[E46] 330D & 320D falowanie obrotow na zimnym silniku 6
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 320
- Rejestracja: 2007-01-13, 17:04
- Lokalizacja: Racibórz/zawada ks.
- Kontakt:
[E46] 330D & 320D falowanie obrotow na zimnym silniku 6
e46 330D (wogole chyba kazdy diesel w e46)
problem:
jak jest w okolicach 0 stopni, lub tmp. - za kazdym razem
faluja obroty :
tzn od 600 900rpm , dopoki sie nie zagrzeje na maxa silnik (tzn jazda pare KM)
wyglada to tak: 600obrotow (4sekundy) , 900obrotow (4sek) i znow 600 , widac jak minimalnie sie wskazowka rusza z obrotomierza no i slychac holera to
moze odma? albo co?
problem:
jak jest w okolicach 0 stopni, lub tmp. - za kazdym razem
faluja obroty :
tzn od 600 900rpm , dopoki sie nie zagrzeje na maxa silnik (tzn jazda pare KM)
wyglada to tak: 600obrotow (4sekundy) , 900obrotow (4sek) i znow 600 , widac jak minimalnie sie wskazowka rusza z obrotomierza no i slychac holera to
moze odma? albo co?
Ostatnio zmieniony 2009-12-16, 17:04 przez k64, łącznie zmieniany 2 razy.
e36 M50B25 TURBO ! pierwsze m50 z 394 kucami na pokladzie bez kucia / stage 3 in progress
e46 3.0 D Touring - od pkt. A - > B
www.k64.pl BMW Performance
e46 3.0 D Touring - od pkt. A - > B
www.k64.pl BMW Performance
U mnie wraz z nadejściem ostatniego ochłodzenia pojawił się ten sam problem. Jest to na 99% zabrudzony silniczek krokowy, który przy mrozie chodzi ciężej lub się blokuje. Przerabiałem to już w mojej poprzedniej E36. Po wyczyszczeniu był spokój. Dodatkowo warto wymienić świece i przewody WN. Czekam tylko na miejsce na warsztacie i muszę wykonać te czynności .
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 320
- Rejestracja: 2007-01-13, 17:04
- Lokalizacja: Racibórz/zawada ks.
- Kontakt:
jak mnie to wkur*** moze komputer cos pokaze , w co watpie ,
e36 M50B25 TURBO ! pierwsze m50 z 394 kucami na pokladzie bez kucia / stage 3 in progress
e46 3.0 D Touring - od pkt. A - > B
www.k64.pl BMW Performance
e46 3.0 D Touring - od pkt. A - > B
www.k64.pl BMW Performance
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 320
- Rejestracja: 2007-01-13, 17:04
- Lokalizacja: Racibórz/zawada ks.
- Kontakt:
wogole to pierwsza sekunda moze 2 po odpaleniu przy mrozie obroty wogole swiruja mi tak jak by nie wiedzial co zrobic to jak ktos cos wymysli niech da znac, napewno to nie wina swieczek. Mysle ze jakis czujnik albo cos z odma ....
e36 M50B25 TURBO ! pierwsze m50 z 394 kucami na pokladzie bez kucia / stage 3 in progress
e46 3.0 D Touring - od pkt. A - > B
www.k64.pl BMW Performance
e46 3.0 D Touring - od pkt. A - > B
www.k64.pl BMW Performance
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 320
- Rejestracja: 2007-01-13, 17:04
- Lokalizacja: Racibórz/zawada ks.
- Kontakt:
wyglada na elektryczny podgrzewacz ...
plynu chlodniczego ... odepnij go i zobacz jak wtedy bedzie z tematem falowania ... moze masz slaby akku ... u mnie tylko raz wystapilo takie falowanie i mialo zwiazek ze slabym akku ale moze byc tez sam podgrzewacz uszkodzony ... dobrzeby bylo podpiac komp i luknac czy nie ma bledow.
plynu chlodniczego ... odepnij go i zobacz jak wtedy bedzie z tematem falowania ... moze masz slaby akku ... u mnie tylko raz wystapilo takie falowanie i mialo zwiazek ze slabym akku ale moze byc tez sam podgrzewacz uszkodzony ... dobrzeby bylo podpiac komp i luknac czy nie ma bledow.
e36 M50B25 TURBO ! pierwsze m50 z 394 kucami na pokladzie bez kucia / stage 3 in progress
e46 3.0 D Touring - od pkt. A - > B
www.k64.pl BMW Performance
e46 3.0 D Touring - od pkt. A - > B
www.k64.pl BMW Performance
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 320
- Rejestracja: 2007-01-13, 17:04
- Lokalizacja: Racibórz/zawada ks.
- Kontakt:
e36 M50B25 TURBO ! pierwsze m50 z 394 kucami na pokladzie bez kucia / stage 3 in progress
e46 3.0 D Touring - od pkt. A - > B
www.k64.pl BMW Performance
e46 3.0 D Touring - od pkt. A - > B
www.k64.pl BMW Performance
U mnie dokładnie tam gdzie na fotce dochodzi czerwony przewód jest ten elektroniczny przepływowy podgrzewacz wody:
Wczoraj elektryk mi to zrobił, efekt? Normalnie silnik po przejechani 5-8km osiągał 90stopni ale w międzyczasie np na światłach itp przysłuchiwałem się lekkiemu falowaniu obrotów. Pojechałem do elektryka, powiedział że pierwszy raz to będzie robić i uporał się z tym w 3h, bo musiał wystudzić silnik i to wypróbować 2 razy. Teraz do osiągnięcia 90stopni obroty są wyższe po osiągnięciu temp roboczej obroty spadają i jest ok. Teraz po 5 km jest 90 stopni.
Wczoraj elektryk mi to zrobił, efekt? Normalnie silnik po przejechani 5-8km osiągał 90stopni ale w międzyczasie np na światłach itp przysłuchiwałem się lekkiemu falowaniu obrotów. Pojechałem do elektryka, powiedział że pierwszy raz to będzie robić i uporał się z tym w 3h, bo musiał wystudzić silnik i to wypróbować 2 razy. Teraz do osiągnięcia 90stopni obroty są wyższe po osiągnięciu temp roboczej obroty spadają i jest ok. Teraz po 5 km jest 90 stopni.