"-"
6) uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzic na biegu jałowym przez 5 minut
7) wyłączamy go na , ponownie, 5 minut
teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najnizszym mozliwym biegu
( zaleznie od typu skrzyni ) przyspieszamy przez cały zakres obrotów( do przynajmniej 5000 rpm) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracic obroty az do obrotów biegu jalowego - i tak trzykrotnie
9) nastepnie znów zatrzymujemu auto i pozwalamy pracowac na biegu jałowym przez 5 minut

czasami wystarcza kiedy zastosujemy pkt. 1 i 2 na dluzszy kres czasu( kilka godzin).

oto reset ECU :wink:

: 2009-11-14, 23:38
autor: pazura
weź pojedź do dobrego mechanika bo szkoda twojego czasu.. komputer w samochodize jest po to zeby te błędy wychwycił i pomogł w diagnozie, wiec podłącz do komputera i zobacz co go boli, a nie czarowanie. jak masz cos zdupane to zas problem powróci po resecie. Winą może być przyeplywomierz, albo sonda nie ma sie co czarować, ze jest to częstą usterką.. wiec jak chcesz dam Ci nr mechanika. pozdr